Gå til innhold

Bygge turbo av delta vifte?


El Netzor

Anbefalte innlegg

Hei. Har tenkt litt på og bygge en liten turbo til en gressklipper! Gressklipperen er på 3hk og akslingen er vannrett. Min plan er altså og bruke en delta vifte til og blåse luften inn i sylinderen/forgasseren. Tror dere dette er mulig? Visst noen skulle ha en 120mm delta vifte til salgs er det bare å sende pm!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp deg et lastebilhorn og koble fra den delen som lager lyd. Så tar du en slange fra kompressoren og kobler denne til forgasseren. Skal love deg det blir futt. Skal også love deg at drivstoffet forsvinner rimelig kjapt på denne måten. Er det noen praktisk årsak til at du har lyst til å trimme gressklipperen din, eller er det bare for gøy? :p

Lenke til kommentar

Har tenkt litt nå.. Visst jeg kjøper en pumpe, ventiler nippler og litt sånt på biltema kan jeg kanskje få bygd et turbo sett. Det jeg da vil gjøre er å pumpe trykk inn i en 1,5l brusflaske. Har så en ventil en plass på flaska hvor jeg kan slippe trykket ut derfra går det en slange til forgasseren. Vil dette fungere? Altså da må jeg jo stenge for å få opp trykket litt av og til da men?

Lenke til kommentar

HVIS det fungerer, så vil du få en liten *putt* også ikke noe mer regner jeg med. Så mye arbeid for ingenting ;)

 

Men hvis du stikker på biltema, mekonomen eller lignende så kan du kjøpe sånn trykkluftshorn til 200-300kr, der er det med en 12V kompressor som sikker hjelper bedre enn den lille flaska :)

 

Men.. Er det en 2- eller 4-takts motor på?

Hvis det er en 2-taktsmotor så vil du bare blåse bensin rett igjennom og ut i eksosanlegget, noe som ikke er særlig gunstig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...