Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter

MartinF

Anbefalte innlegg

Far vel legge til min erfaring her selv om det ikke er 1 ar det er snakk om.

Jeg var 3 uker i NY pa spralskole arrangert av EF.

Jeg ble hentet av en ventende taxi pa JFK klokka 0200. selv om jeg var 2 t forsinket var ikke det sa noye.

Jeg var turptrott, og ble kjort rett til skolen som la 2 timer unna.

A komme klokka 0400 gikk greit og de onsket meg velkommen og ga med en seng for natten uten noe problem.

Resten av innprosseseringen gikk toppers.

Selve skolen la i Tarrytown. Det er ca. 40min nord for manhatten med tog.

Kom hjem etter 3 uker med 110% hyggelige erfaringer.

Spor meg gjerne om detaljer.

Videoannonse
Annonse
En ting veldig bra med California: Været!! :)

8917137[/snapback]

Tja, sikkert ikke alle som syns der er så koselig å havne i en ørkenby med 50 grader om sommeren. For ikke å snakke om at California har ekstreme problemer med kriminalitet. Men joda, vist du er så heldig å havne på kysten er det sikkert herlig.

Du kan så si. Var der idag jeg også. Var vel ca 3 timer venting.

8949225[/snapback]

hehe, jeg var der også idag..Over 3 timer venting ja.. var lenge det!

8949855[/snapback]

Hehe, husker i fjor når jeg måtte igjennom sikkerhetskontrollen på ambasaden. Alle som var før meg gikk igjennom på 2 minutter, hvis ikke mindre, mens jeg ble kroppsvisitert og måtte stå der inne i over 10 minutter.

Jeg tror de var redd for høyden min. :p

Gikk det fint i prosessen før dere kom til ambassaden eller?

Fikk først bestilt time på søndag, pga stress i USA hvor de ikke har sendt noen papir etc etc. Bestilte time ut i juli, men har ikke fått noe respons enda, begynner å bli litt nervøs for at noe ikke er riktig, jeg skrev feil på det jævla skjemaet elns :no::roll:

ja, det gikk fint i prosessen før ambassaden.. Speak ordnet intervju dato for oss! så fylte vi ut all informasjonen på papirene som speak sendte oss, pluss et skjema på den amerikanske ambassadens hjemmeside (ds-156, eller noe sånt) var litt tull i begynnelsen med hvordan ds-156 skulle gjøres, men gikk egentlig veldig greit..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...