Gå til innhold

Mer for pengene hos UPC


Anbefalte innlegg

De ligger jo alltid etter de andre når det gjelder hastighetsoppgradering, og vanligvis pleier de å matche de andre, men denne gangen er de et halvt år etter ngt, og fortsatt 500kbit bak ngt sin hastighet(i mitt tilfelle). De er fortsatt like dyre, og jeg har problemer med tjenesten som de ikke klarer å finne ut av.

 

Spar meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For meg har UPC alltid vært forbundet med elendig kundesupport, dyre produkter, dårlige løsninger og ustabilitet. Samtlige av de jeg kjenner har flykta fra den leverandøren.

 

Får håpe at de har blitt bedre på ivareta kundene sine.

For UPC kunne gjerne hatt verdens raskeste linjer, men hva hjelper det når systemet er nede halve døgnet?

5859013[/snapback]

Jepp, før meg opp på lista (selv om jeg ikke kjenner deg ;)). UPC faller ut i hytt og pine, og hvis jeg ringer dem for å klage så sier de at det sikkert er min feil, og at hvis jeg vil ha en UPC-person for å se på det, så koster dette masse penger! Jeg vet at problemet ikke ligger hos meg, men snart flytter jeg så jeg gidder ikke stresse med dem. Jeg skal i hvert fall aldri ha UPC igjen. Når jeg flytter får jeg Lyse, med 6Mbit begge veier. :D

Lenke til kommentar
Er det ikke også slik at UPC tillater maks 3 PCer på hver linje?

5858959[/snapback]

Nop, er vel snakk om antall ip-adresser som modemet deler ut, bruker du router så kan du jo i praksis ha flere pcer koblet til.

5858990[/snapback]

 

En kompis av meg opplevde nemlig at modemet ikke ville gi ut mer enn 3 IP adresser. Han koblet til en router, men han fikk fortsatt ikke mer enn 3 IP adresser. Til slutt ga han opp og ringte kundeservice. Der sa de at 3 IP adresser var en begrensning UPC hadde lagt inn, og slik var det bare. :thumbdown:

 

Det ble fort Lyse i den gården ja...

5859036[/snapback]

Funker fint her :)

 

Routeren deler IP-er til:

Xbox

Xbox 360

Telio - IP telefoni

Bærbar (trådløs)

Stasjonær

Dreambox (Satellitt Mottaker)

Lenke til kommentar

Upc er verste dritten jeg og har sittet med i over 1 år.

 

Jeg spillet endel online spill og det datt ut i hytt og pine.

 

Samt slet jeg med trege internettsider og dårlig ping samt det kunne dette ut endel timer på nattetid.

 

Så jeg ga opp nå nyligt og bestilled NGT ADSL.

 

Har og så 3 kompiser som sitter enda med upc chello og banner og steiker heletiden.

 

Di bør heller fikse på stabiliteten sin, noe di sliter med endel plasser i landet.

 

Sender jeg di email, nei di svare ikke emailer har sendt minst 10 stk uten et eneste svar tilbake.

Styr unna chello upc om du er på jakt etter noe stabilt.

Muligt det holder til og lese avisen og surfe litt på nettet men ikek for oss som trenger no som har jevn og fin fart og god ping.

 

Åhh det va godt og få det ut :love:

Endret av Digidice
Lenke til kommentar

Må si meg rimelig fornøyd med UPC. Har hatt det i et par år, og har sjeldent opplevd prob. Når jeg spiller har ca. 45-60 i ping på nederlandske og tyske servere. Det er vel greit det med 2Mbit forbindelse? Bor på Majorstuen.

 

NGT leverer sikkert en bedre tjeneste, men kundeservicen, eller det blir vel litt drøyt å kalle det, er mildt sagt fra h*lvete. Aldri mer NGT for min del.

Endret av nilsvn
Lenke til kommentar

Har aldri hadd noen problemer med UPC jeg, ser noen sier bittorent ikke fungerer? da er det nok bruker feil for jeg ligger på rundt 500-1000 kbit fra nye filer på TPB.

 

Har aldri hadd noe nede tid på den heller og får rundt 1010 kb/s når jeg laster ned med min 8 mbit linje som snart blir 10 mbit :)

 

Dårlig ping? får 6-10 på catch-gamer servere, 18-24 på svenske, vil ikke si det er dårlig.

 

Trur de fleste som klager på linja er skyld i det selv, har feks ikke åpnet porter i sin egen router. men man kan også være uheldig at det er dårlig kabel kvalietet der man bor men det er sikkert telenor sin skyld.

Lenke til kommentar
Hjelper lite at dem øker hastighetene når upc må ha norges desidert dårligste linjer. Faller ut hele tiden (iallefall i oslo området) ...

5858893[/snapback]

Dette er nok veldig individuelt ut i fra nøyaktig hvor du bor; jeg har hatt bredbånd fra UPC på to ulike steder i Oslo og det har fungert perfekt begge steder. Og nå får jeg altså 6Mbit istedet for 4 til samme pris - juhuu :)

Lenke til kommentar
Der sa de at 3 IP adresser var en begrensning UPC hadde lagt inn, og slik var det bare.  :thumbdown: 

5859036[/snapback]

3 er jo omtrent 3 ganger så mange som andre leverandører offisielt tilbyr i sine abonnement da... De flest bredbåndsabonnement er begrenset til en maskin av gangen selv om mange omgår dette ved å bruke en egen router. Det står svart på hvitt i så godt som alle avtaler at det kun skal benyttes en maskin på linjen.

 

På UPC kan du smekke i 3 maskiner online via switch uten å 'jukse' eller eventuelt flere via router hvis du vil det. Det er nok kompetansenivået til kameraten din som har huller her.

Endret av Doogle
Lenke til kommentar

Synd for de som har problemer med linjene sine. Men det er vel de som har problemer som skriker høyest uansett hvilken leverandør de har.

 

Hadde problemer med UPC for noen år siden. Det var den gang de slet med ustabile linjer og stengte for p2p trafikk. Det er lenge siden det og de siste årene har UPC vært kongebra.

 

Full fart på alt, spill og nedlasting. Dønn stabilt. Skulle det være problemer så er supporten strålende. Har hatt problemer 2 ganger siste 2 årene, begge ganger etter uvær/lyn og torden. UPC har sendt tekniker neste dag begge gangene og helt gratis begge ganger.

 

Fint å få 3 IP adresser vel? Alle andre jeg vet om gir bare 1. Trenger du flere maskiner på lokalnettet ditt med internetttilgang setter man bare opp en ruter og man kan ha så mange maskiner man orker på nett.

 

Symmetriske linjer er en drøm, men det er jo ikke mange produkter rettet mot private som tillbyr dette. Blir vel SDSL. Nå for tiden har jeg mye bedre linjer til spillbruk enn kompiser med f.eks. NGT.

 

Torrents, online spill, video streaming (ut og inn), telefon, alt går som smurt.

 

--svært fornøyd UPC kunde--

 

EDIT PS: AMDTommy: Skal du kjøre server får du kjøpe deg et abnmt som tillater dette. Det blir litt som å klage på at bilen din ikke kan fly. Sikkert kjipt å ikke fly hvis det er det du vil, men da skulle du kjøpt fly, ikke bil.

Ellers hadde jeg også kunnet ønske meg mer utkapasitet i stedet for mer inn.

Endret av Kjellvez
Lenke til kommentar
Er da ikke UPC sin feil det, de har da fakktisk mere ut linje en så å si alle ADSL levrandører

5860087[/snapback]

upc har kapasitet til MYE bedre linjer... å jeg driter i om adsl folka sliter.. snakker om oss upc kunder nå

5860298[/snapback]

 

 

Okey :p

 

enig der dem skulle gitt oss bedre ut linje. jeg personlig ville heller hadd 8 mbit inn og 2 eller 3 mbit ut enn 10 mbit inn, har mye mer bruk for mer ut linje.

 

men de fleste bredbånds levrandører ser ikke dette :nei: og dem reklamerer for at nå skal det gå fort å sende filer til hverandre :hmm: hjelper lite med masse båndbredde ned når ut linja til den du får filene av suger.

Lenke til kommentar

Strålende fornøyd med min linje fra upc (haugalandet). Får rett hastighet på torrents og kan ikke huske siste nettet var nede. Eneste negative er pingen, 20 til 50 her i landet og 80 til 120 i sverige :/

 

 

Amdtommy. Hvis du vil ha lik opp og nedhastighet så bestiller du nå for faen linje fra noen som leverer det og holder kje...

Lenke til kommentar
Amdtommy. Hvis du vil ha lik opp og nedhastighet så bestiller du nå for faen linje fra noen som leverer det og holder kje...

5860373[/snapback]

Sist jeg sjekket så er slike linjer begrenset til visse områder. Så det er ikke bare å bestille.

Antagelig må jeg vente leeeenge før jeg kan gå over til noe som er bedre enn min shdsl linje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...