Gå til innhold

sokkel 478 ny prossesor...


andret

Anbefalte innlegg

Som dere har sett før så skal jeg gå til anskafelse av ny pc, og nå når jeg da har funnet ut at jeg har sokkel 478 hovedkort så lurte jeg på hva som er den beste prossesoren innen den sokkelen?

 

og nei jeg vil ike gå over til et annet hovedkort!

 

takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du bør først finne ut hva slags chipset du har og hva slags FSB-hastighet hovedkortet ditt støtter. Det finnes 478-baserte HK med 400, 533 og 800 MHz FSB. Liten vits i å anskaffe en prescott (E) eller northwood © hvis de ikke kan kjøre på 800 MHz FSB.

5913330[/snapback]

 

Front side bus properties:

 

bus type: intel netburst

bus width: 64-bit

real clock: 100mhz(QDR)

effective clock: 400mhz

bandwitch: 3200mb/s

 

chipset bus properties:

 

bus type: sis mutiol

bus width: 16-bit

 

 

Det forstår jeg ingenting av, men det var ihvertfall det som sto. så kan jeg kjøpe den prossesoren med den spesiksene ??

Endret av andret
Lenke til kommentar

Med 400 MHz FSB ser jeg ikke noe poeng i å oppgradere CPU. Til og med de billigste alternativene (Celeron og P4 2.4GHz) kjører med 533MHz FSB. Det er mulig å bruke dem med ditt HK, men ytelsen vil bli vesentlig lavere enn det du har betalt for. 478-prosessorene er heller ikke spesielt billige.

 

Vil anbefale deg å oppgradere HK også. For under 1100 kr får du en D 805 dual-core prosessor, som du evt kan overklokke en god del:

 

https://prisguiden.no/product.php?product_id=41991

 

Sammen med et rimelig i945-HK (fx dette) har du topp moderne HK+CPU for under 1800kr, ikke så mye mer enn hva en 478 3GHz prosessor koster.

Lenke til kommentar
har du cpu fra før av`?

hva ram har du?

 

skal det brukes til spill

 

hva skjermkort har du?

 

kan bare si at 2.4ghz nortwood er nothing til spill

5915472[/snapback]

 

min nåværende cpu er en pentium 4 1,6ghz, ramen min er en GeIL Value DDR400 2048 MB (2x1024), og skjermkorter er Asus GeForce 6600 128MB.

 

Og cpuen skal brukes til litt spilling ja, men mitt førstekrav er og ha en rask pc når jeg er og jobber på innternett eller i windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...