The Stig Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 Hepps! Minimini spoiler - Main quest line Da var også jeg kommet til delen hvor jeg tydligvis skal stenge ørten porter til Oblivion, en fra hver by virker det som..? Lurte på om det er noen måte å skippe over dette, sett noen nevne det løst tidligere. Har også fått quest serien av Martin Septim som skal ha flere gjenstander. Er det mulig å bare ta disse questene slik at man hopper over de ørten Portene? Sikkert å hoppe over en del av spillet, men jeg syns rett og slett det er for kjedelig og vanskelig å stenge alle portene, da jeg springer rundt i morgenkåpe og drasser rundt på en bue.
Dr. Mobius Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 Løsningen er kanskje en invisibility spell? Bruker den selv noen ganger når jeg er lei de gatene. Med den på er det bare å løpe rett opp til tårnet og lukke gaten.
Bytex Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 Har hørt at alle portene stenges på slutten av mainquest uansett, så du er slettes ikke nødt til å stenge alle selv. Kan sikkert drite helt i det hvis du vil.
ZlummGlumm Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 Du trenger ikke stenge de gatene som er nerme byene. Men da kan du få problemer med slaget om bruma, siden ingen av byene kan sende hjelp til bruma. Uansett så kan du velge om du vil stenge gatene eller ikke, but i warned ye!
SWAT dude... Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 Hepps! Minimini spoiler - Main quest line Da var også jeg kommet til delen hvor jeg tydligvis skal stenge ørten porter til Oblivion, en fra hver by virker det som..? Lurte på om det er noen måte å skippe over dette, sett noen nevne det løst tidligere. Har også fått quest serien av Martin Septim som skal ha flere gjenstander. Er det mulig å bare ta disse questene slik at man hopper over de ørten Portene? Sikkert å hoppe over en del av spillet, men jeg syns rett og slett det er for kjedelig og vanskelig å stenge alle portene, da jeg springer rundt i morgenkåpe og drasser rundt på en bue. 5928086[/snapback] Jeg stengte en av portene for så å gå til bruma der jeg ba om at de skulle angripe med en gang. Det var et hardt slag der båder Jauffre og Baurus (han som følger uriel gjennom kloaken) død
Smirnoff Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 Jauffre og Baurus kreperte hos meg også, selv om jeg hadde hjelp med meg fra alle byene. Virker ikke som de overlever uansett, egentlig.
tom waits for alice Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 (endret) Det er riktig at byene sender hjelp til slaget ved Bruma. Hvis du ikke hjelper dem med Oblivionportene får du færre hjelpere ved Bruma. Det kan bli et problem. Spesielt fordi du ikke bare må overleve selv, men også må holde Martin i live. De andre ofrer seg gjerne for saken, men uten Martin er alt håp ute. Ta item-questene først, og så lager du en save før du sier at du er klar for slaget. Så kan du bare prøve. Går det dårlig kan du bare gå tilbake til save'n og begynne på runden med å skaffe hjelp. Jeg tror nok at du vil finne at hvis du sliter i portene så sliter du ikke noe mindre i slaget ved Bruma, så du kan like godt ta med deg den erfaringen du får fra å lukke dem. Geir Endret 16. april 2006 av tom waits for alice
holst84 Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 Jauffre og Baurus kreperte hos meg også, selv om jeg hadde hjelp med meg fra alle byene. Virker ikke som de overlever uansett, egentlig. 5928457[/snapback] Begge overlevde hos meg Hadde støtte fra alle byene så mistet kun noen "random" soldater
Fox9 Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 gå inn i oblivion og skriv tcl i konsollen, da kan du gå i lufta helt til toweret, hvord du bare går inn gjennom døra og så fly opp å ta sigil stonen (gjør ikke dette selv altså):
Smirnoff Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 (endret) Jauffre og Baurus kreperte hos meg også, selv om jeg hadde hjelp med meg fra alle byene. Virker ikke som de overlever uansett, egentlig. 5928457[/snapback] Begge overlevde hos meg Hadde støtte fra alle byene så mistet kun noen "random" soldater 5929430[/snapback] Ok, spilte selv på vanskelighetsgrad litt over middels. Da supergaten kom opp var jeg midt i en svær møljefight, kunne ikke se hvem som var friend or foe engang. :!: Så jeg måtte bare hive beina på nakken og komme meg til Oblivion. Endret 16. april 2006 av Smirnoff
Bytex Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 Er lvl 10 nå, har ikke vært i nærheten av en sånn gate enda. Har unngått å dra til Kvatch for da fortsetter Mainquest. Quester i andre byene rundt jeg og looter dungeons på veien. Ikke vært i Imperial City heller faktisk.
tom waits for alice Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 Du kan for så vidt godt ta en pause i main quest også etter Kvatch, eller når som helst når du er ferdig med en deloppgave for den saks skyld. Det hender at du får beskjed om skynde deg, men spillet teller så vidt jeg vet ikke timer mellom oppgavene... Men det er lett å bli revet med, da. Geir
Bytex Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 (endret) Ja, jeg sliter med å holde meg ute av dungeons som dukker opp på kartet Bare måååå ned og raide. Har merket at alle monstrene plutselig fikk mye mere HP etter lvl 10, så jeg må bruke spells som suger MASSE mana per cast..klarer 3-4 spells på rad så er jeg tom. Og det er akkurat nok til å ta ned EN mob. Endret 16. april 2006 av Bitex
Smirnoff Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 Hehe, ja. Jeg stakk avgårde og gjorde masse rart (gjorde meg ferdig med Thieves Guild, og begynte på Dark Brotherhood og Mages Guild) like før kampen for Bruma. Det var slik "Skynd deg, det er bråttom!"-stemning. Nesten 3 uker senere (i spillets tid) kommer jeg tilbake, og alle står og venter spent på meg.
Bytex Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 Liker det jeg. Det er fryktelig irriterende i spill som f.eks. Fallout 1, der du hele tiden ser ei klokke som teller ned. Man avveier hele tiden situasjonene og det man gjør etter hvor mye ekstra tid det vil ta, og om man har tid å fullføre spillet hvis man gjør "alt". En kompis av meg påsto også at sistebossen i Baldurs Gate ble sterkere over tid, så jeg nærmest rushet gjennom spillet. Bare tull såklart.
The Stig Skrevet 16. april 2006 Forfatter Skrevet 16. april 2006 Hmm, har stengt 4 gates nå. Var ikke så ille som jeg trodde, da jeg oppdaget at det fint går ant å liste seg fram. Har aldri prøvd dette tidligere da jeg på de tidligere Oblivion questene har hatt med meg en gruppe av vakter fra Kvatch og Bruma. Når jeg fikk gå solo var det mye letter å bruke skyggene som dekning. I tillegg likte jeg veldig godt at det er forskjellige måter å stenge portene på hver gang, for eks "heis-gåten". Ender vel med at jeg får en mannesterk hær utafor Bruma
Sponis Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 Baurus? Han døde helt i starten av main questet hos meg, gikk jeg glipp av noen elementer i historien da?
The Stig Skrevet 16. april 2006 Forfatter Skrevet 16. april 2006 Nei, tror ikke det. Han døde hos meg også, men jeg loadet over slik at jeg greide å redde livet hans. Han nevnes noen ganger av Jauffre, samt at han hjelper visst en del til under slaget om Bruma..
stekri88 Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 Hvor mange byer du hjelper avgjør hvor god tid du får på deg i den store porten og hvor lett det blir å forsvare Martin... Jeg hjalp 3 byer og fikk 17-18 min på meg... Men du trenger ikke hjelpe noen egentlig. Mulig alt dette er nevnt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå