Gå til innhold

ny gamer pc ødelagt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selvbygg, formoder jeg? I så fall vil jeg anbefale å

strippe ned innholdet til kun det som er nødvendig for å starte PCen: RAM, CPU og skjermkort - deretter sette inn én og én komponent for å finne ut hvor problemet ligger.

 

Hvis den ikke starter opp med kun de nødvendigste delene kan du prøve å låne en CPU/skjermkort/whatever fra reserve-PCen for å se om det bedrer sakene.

 

EDIT: Delene passer ikke til hverandre, enten har du montert med hammer og superlim eller så er du et troll :)

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

 

Skjermkortet passer ikke i hovedkortet.. Skjermkortet er AGP8x, og hovedkortet har PCI-Express.. så skjermkortet er bare og sende inn igjen!! Og er du en krevende gamer vil ikke det skjermkortet henge med resten av pcen!!

Lenke til kommentar

Er du seriøs eller? Hvorfor DEN konge-cpu'en og det ræva skjermkortet? Jeg vil tippe at strømforsyningen du har kjøpt er altfor dårlig, eller rett og slett bare ødelagt. Bare cpu'en din drar 125Watt og du har kjøpt en strømforsyning på 270..... Eller at du må oppgradere BIOS, hvis den kommer så langt... Hvis den ikke fyrer i det hele tatt så er det stor sjanse for at det er strømforsyningen. Prøvd med en annen? Eller har du ingen?

Lenke til kommentar

Altså rammen er enda ddr2, du må ha ddr til AMD. Dessuten så kan jeg ikke skjønne at du har kjøpt så kraftig prossessor til en pc som ikke er i samme klasse akkurat. Dessuten så virka PSU enda litt liten ut.

Jeg skjønner heller ikke helt hvordan du har klart å få den rammen inn i hovedkortet?!?

 

Edit: Folk kom jeg i forkjøpet.

Endret av T_Trosten
Lenke til kommentar
Dere tror virkelig ikke at han har kjøpt/prøvd å bygge dette systemet?  :cool:

5876253[/snapback]

Kikket på kalenderen, og det er ikke 1. april. Håper for top_gamer_06 sin skyld at dette er en spøk. Hvis ikke er jeg fristet til å si at han er for dum til å ha PC og bør gå og levere tilbake delene. (Ref. han som ringte support og lurte hvorfor PC'n ikke virket, og så klarte han ikke se det som support ba han sjekke fordi det var mørkt pga. strømbrudd.)

Endret av Pengu
Lenke til kommentar

er det mulig sier jeg...hvordan klarer man å ikke forstå at man skal spørre om hjelp før man handler når man har så lite peiling...

 

btw, det er kun prosessoren som kan puttes i kategori gamer utstyr der, og den er overkill...man kan jo bygge en komplett maskin for prisen av den cpuen alene.

Lenke til kommentar
ok. da er nytt skjerkort og ram bestilt, men prøver først med strmmen jeg har. jeg kjøpte:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305551

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=120005

5876399[/snapback]

 

Det skjermkortet er helt unødvendig til spilling.. det der er bare tull.. Hakk ned prosessoren til en LITT billigere en, og sats heller på et ORDENTLIG skjermkort!!

 

Prosessor: AMD Athlon 64 X2 4800+ 2.4GHz Socket 939 2MB, BOXED m/vifte

 

Skjermkort: Gainward GeForce 7900GT 256MB GDDR3, PCI-Express,"BP7900GT-256-TV-DD"

 

Ser ikke dette bedre ut?

Endret av hcnielsen
Lenke til kommentar
ok. da er nytt skjerkort og ram bestilt, men prøver først med strmmen jeg har. jeg kjøpte:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305551

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=120005

5876399[/snapback]

 

Hva er dette for noe tull!

Ram er fortsatt DDR2 og skjerkortet en anakronisme som antagelig koster det dobbelte av hva det er verd bare fordi det er utgammalt.

Og det går på PCI!

 

Enten er dette et troll og tråden burde stenges eller trådstarter er så klossete at han burde (om det hadde vært mulig) forbys å handle annet enn ferdig moterte maskiner.

Lenke til kommentar

øøø for det første er rammen helt feil..DDR 3200 skal du ahr..og din hovedkort er PCi express og du har en 6200 GF kort med 8 AGP ?? tror du trenger nok seriøst hjelp med å setter sammen en pc ..for den penger du brukte kan du få en PC som er mye bedre en det du har bestillt...Fx prossesor for mange 1000 og en skjermkort som er ubrukelig.. sorry mac...beste råd jeg kan gir deg er vel å sende tilbake RAM , skjermkort og prossesor og strømforsyning ....kjøp deg en GB med ddr 3200 , en AMD 3700 + prossesor eller en med doppelkjerne og en ordentlig strømforsyning og bruk pengerne du sparte på det på en ordentlig skjermkort som det gå an å spille meg..feks en GF 7900 GT ..lykke til ring heller til en nettbuttik så kan de hjelper deg med en oppsett isteted bare kjøpe i vei uten peiling

Endret av LWSR54
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...