Gå til innhold

Helium-ballonger og utstyr til fylling.


Anbefalte innlegg

Mulig dette er litt off topic, men det er jo litt vitenskapelig også da..

 

Jeg er ute etter å få kjøpt inn ballonger, helium og fylleutstyr til 17. mai.

Jeg ser at det nevnes ballonger av helium-kvalitet noen steder, og at disse holder seg svevende i ca en dag(!?). Hvor lenge holder "alminnelige" ballonger seg svevende? Jeg ønsker å fylle ballongene 16. mai, og vil ikke komme til tomme ballonger 17. mai..

 

Hva koster helium i standard leieflaske, og hva slags utstyr trenger jeg for å fylle ballongene?

 

 

Jeg fant en fiks ferdig pakke HER. Er dette et fornuftig tilbud? 30 ballonger og utstyr for 550kr..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og når du innhalerer sjer ka? Har lekt med helium ganske mange ganger uten å merke rare bivirkningen... hørte også på radioen der en lege som hadde peiling på sånnt sa at det va liten fare å leke med en ballong...

 

Sier ikkje at du tar feil men er bare nygjerrig på ka som kan sje :)

Lenke til kommentar

joa ... klart det.. men ka mengder snakker vi da liksom.. hadde man fått i seg nok sigarett røyk inn i seg ville man også fått problmer med oksygen mangel.. ser ikkje så mange som dauer momentan eller blir grønnsak av det.. blir jo fantastisk morsom stemme av det greiene der.. må ha det bare må ha det

Lenke til kommentar

Sant det, det er gøy ;) Tingen med innhalering av helium er at kroppen ikke merker at den mangler oksygen. AVnligvis reagerer kroppen på overskudd av CO2, og du får "kvelelsesfølelsen". Med innhalring av (særs) stroe mengder helium kan du derfor bli kvalt uten "forvarsel". Dette er bare i ytterst få tilfeller da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...