Gå til innhold

TES: Oblivion engelsk språkpakke?


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte oblivion når jeg var på tur i Itlalia, og tok en rå sjangs på at jeg kunne installere på engelsk, men jeg kunne ikke. :( *griiiine*

 

Er det noen der ute som vet hvor jeg kan laste ned en såkalt språkpakke til Oblivion som gjør om hele spillet mitt til engelsk?

 

Takk for all hjelp =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fant nettopp dette i Oblivion.ini (My Documents\My Games\Oblivion\, IKKE Program Files\Bethesda Softworks\Oblivion\Oblivion_default.ini):

 

;Language values: 0-English, 1-German, 2-French, 3-Spanish, 4-Italian
iLanguage=0

Hvis iLanguage er 4 for deg, så kan du sikkert bare endre den til 0, så har du engelsk. Går jeg ut ifra iallfall. :)

Endret av TrondH86
Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle ofre meg selv og teste det ut for dere :p Skiftet om til tysk (prøvde fransk også), men alt fortsatte å være på engelsk. Virket ikke som om den hadde noen form for virkning i det hele tatt...

5864360[/snapback]

Blæh, så teit da. Kanskje spillet ikke inneholder alle språkpakkene likevel da, og den instillingen der bare er for å fortelle spillet hvilken pakke som er til stede.

 

Det virker som man bruker XML-filer til å holde styr på menyer og sånt; det burde jo være mulig å plukke ut disse. Enn om du installerer BTMod, den er vel kanskje beregnet på den engelske versjonen. Hvis det har noen betydning, så burde jo det forandre iallfall noe til engelsk. Denne mod-en er et must uansett. :D

 

http://btmod.beider.org/

    container_config.xml: Containter Menu Layout(Looting).

 

    container_template.xml: Allows further tweaking of the Container Menu. Word of Warning, changes here can affect looting speed. The more items the slower.

 

    hudmainmenu_config.xml: All screen elements that show while actually playing. HP/MP/FA bars, Weapon/Magic Icon, Compass, Spell Effects.

 

    hudreticle_config.xml: The Crosshair.

 

    hudsubtitlemenu_config.xml: Subtitles from NPC dialogue.

 

    stats_config.xml: The Stats Menu (F1)

 

    inventory_config.xml: The Inventory Menu (F2)

 

    magic_config.xml: The Magic Menu (F3)

 

    map_config.xml: The Map and Quest Menu (F4)

 

    map_template.xml: Further Customize the Map screens. Changes here can slow down the map loading.

Endret av TrondH86
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte som sagt mitt på en Italia tur, og når jeg installerer det kan jeg ikke velge annet enn Italiensk.. De snakker engelsk på spillet, men all tekst er på italiensk..

Det er bare irriterende å spille på italiensk hele tiden, så har ikke fått testet det noe særlig :( *griiiiine mer*

 

Men jeg skal teste det dere har sagt nuh, så får vi krysse fingrene;:p

 

måtte bare skrive her mens jeg ventet at spillet skulle installeres.. (nok engang)

Lenke til kommentar
Jeg fant nettopp dette i Oblivion.ini (My Documents\My Games\Oblivion\, IKKE Program Files\Bethesda Softworks\Oblivion\Oblivion_default.ini):

 

;Language values: 0-English, 1-German, 2-French, 3-Spanish, 4-Italian
iLanguage=0

Hvis iLanguage er 4 for deg, så kan du sikkert bare endre den til 0, så har du engelsk. Går jeg ut ifra iallfall. :)

5862184[/snapback]

 

 

Funket dette for deg? Og hvor i dokumentet sto dette?

Jeg fant ingenting av dette:S

 

Står fortsatt på italiensk.. Og det var det da jeg installerte også, kunne ikke velge andre språk enn det ene :(

Lenke til kommentar
Jeg fant nettopp dette i Oblivion.ini (My Documents\My Games\Oblivion\, IKKE Program Files\Bethesda Softworks\Oblivion\Oblivion_default.ini):

 

;Language values: 0-English, 1-German, 2-French, 3-Spanish, 4-Italian
iLanguage=0

Hvis iLanguage er 4 for deg, så kan du sikkert bare endre den til 0, så har du engelsk. Går jeg ut ifra iallfall. :)

5862184[/snapback]

 

 

Funket dette for deg? Og hvor i dokumentet sto dette?

Jeg fant ingenting av dette:S

 

Står fortsatt på italiensk.. Og det var det da jeg installerte også, kunne ikke velge andre språk enn det ene :(

5867323[/snapback]

Står under [Controls], men det virker ikke som det gjør noe fra eller til uansett. Hvis noen er snille og vet hvordan kan de finne filene som inneholder all teksten og sende dem til deg, blant annet denne hudsubtitlemenu_config.xml.

 

Men har du prøvd å installere denne mod-en? Kan være at det er alt som skal til. Iallfall burde undertekster bli på engelsk da.

Endret av TrondH86
Lenke til kommentar
Altså, du kan med god samvittighet laste ner spillet spør du meg  :evil:

Du har tross alt betalt for det, og å kjøpe det på nytt vil jeg tro er helt 'out of the question' ;)

5867383[/snapback]

 

ja du sier noe der:p.. jaja.. jeg tror jeg gjør det... Ville helst unngått å gjøre det fordi det er ett såpass stort spill og det tar lang tid å laste ned :( Men jeg har i alle fall lov til å laste det ned :)

 

Takk for all hjelp :) Selv om det ikke gikk for min versjon av spillet:P

Takk takk takk takk :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...