Gå til innhold

Oblivion vs. WoW (kun for de som har spilt begge)

Anbefalte innlegg

Skrevet
Du må ha litt fantasi hvis du skal trives med spill som Morrowind og Oblivion.

5861244[/snapback]

I så fall har jeg ikke litt fantasi :ermm:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må si det er veldig greit å ha Oblivion i tillegg til WoW.. Etter en stund med WoW, syns jeg det er greit å gå over til å spille Oblivion..

Skrevet

Oblivion og Morrowind for den saks skyld er nok langt over den klassen som WoW befinner seg i. Men litt vanskelig å sammenligne et singleplayer spill med et massive multiplayer online spill.

Den største fordelen med Oblivion er at A.I er ganske mye smartere enn standardspilleren du møter i WoW :)

Skrevet
Oblivion og Morrowind for den saks skyld er nok langt over den klassen som WoW befinner seg i. Men litt vanskelig å sammenligne  et singleplayer spill med et massive multiplayer online spill.

5861837[/snapback]

Enig i at det er to ulike sjangrer, og det blir derfor feil å si at det ene utklasser det andre (hvis det er det du mener med at det befinner seg "langt over den klassen"). Nå har jeg ikke spilt mer enn 7-8 timer med Oblivion, men jeg synes faktisk at Gothic 2 var morsommere som singelplayer RPG.
Skrevet (endret)

jeg var i et veldig stresende wow guild hvor vi raidet 5-6 dager i uka, gikk lei etter et halvårs tid der, nå spiller jeg avslappet oblivion uten å ha noen forpliktelser ovenfor andre i hele tatt. frihetsfølelse.

Endret av Henrik2k
Skrevet
Kjøpte 360 kun for å spille Oblivion, men ble skuffet. Spilte kanskje 7-8 timer totalt før jeg gikk tilbake til WoW igjen. Mye av grunnen til at jeg gikk tilbake til WoW var at det ble for ensomt i Oblivion - for lite liv, kjedelige NPCer, mørke og triste dungeons og et lite inspirerende levelsystem. 7-8 timer er helt sikkert for lite til å gjøre seg opp en mening om spillet, men det var i alle fall nok til å få meg til å legge det på hylla.

Greit at Oblivion har bra grafikk og gir mye frihet, men hvis jeg vil ha frihet går jeg meg heller en tur i skogen og ser på natur med enda bedre grafikk  ;)

5861131[/snapback]

RPG på konsoll? haha. Sånne spill skal spilles med mus og tastatur! :)

Skrevet (endret)
Kjøpte 360 kun for å spille Oblivion, men ble skuffet. Spilte kanskje 7-8 timer totalt før jeg gikk tilbake til WoW igjen. Mye av grunnen til at jeg gikk tilbake til WoW var at det ble for ensomt i Oblivion - for lite liv, kjedelige NPCer, mørke og triste dungeons og et lite inspirerende levelsystem. 7-8 timer er helt sikkert for lite til å gjøre seg opp en mening om spillet, men det var i alle fall nok til å få meg til å legge det på hylla.

Greit at Oblivion har bra grafikk og gir mye frihet, men hvis jeg vil ha frihet går jeg meg heller en tur i skogen og ser på natur med enda bedre grafikk  ;)

5861131[/snapback]

5862852[/snapback]

Som alle andre spill :tease:

Eneste jeg har hørt er at spillet skal være bedre enn morrowind, men har egnetlig ingen anelse.

Denne posten hører vel egentlig hjemme i (generelt - om spill) eller hva den nå heter... Kunne ikke dy meg :blush:

Leif var innom :hrm:

Endret av Izor
Skrevet

5861131[/snapback]

5862852[/snapback]

Jeg er ikke uenig, men jeg bor for tiden i USA, og har kun en laptop til disposisjon. Ettersom laptopen ikke har sjans til å dra Oblivion, var alternativet å ikke spille det i det hele tatt - et alternativ som faktisk hadde vært bedre etter å ha prøvd det ;) Heldigvis gav GRAW mer valuta for pengene.
Skrevet

Må innrømme at jeg liker oblivion mye bedre enn wow akkurat nå. Questene er fengende og varierte, har vel truffet på to slike skaff så og så mange ting. Veldig få quester som er like, men i wow går det mye i grinding, og du må hele tiden få nye levler. I Oblivion "levler" verdenen med deg, så du føler deg aldri overpowered og du kan gå akkurat hvor du vil på lvl 1 som på lvl 30, noe som gjør at du føler deg veldig fri. Hest får du også helt i begynnelsen, slik at du må gå hele tiden.

Oblivion kan nok virke tomt i forhold til wow, men har du litt fantasi så funker det bra, og du slipper å vente på å skaffe en group til en instance eller noe slikt. I oblivion er det full gass hele tiden om du vil, og du må ikke vente om du ikke vil. Dessuten kan du stoppe akkurat når du vil, slik at du slipper å si til dine venner: "Nei blir ikke med ut i kveld, skal i MC."

Skrevet (endret)

Til dere som spiller Oblivion, har vurdert å kjøpe det.

1: Finnes det en type demo/trial slik som det var i Hjemmepc /v WoW 2 ukers trial?

2: Hvor lenge varer spillet ? Er det en "evighetsmaskin" slik som med WoW, (få bedre gear, vips der kommer det en ny instance, få enda bedre gear osv) ?

3: Kan jeg kjøre Oblivion med helt kurante instillinger med A64 3200+, 1 gig ram og 6800 LE (som er softmodded og overklokket, slik at det tilsvarer ca en 6600 GT.)

Er slike spørsmål det hadde vært greit å få svar på, før jeg risikerer å kjøpe et spill til 450 kroner, som jeg muligens ikke liker :p

Endret av Xtra
Skrevet (endret)

oblivion blitt mmo kunne blizz bare lagt ned :p

ville tatt år å lage world da den må være ca 10 ganger større enn hva den er i oblivion nå

Endret av Henrik2k
Skrevet

Jeg syntes det er utrolig deilig å avslappende å vite i Oblivion at uansett hvilken klasse jeg velger så eier den. Det blir ikke sånn "balanse" issues om det blir i WoW siden det er ett SP spill.

Jeg spiller Argonian Knight, Born under the Warrior og det er veldig morsomt.

Fin avveksling fra WoW ihvertfall ;)

Skrevet

oki.. da er jeg solgt. Legger WoW på hylla..

Jeg har lyst til å eie! Rule! Herske!!

På wow, uansett hvor mye blått og lilla utstyr jeg får, hakker jeg bare på motstanderene mine. Det blir ikke noe party av det. :blush:

Spaceworld, here I come with my 450 bucks!! YeehaaAA!! :!:

Skrevet

wow quests = drep x antall monstre

oblivion quests er så mye mer, men som sagt kan man ikke sammenligne mmorpg og rpg.

Skrevet

5862852[/snapback]

OOT: "Japanske" RPG's som Final Fantasy og Breath Of Fire skal spilles med konsoll, sofa og helst en stor TV. Noen spill er håndkontrollspill og noen er musespill, sånn er det bare. Har fremdeles til gode å se en konvertering som overgår forgjengeren.

Skrevet
wow quests = drep x antall monstre

oblivion quests er så mye mer, men som sagt kan man ikke sammenligne mmorpg og rpg.

5865105[/snapback]

sant.. oblivion har noen av de beste questan eg har sett :) bethesda har gjort en god jobb der ;) ihvertfall bedre enn wow når det kjem til - farm 30000 rep and get a free cookie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...