Gå til innhold

Kommentar: Strømsluk med dobbelt sugerør


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg merker ikke dette batteri-problemet, men så har jeg Nokia 1100  :wee:

 

Vet ikke hva jeg går glipp av, men jeg savner ikke noe heller.

5935958[/snapback]

 

1100 er jo en av de moderne telefonene som ikke har masse "juggel". Den har det du trenger, og ikke noe særlig mer, og bruker dermed ikke så mye batteri, skulle jeg hatt en telefon tror jeg jeg hadde godt for en slik, eller en "qtek-telefon".

 

AtW

Lenke til kommentar
hva da, oled? eller kansje eink?

takk, men jeg tror jeg foretrekker farger :p

5940360[/snapback]

Enig at dagens fargeskjermer er å foretrekke fremfor gårsdagens "sort/hvitt" skjermer, men det er mest fordi jeg føler at dagens fargeskjermer er enklere å lese enn det faktum at de også kan vise farger. Dersom en sort/hvitt skjerm kunne gitt meg samme/bedre "klarhet" og lengre batterilevetid hadde jeg ikke sagt nei ettersom jeg aldri bruker mobilen til noe som krever farger uansett.

Lenke til kommentar

Selv om mobilprodusentene oppgir litt dårlige tall er det ikke bare det som er problemet med at mobilen må lades hver dag (eller natt for den saks skyld). Nye mobiler holder ut ganske lenge ved normalt bruk. Men siden batteriet blir dårligere etterhvert kan man oppleve at batteriet til mobilen ikke holder så lenge og må lades hver dag/natt.

 

Når det gjelder å lytte på mp3 filer og ellers fikle mobilen tar ikke det så mye strøm som faktisk å sakke i den siden mobilen faktisk bruker ganske mye strøm bare på å sende dataene til mobilnettet. Derfor burde også en tid for hvor lenge mobilen holder med bare å fikle med den uten å bruke den til å sende noe data (wap, internett, tale, sms, mms osv.)

Lenke til kommentar
Er vel ikke akkurat mobilbatteriene som er blitt dårligere som forfatteren så fint sier i starten av artikkelen, men at mobiltelefonen krever mer strøm nå enn tidligere :)

5940848[/snapback]

Se mitt tidligere innlegg i tråden.

Jeg er ute etter noen som har tall på Nokia-batteriene sine. Både nye og gamle telefoner.

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...