Gå til innhold

DVD-er på tilbud.

Venerable

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri hatt problemer med å kjøpe filmer som har en høyere aldersgrense. Da jeg var 13-14 fikk jeg glatt kjøpt filmer med 18-årsgrense. Ikke er jeg spesielt høy eller ser mye mer moden ut for alderen, men når det gjelder spill og filmer i butikk har det aldri vært noe problem. ^^ Ah, de gode minnene: Kill Bill uten tillatelse hjemmefra for 159,- på Platekompaniet.

Skrevet
Edit: Men på CDON krever de personnummer, så der funker det ikke å være under 18. Aner ikke hvorfor de trenger det egentlig. Ingen andre butikker trenger det.

Dette finnes det en enkel forklaring på. CDON tilbyr giro, og en giro har man ikke lov til å skrive ut til en person under 18 år. Regner med at dette er deres måte å forhindre dette på.

Skrevet
Er bare å velge et annet årstall når man oppgir alder..

Ikke om man skal skrive personnummer. Jeg prøvde å forandre på alderen i personnummeret, men da fikk jeg beskjed om at det ikke ble godkjent.

Skrevet (endret)

Det kan da ikke være ulovlig. Jeg og mange jeg kjenner har fått det av Nordea.

Edit: Ulovlig i følge loven eller i følge bankens regler? Om Nordea faktisk ikke er klar over at det er mulig å bruke ungdomskortet på nettet, håper jeg ingen av dere er tufser nok til å opplyse dem om det.

Endret av Olum
Skrevet

Jeg har Visa Electon fra Nordea. Det er 16 siffer på forsiden av kortet jeg bruker når jeg bestiller ting fra nettet. Jeg har hatt dette kortet siden jeg var 14, så de kan ikke akkurat ha tatt meg for å være 18.

Skrevet

Det er ulovlig å gi ut VISAnummeret uten foresattes samtykke. VISA Electron (debet) har kortnummer, men det er ikke stemplet på kortet.

Skrevet (endret)

Jaja. Skal snakke med foreldra mine om jeg kan få åpne en konto i Nordea, og bare ha 2 kort. Er jo langt over 1 år til jeg blir 18 så litt dumt å ikke handle hos play av den grunn :)

Endret av Cortese

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...