Gå til innhold

TES: Spørsmål om portane til Oblivion

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har vært ute og gått eit par timar no, redda Martin og laga kvalm i Nord. Er blitt medlem av Mages Guild og tatt ho onde magikerdama som herja langs golden road (aller første quest). På veg tilbake til byn kom eg over ein port til Oblivion, eg gikk inn, og no skjønner eg ikkje kva eg skal gjere. Her er det ulike tårn som har navn etter naturkatastrofer, og eit tårn i midten. Eg ser ingen måte å stenge denne porten på, for "trappa" til toppen er 3 etasjer for langt oppe.

Skal eg stenge alle portar eg kjem over?

Har lest at det er lurt å stenge portar som er nærme viktige vegar og byar.

Endret av lavoll
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har vært ute og gått eit par timar no, redda Martin og laga kvalm i Nord. Er blitt medlem av Mages Guild og tatt ho onde magikerdama som herja langs golden road (aller første quest). På veg tilbake til byn kom eg over ein port til Oblivion, eg gikk inn, og no skjønner eg ikkje kva eg skal gjere. Her er det ulike tårn som har navn etter naturkatastrofer, og eit tårn i midten. Eg ser ingen måte å stenge denne porten på, for "trappa" til toppen er 3 etasjer for langt oppe.

Skal eg stenge alle portar eg kjem over?

Har lest at det er lurt å stenge portar som er nærme viktige vegar og byar.

5876833[/snapback]

Jeg slet veldig mye med denne questen selv.

Slik jeg gjorde denne var at jeg gikk inn i alle tårnene og åpnet portene. Gikk deretter inn i hvert enkelt tårn til jeg til slutt fant det som gjorde at jeg havnet i den rette etasjen for å komme meg videre oppover i hovedtårnet.

Du må egentlig bare være tålmodig og gå rundt til du finner det rette stedet :thumbup:

Skrevet

Syns noen av Oblivion'ene er litt irriterende å finne fram i, men okey.. Noen som har noe å si om portaler nær byer osv er fæle greier? Konsekvenser om man ikke tar de?

Skrevet

Jeg låner denne litt... Jeg har sett noen slike porter på min vandring. Kan man bare gyve løs på en slik port og forsøke å stenge den, eller må man vente til man får en quest om det? Har tatt en slik i MQ, men gjort andre ting etter dette.

Skrevet

Du kan ta så mange du vil, hvis du synes det er morsomt. Men du behøver ikke, de lukkes uansett når main quest er over.

Jeg lukket et par i starten (I tillegg til den først i MQ), men så gikk jeg lei og bestemte meg for å bli ferdig med MQ istedet, så kan jeg kose meg med andre quests senere.

Geir :)

P.S. Snufs: Den koselige hesten min som jeg fikk av munken i Main Quest ble drept av de ekle vampyrene i Azura questen mens den forsøkte å forsvare meg. :cry: Nå har jeg kjøpt en sort en, my raskere selvsagt, men det var noe spesielt med den gamle gampen... :love:

Skrevet

Såvidt jeg har fått tips om, så er det i Oblivion-verdenen man ofte kan finne kulere våpen. Pluss at disse Sigil Stones man får, kan brukes til å enchante våpen med, så det er greie å ha. Så det kan ha noe for seg å gå inn i så mange gates som mulig. Selv om det er et helsikes stress der inne noen ganger. :cry:

Skrevet

Når du kommer inn og lurer på hvilket tårn du skal inn i kan du bare se etter et tårn som er litt større enn de andre og har en slags renne med noe gult innhold på toppen. Det er tårnet du skal i.

Skrevet (endret)

Bare plagsomt å ri på hest når man er Alchemist. Må hoppe av hesten hver 10. meter for å plukke blomster langs veien :) Plagsomt at vi ikke får kaste spells eller skyte fra hesten..kjipt når smådyr som ulver eller imps locker seg på deg når du rir forbi. Tar jo så lang tid å dismounte hesten. Men det gikk ikke i Daggerfall heller for øvrig..men der fikk man i det minste ri på hesten i byene.

Endret av Bitex
Skrevet

Skjønner heller ikke disse portene. Jeg løper omkring inne i disse tårnene og aktiverer forskjellige fontener, hvorfor vet jeg ikke. Det finnes ingen forklaring noen steder.

Karen jeg skulle redde i buret på toppen klarer jeg ikke å redde. Det kan være fordi da jeg skulle redde ham fra buret fikk jeg også opp spørsmål om å pickpocke ham. I all ståken trykte jeg uten å se at det var dette valget jeg valgte. Han skrek da ut noe slik som: Help, we have a pickpocker here. Jeg tenkte: Jaha, det er nok det du bør bekymre deg over nå når du sitter i et bur i helvete.

Nå vil han ikke reddes eller så har ikke jeg aktivert de riktige lysfontenene eller hva det var.

Skrevet

Fikk også den picpocket feilen, eneste er å reloade, du kan kansje prøve med charm eller slik men tror dette er en bug i spillet.

Fontene er kun for å få fylt opp med magi eller helse.

For å stenge portalen må du til toppen av det tårnet med den ildsøyla i midten.

Mye av poenget med å stenge portene er å få tak i sigid stenene eller hva de heter. De gir krafige enchant bonuser.

Et godt tips er å lagre før du tar stenen og sjekke hva du får, det er tilfeldig. Laget et sverd med absorb health 25.

Skrevet
Du kan ta så mange du vil, hvis du synes det er morsomt. Men du behøver ikke, de lukkes uansett når main quest er over.

Jeg lukket et par i starten (I tillegg til den først i MQ), men så gikk jeg lei og bestemte meg for å bli ferdig med MQ istedet, så kan jeg kose meg med andre quests senere.

Geir :)

P.S. Snufs: Den koselige hesten min som jeg fikk av munken i Main Quest ble drept av de ekle vampyrene i Azura questen mens den forsøkte å forsvare meg.  :cry: Nå har jeg kjøpt en sort en, my raskere selvsagt, men det var noe spesielt med den gamle gampen... :love:

5877356[/snapback]

du får en konge hest etter du har drept alle i sanctuary når du er med i the black hand. hehe det er konge å være asassin hehe

• 3 uker senere...
Skrevet

kan man gå inn i hvilken som helst oblivion-gate når det selv passer meg, eller må jeg vente til de blir quest? Jeg har lukket 2 stykker bare. Takker for svar :)

Skrevet

Gå inn når det passer deg. Du må lukke dem når du får quest, men har du lukket dem er det bare bra - da slipper du å løpe ditt, du får takk for hjelpen og oppdraget er utført.

Skrevet (endret)
Hvor mange porter er det egentlig rundt omkring, det er vel 3 stk knyttet til main questen, men hvor mange utenom er det?

5977558[/snapback]

Det er 1 gate for hver by som er med i MQ, de andre popper nesten bare opp på måfå. Man behøver ikke nødvendigvis lukke dem, men er greit hvis man vil ha treninga og selvfølgelig en Sigil Stone. :)

Endret av Smirnoff
Skrevet

Jeg har tatt 7 hittil, den ene var i Bruma, og den andre var i Kvatch, de hørte til MQ. De 5 andre har jeg støta på rundt omkring, synes det er litt artig når man støtewr på de, har egentlig mål om og ta alle portene, men høres ut som det er syko mange!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...