Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

rj45 wireless adapter?


Anbefalte innlegg

Noen som vet om flere type enheter som dette, og som er til salgs i norge? http://www.netgear.com/products/details/WGE111.php

 

Formålet er å gjøre en kabel orientert nettverksenhet til trådløs wlan. Enheten skal selvf. ikke merke noe annet enn at den er koblet til ett nettverk.

 

Har ellers en trådløs router som adapteren må virke mot som kjører WPA kryptering.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asus spacelink funker fett til dette formålet. Forholdsvis billig er den også.

 

Finnes endel andre alternativer også, det du er ute etter kalles et trådløst accesspoint. Men har inntrykk av at mange er endel dyrere enn Asus alternativet, men de er vel muligens endel mer kompliserte også da, men det trengte ikke jeg til mitt bruk :roll:

 

Jeg bruker min Asus WL-330G til å koble en Xbox til mitt trådløse nettverk ellers i huset, funker knall og lett å sette opp :thumbup:

 

Mener jeg betalte ca 500,- på pcutstyr.no

Lenke til kommentar

Hmm må sjekke ut de der ja. Det perfekte hadde vært en dongle man bare hang i nettverkspluggen på eks. min skriver. Wlan modellen av skriveren kostet 1500,- mer og var ikke på lager.

 

EDIT:

Accesspoint? Jeg trodde det var en enhet man kunne koble flere andre trådløse enheter mot, dog uten router funksjonalitet. Men at det jeg leter etter heter "Trådløs Ethernet Bridge" som man kun kobler i et RJ45 nettverksport og gjør den trådløs helt sømløst. Dvs. dens eneste oppgave er å gjøre en RJ45 port, trådløs.

 

Hva er beste enheten for dette? Mener å ha sett en dongle for dette som man bare henger i Rj45 porten.

 

EDIT2:

Asus WL-330G er perfekt! Med strømforsyning via USB port. Akkurat det jeg forestilte at jeg ønsket meg til en slik enhet hehe. takk for tipset!

 

Hmm ser den koster variert fra 450 og helt til over 800,-. Hvem blir billigst på denne inkl. frakt? Personlig synes jeg ikke en slik "trådløs bro" bør koste med enn maks 500,-

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

jeg sjekket prisguiden når jeg bestilte, og der kom SHG.no latterlig mye billigere ut enn andre webshopper, MEN som med mye annet var den ikke på lager. Jeg bestilte hos PCutstyr og fikk superkjapt levert som brev.

 

Du har nok rett i at du er ute etter et ethernet adapter, men Asus (som mange av de andre) klassifiseres ofte som trådløst accesspoint av butikkene. Asus kan du selv vha en bryter på undersiden bestemme om skal kjøre i ethernet mode eller accesspoint mode. Et annet pluss er at den er vesentlig mindre enn mange andre alternativer ala Linksys ol. og sist men ikke minst kan kjøres vha USB port

 

Eneste aber jeg kan komme på er SINNSYKT kraftige blå dioder som lyser som 3 juletrær, men litt tape burde fikse det om dette skulle være ett problem for deg

Lenke til kommentar

Asus virker perfekt for meg. Jeg skal ha skriveren stående i en bod uansett, derfor jeg trenger å få den trådløs på nettverket, så diodene vil ikke plage meg :).

 

Da tror jeg at jeg bestiller fra pcutstyr selv, hvis jeg ikke skal ha noe annet fra noen av butikkene. Tenker på frakt, som jeg vet at bla. shg.no er dyre på.

 

EDIT:

Hvordan er det å få den koblet opp mot et WPA kryptert nettverk med nøkkel som må punches inn?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...