Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilken ADSL leverandør..


Anbefalte innlegg

Har søkt litt her inne men har ikke så langt funnet noe spesifikt om dette.. Menmen..

 

Hvilken ADSL leverandør lønner det seg å velge?

 

Siden dette dreier seg om i Ålesund er det ikke allverdens leverandører, men jeg vet at en kan få Telenor, BlueCom og Mimer iaf..

 

Mimer var forholdsvis mye dyrere enn de to andre, så det blir i utgangspunktet (S)tjelenor, men er BlueCom et bedre alternativ?

 

Tenker da på

-PRAKTISK ytelse i forhold til pris(den teoretiske ytelsen er vel litt bedre i BlueCom, med samme linjer og lavere pris..)

-Leveringstid

-Kvalitet

-Service

 

Noen som har erfaringer?

 

_________________

Abit KT7A-Raid

Athlon XP1600+

GlobalWin WBK38

384MB PC-133 SDRAM

Asus V7700PRO 64MB DDR

40GB IBM + 18GB WD

 

|Xian|

 

[ Denne Melding var redigert av: Xiancorp på 2002-09-29 14:42 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oki.. Spørs om jeg må velge bluecom da :smile:

 

Når det er både bedre og billigere så... :smile:

_________________

Abit KT7A-Raid

Athlon XP1600+

GlobalWin WBK38

384MB PC-133 SDRAM

Asus V7700PRO 64MB DDR

40GB IBM + 18GB WD

 

|Xian|

 

[ Denne Melding var redigert av: Xiancorp på 2002-09-29 15:58 ]

Lenke til kommentar

Valgte Telenor selv, under tvil. Ble svært positivt overrasket. Bestilte på en lørdag, fikk modem/router påfølgende mandag kveld, og ble koblet til samme uke (på tidspunktet som var eget ønske). Alt virket med en gang, speedometeret viser at min 704 gir rundt 725-730, og grei pris både på etablering og abb. Og den medfølgende (kr 1,00) surround-pakken gir god spill/musikk-lyd. Løp&kjøp!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-30 08:03, skrev zanta:

Valgte Telenor selv, under tvil. Ble svært positivt overrasket. Bestilte på en lørdag, fikk modem/router påfølgende mandag kveld, og ble koblet til samme uke (på tidspunktet som var eget ønske). Alt virket med en gang, speedometeret viser at min 704 gir rundt 725-730, og grei pris både på etablering og abb. Og den medfølgende (kr 1,00) surround-pakken gir god spill/musikk-lyd. Løp&kjøp!


 

WOW, det er ikke ofte man hører om!

Lenke til kommentar

Med mimer får du fast IP da. De har vært litt trege med levering grunnet modem levrandøren i USA som ikke har sendt modemer. Dette er nå bedret tror jeg. Du slipper noe oppringing(ppoe?) som du må med bluecom og telenor. hastigheten er stabil, og snart får du muligheten til å bestille 8Mbps :grin: Er svært fornøyd med Mimer.

 

Du kan jo såklart vente noen måneder, og få sexy 10Mbps eller.no fra Tafjord kraft. De begynner utbyggningen snart. begynner rundt nørve.

Lenke til kommentar

Blir dere aldri lei av å snakke dritt om Telenor...

fatter det ikke

de har alltid levert hva de har lovet til meg

kan ikke huske sist jeg fikk nedetid hos dem

hvis man ikke vil ha telenr , ikke bestill fra dm.

men sannheten er at mange tusen bruker dem . og er sikkert fornøyd med dem.

Lenke til kommentar

Jeg blir aldri lei av å snakke dritt om Telenor.

Jeg har ingen gode erfaringer med dem.

 

Synd du ikke har NGT som valg. Men PPPoE er ikke et dårligere alternativ, det er kanskje like greit eller muligens litt bedre? Når den først er koblet på.

 

Har dessverre ikke mulighet til å teste latency for NGT (PPP) kontr Telenor (PPPoE), men et smart hode fortalde meg at det var hakket kjappere respons på PPPoE.

 

Har ingen konkrete tall; men det er vel neppe vanskeligere enn "PPP vs PPPoe" på Google

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...