Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilken ADSL leverandør..


Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-10-01 08:45, skrev JoKr:


Har ingen konkrete tall; men det er vel neppe vanskeligere enn "PPP vs PPPoe" på


 

Jeg ser ikke helt det store poenget i å sammenligne "oppringt" med "oppringt over ethernet" når man skal sammenligne to ADSL-leverandører..

 

edit: skrivefeil

 

[ Denne Melding var redigert av: electr0nique på 2002-10-01 08:53 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-10-01 09:07, skrev JoKr:

Vel, oppringt gjør det vel vanskeligere å kjøre en filserver for persnolig bruk?


Uansett;
er det en link til en artikkel.


 

Tja, jeg har ADSL fra Telenor (som jeg faktisk er veldig forøyd med.

 

Kjører selv en personlig filserver, ikke noe problem egentlig, en må bare vite hva det faktisk er man holder på med (port forwarding etc). Nå bruker jeg riktignok en router, men den gjorde egentlig saken verre enn hva den var når jeg brukte ICS.

 

Hva artikkelen angår, så var den rævva. Den forteller at mange "network professionals" ikke liker PPPoE, uten å egentlig fortelle hva det er så gjør den så mye dårligere enn andre løsninger (bortsett fra pjattet om at alt blir så mye vanskeligere).

 

At ICS blir vanskeligere å sette opp når en bruker en PPPoE løsning, er også bare sprøyt.

Lenke til kommentar

Skal du ha flere brukere på nettet med telenor.. så må du betale 1000 kr for en router telenor er også veldig ustabilt.. Viss du velger bluecom og skal ha flere på nettet så koster det bare 400 kr for en 8 ports switch...!!! Dessuten så flytter telenor deg over til "nye online adsl" etter at bindingstida di er gått ut!!! det gjør ikkje bluecom...!!!! MITT RÅD ER IKKJE VELG TELENOR!! VELG BLUECOM!!!

Lenke til kommentar

Dersom du vil ha flere på nettet kan du kjøpe en HUB til et par hundre, samme hvilken ADSL-leverandør du har. Dette har altså ikke noe med Telenor eller andre å gjøre. Det er selvsagt fritt frem for den enkelte å velge en dyr løsning her, som med alt annet.

 

Hvor finner du at Telenor flytter over til Online ADSL etter bindingstid?? Aldri hørt før.

 

Når det gjelder levering/oppetid/tilgjengelighet har jeg aldri problemer med Telenor, og hastigheten den leverer er bedre enn lovet. Kundeservice kan ha noe ventetid, men er alltid imøtekommende og velvillig innstilt.

 

Jeg forstår at det er "in" å kritisere Telenor på disse sidene, men nivået av mye av kritikken sier mer om kritikeren enn det som blir kritisert.

Lenke til kommentar

latterlig!! vær glad dere i det hele tatt har fastlinje, ikke syt: "uuuuh, jeg måtte vente 2 min. ekstra på svar fra telenor enn på nextgentel" so what? overlever sikkert! sitter her med idsn 64k, klager 'nesten' ikke :smile: telenor virker helt greie for meg. noen som vil bytte bosted så jeg får deres "dårlige" abonnement så kan dere så min ultra-nice tele2 oppkoblingshoreting.. ingen? nei så rart!

Lenke til kommentar

For det første, jeg har Bluecom ADSL. Før den tid hadde jeg Telenor. Bare for å ha sagt det.

 

Men, og det er et men her. Bluecom ADSL er ikke så fantastisk som de fleste skal ha det til. Og servicen er til tider ikke det beste. Har selv sendt de flere mailer, til og med ringt inn. Support via mail har lang responstid, men support via telefon er bra.

 

Fikk Bluecom forbindelsen i mai måned dette år. Første måneden var preget av stadige sammenbrudd, elendig kundeservice, både per telefon og mail. Tok meg lang tid for i det hele tatt å få oppretta mailadresser.

 

Så i juni ble alt bare velstand, meget bra ytelse (målinger på itavisen.no visste 1080-1100 på 1024 forbindelsen min). Noen sammenbrudd var det, men ikke noe merkverdig plagsomt.

 

Juli gikk også greitt, men så kom august, og etter det har det bare vært ugreitt. Stadige målinger hos itavisen.no, visste svært lav ytelse. Faktisk var jeg til tider nede i 300 kbs, jevnt over 600-700 kbs. Og dette er rett og slett for dårlig av ei 1024 linje. Kan her forøvrig nevne at jeg har foretatt helformatering av maskina for å eliminere feil, men med samme resultat. Merkelig nok har det vært ytterst få sammenbrudd på linja i denne perioden.

 

Men nå er jeg drittlei Bluecom, har bestilt Online ADSL og venter bare på å få koblet om. Men lett skal det ikke være, ikke nok med at Bluecom har bindingstid (som de fleste andre, og ja, det koster meg en 1000-lapp å bryte den) men pinadø meg har de ikke lang oppsigelsestid også, 2 måneder :sad:

 

Gleder meg faktisk til å få opp en Telenor forbindelse igjen. Nå har jeg prøvd det "fantastiske" Bluecom, men et skuffende resultat. Mye kan sies om Telenor, men stabil linje har de (i alle fall i den tiden jeg hadde ADSL fra dem, og forhåpentligvis i den tiden som også kommer).

 

Vel, dette var mine erfaringer. Nå får jeg ta en telefon til Bluecom. For tro det eller ei, men jeg har vært uten ADSL forbindelse siden tidlig i går kveld. Og sitter her med en treig modemforbindelse :sad:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-02 09:28, skrev zanta:

Dersom du vil ha flere på nettet kan du kjøpe en HUB til et par hundre, samme hvilken ADSL-leverandør du har. Dette har altså ikke noe med Telenor eller andre å gjøre. Det er selvsagt fritt frem for den enkelte å velge en dyr løsning her, som med alt annet.


 

Må man ikke ha router for at flere kan bruke telnor adsl, uten at man må ha på en PC hele tida? Er det ikke litt kjipt å måtte skru påp den andre PCen hver gang du skal på nett? Eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar

Quote:



Juli gikk også greitt, men så kom august, og etter det har det bare vært ugreitt. Stadige målinger hos itavisen.no, visste svært lav ytelse. Faktisk var jeg til tider nede i 300 kbs, jevnt over 600-700 kbs. Og dette er rett og slett for dårlig av ei 1024 linje. .



 

Har også Bluecom, og begynner å bli temmelig lei av trege linjer. Målinger på forskjellige steder har i perioder vist ekstremt lave ytelser i forhold til det man betaler for. Idag har ytelsen i gjennomsnitt bare ligget på ca 15% av det jeg skal ha.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-10 09:07, skrev scream:

Tenkte kanskje det var på tide med en liten gladnyhet i ADSL-verden for en gangs skyld.....ADSL.no har endelig faktisk satt ned(!) prisene og opp uthastighetene fant vi plutselig ut i går:) Så da har jo det plutselig blitt mye mer aktuelt enn telenor sitt tilbud:)


 

Hvor står dette ??

Jeg har hatt mimer.no (adsl.no) sin linje i over et år nå og hastigheten har alltid vært 704/128 for 550 kr/mnden.

Lenke til kommentar

Må bare anbefale BlueCom...

 

* Bra kundeservice

* Bra hastighet

* Mer enn 1 IP

* Jeg har fått fast IP, (vet ikke om dette gjelder alle men jeg betaler ikke noe ekstra og har fått fast IP, jeg har bare hatt ADSL i 1 måned, og har hatt samme IP hele tida)

* Ikke noe oppkobling, du er på nett med en gang dataen går på!

 

Så alt i alt vil jeg anbefale BlueCom, hvis du ikke kan få NextGenTel som er klart best på hastighet og pris.. (så vidt jeg vet)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:


Den 2002-10-13 19:01, skrev olsen:

Quote:


Yoshy skrev (2002-10-12 17:38):


Hvor står dette ??

Jeg har hatt mimer.no (adsl.no) sin linje i over et år nå og hastigheten har alltid vært 704/128 for 550 kr/mnden.


 

Tror de har sendt ut mail... om prisen har gått ned vet jeg ikke, men upload er blitt 385kbps.

 

Jeg har i alle fall ikke upload på 385, og jeg har heller ikke fått mail om det. HAr hatt adsl fra dem i over et år nå og uthastigheten har alltid vært den samme.... står heller ingenting på sidene deres så jeg tror du drømmer =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...