Gå til innhold

TES: Idiotisk savegame system

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vel, jeg har lenge ergret meg over dette idiotiske systemet, og skjønner ikke hvorfor Bethesda ikke kom opp med en character selection screen, noe som ville fungert mye bedre.

Men nå er jeg blitt veldig frustrert, jeg startet en ny character og etter å ha spilt ca 20 minutter på den hadde spillet allerede autosavet, og tydligvis overskrevet saven med hoved karakteren min, er det ingen måte å få den tilbake på? Altså, spillet tar automatisk, uten noe advarsel eller noe, og sletter mit savegame med over 65 timers spilletid, uten at jeg har rørt noe menyer i save eller load. Noen som kan fortelle meg om det er noen måte å få tilbake saven? Eller er det virkelig så lite som skal til for å slette den.

Håper forresten noen kommer opp med en character selection screen mod snart.

Endret av Goz
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Poenget er vel å ikke bruke _AUTO_-save for å lagre karakterene dine? Auto-save er jo kun tilstede for å redde deg i de tilfellene hvor spillet kræsjer, og "Save" er for å lagre spillet når du er ferdig med å spille...

(ja, det burde vært delt opp i karakterer, men jeg tror ikke det var meninga at du skulle bruke autosave som eneste lagringsmåte)

Skrevet

Men poenget er jo at jeg ikke har brukt noe som helst med egen vilje, jeg startet med den nye karakteren min uten å tenke videre på lagring, også har spillt automatisk brukt auto save og overskrevet hovedkarakteren min uten en eneste advarsel. Men selvfølgelig, jeg skulle vel tatt meg bedre tid til å lage egne saves til hver karakter, men jeg ble vel for oppslukt av spillet til å tenke på det, at jeg helt glemte at det kunne være et problem når jeg startet en ny character. Jaja, så enkelt var det altså å miste 65 timers spilletid.

Skrevet

HVA?! Du savet aldri den ander characteren din manuelt?! du satset bare på at spillet ville lage en alternativ autosave uten å vite det sikkert? Jajaja.... :thumbup:

Skrevet
HVA?! Du savet aldri den ander characteren din manuelt?! du satset bare på at spillet ville lage en alternativ autosave uten å vite det sikkert? Jajaja.... :thumbup:

5888324[/snapback]

Nei, jeg satset ikke på noe, jeg tenkte rett og slett ikke over det når jeg startet en ny karakter.

Skrevet

Bruker aldri autosave jeg, trykker på console-knappen og skriver bare "save blablabla".

Tar meg 4 sekunder. Overskriver aldri savegamesa, lager

alltid nye og sletter etterhvert som de blir mange.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...