Gå til innhold

"poll" med de forskjellige partiene.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, det er mange oppegående mennesker her som faktisk har tatt seg tid til å sette seg inn i hva Frps politikk går ut på. Dessverre er det mange som konsentrerer seg om å spre usannheter om partiet i enhver tråd.

5856036[/snapback]

Jeg har da ikke sagt noe stygt om FrP nå!

Men mens vi snakker om det...

Logikken til FrP er at de pengene som staten bruker på å gjøre sykehus etc. gratis og gi dem til folket slik at kunn de beste kan overleve som leger på markedet.

Men de rike kommer jo da til å ha råd til å betale enda mer for sykehus og sykehusene kan presse prisen opp så bare de rikeste kan gå der mens de med mindre penger må gå på de dårligere sykehusene!

 

Hva er FrP's løsning på dette?

Jeg er ikke entresert i å høre hva du synes ville være den beste ideen, men hva FrPs "offesielle" plan er

Lenke til kommentar
Jeg har da ikke sagt noe stygt om FrP nå!

Og det betyr at alle de andre utbruddene dine om Frp aldri har funnet sted?

 

Logikken til FrP er at de pengene som staten bruker på å gjøre sykehus etc. gratis og gi dem til folket slik at kunn de beste kan overleve som leger på markedet.

Det er feil. Frp vil at det offentlige skal garantere sykehus til alle.

Lenke til kommentar
Jeg har da ikke sagt noe stygt om FrP nå!

Og det betyr at alle de andre utbruddene dine om Frp aldri har funnet sted?

 

Logikken til FrP er at de pengene som staten bruker på å gjøre sykehus etc. gratis og gi dem til folket slik at kunn de beste kan overleve som leger på markedet.

Det er feil. Frp vil at det offentlige skal garantere sykehus til alle.

5856153[/snapback]

Men det var bare et eksempel og logikken stemmer generelt...

Har du noe svar på spørsmålet mitt?

Lenke til kommentar

Hvilket parti stemmer/hadde du stemt på? fra 2003

da har jeg stemt, hva stemte du? fra høsten 2005

 

Hadde vært morsomt med en ny poll for å se utviklingen.

 

Det er også verdt å legge til at personer som "henger" på slike forum som dette er ofte personer som holder til ytterpunktene på den politiske skalaen. Så poller herifra kan ikke brukes som representativt for Norges befolkning. Også verdt å legge til at mange som stemmer på disse pollene ikke er over 18 år.

Lenke til kommentar
Men det var bare et eksempel og logikken stemmer generelt...

Hvilken logikk?

 

Har du noe svar på spørsmålet mitt?

Seriøst?

 

Hvordan skal jeg kunne svare på spørsmålet ditt når det ikke har noe med Frps politikk å gjøre i det hele tatt. Hvis du hadde lest innlegget du nettopp svarte på så ville du sett dette:

 

"Frp vil at det offentlige skal garantere sykehus til alle."

 

Hvordan klarte du egentlig å overse denne setningen?

 

Jeg synes det er ganske frekt av deg å komme med uriktige påstander om Frps politikk, for så å be meg å forklare ut fra dine feilaktige påstander, og til og med gjenta dette når jeg allerede har forklart at påstandene er feilaktige.

Lenke til kommentar
enig, men det er vel ganske klart at så og si alle her ville ha stemt FrP...

5855711[/snapback]

 

Tror faktisk at en del av de du tror ville ha stemt FrP faktisk holder med DLF :)

5856207[/snapback]

 

Det tror nok jeg også. Alt for mange ser en person "langt ute på høyresiden" og tenker "nok en FrPer".

Lenke til kommentar
Men det var bare et eksempel og logikken stemmer generelt...

Hvilken logikk?

 

Har du noe svar på spørsmålet mitt?

Seriøst?

 

Hvordan skal jeg kunne svare på spørsmålet ditt når det ikke har noe med Frps politikk å gjøre i det hele tatt. Hvis du hadde lest innlegget du nettopp svarte på så ville du sett dette:

 

"Frp vil at det offentlige skal garantere sykehus til alle."

 

Hvordan klarte du egentlig å overse denne setningen?

 

Jeg synes det er ganske frekt av deg å komme med uriktige påstander om Frps politikk, for så å be meg å forklare ut fra dine feilaktige påstander, og til og med gjenta dette når jeg allerede har forklart at påstandene er feilaktige.

5856205[/snapback]

Så FrP er mot privatiserina Oo

Lenke til kommentar
Jeg har da ikke sagt noe stygt om FrP nå!

Og det betyr at alle de andre utbruddene dine om Frp aldri har funnet sted?

 

Logikken til FrP er at de pengene som staten bruker på å gjøre sykehus etc. gratis og gi dem til folket slik at kunn de beste kan overleve som leger på markedet.

Det er feil. Frp vil at det offentlige skal garantere sykehus til alle.

5856153[/snapback]

Men det var bare et eksempel og logikken stemmer generelt...

Har du noe svar på spørsmålet mitt?

5856169[/snapback]

Logikken er riktig? Setningen din er helt ute å kjøre, og bortimot umulig å forstå. Og basert på påstanden om at kun de rikeste har "råd til å gå der" så vet du åpenbart ca. ingenting om FrP's politikk.

 

FrP vil likestille offentlige og private helsetjenester, og la staten betale tjeneste på vegne av folket. Dette betyr at rike ikke kan kjøpe seg ekstra basis-tjenester, men at disse vil bli like for alle, uansett lommebok.

 

Dette i motsetning til dagens sosialistiske løsninger der man har mange helsetjenester der private konkurrerer med det offentlige, og hvor de som har mye penger faktisk kan kjøpe seg private helsetjenester om de ikke er fornøyd med de offentlige.

 

Så hvis du ønsker et system der lommeboken har mindre å si for kvaliteten på helsetilbudet, så bør du faktisk stemme Frp.

Lenke til kommentar
Så FrP er mot privatiserina Oo

5856216[/snapback]

 

Neppe. FrP er for privatiseringen innen for en del sektorer de andre partiene ikke er. Du må huske at den avdøde Alvheim var den personen som kan sies å være den som kjempet mest for offentlige sykehus, og han var fra FrP.

Lenke til kommentar
Men det var bare et eksempel og logikken stemmer generelt...

Hvilken logikk?

 

Har du noe svar på spørsmålet mitt?

Seriøst?

 

Hvordan skal jeg kunne svare på spørsmålet ditt når det ikke har noe med Frps politikk å gjøre i det hele tatt. Hvis du hadde lest innlegget du nettopp svarte på så ville du sett dette:

 

"Frp vil at det offentlige skal garantere sykehus til alle."

 

Hvordan klarte du egentlig å overse denne setningen?

 

Jeg synes det er ganske frekt av deg å komme med uriktige påstander om Frps politikk, for så å be meg å forklare ut fra dine feilaktige påstander, og til og med gjenta dette når jeg allerede har forklart at påstandene er feilaktige.

5856205[/snapback]

 

Største problemet med FRP er vel det at de ikke vil ha noen skattepenger til å betale for herligheten. sånn når man tenker på praktisk gjennomførbarhet mener jeg

Lenke til kommentar
Største problemet med FRP er vel det at de ikke vil ha noen skattepenger til å betale for herligheten. sånn når man tenker på praktisk gjennomførbarhet mener jeg

5856320[/snapback]

Feil. Frp er ikke imot skatt, men noe redusering av skattene.

 

Samfunent fungerer ikke slikt at det er en viss statisk sum penger som skal fordeles. Verdiene skal også skapes. For høy beskatning påvirker verdiskapningen negativt, og det blir mindre verdier å fordele. Så på sikt kan høy beskatning føre til at det blir mindre penger til offentlige oppgaver, ikke mere.

 

Men dette er bare en liten del av helheten. En annen ting er kostnadene forbundet med det offentlige byråkratiet vi har, hvordan vi hjelper folk som har havnet utenfor arbeidslivet, institusjonalisering og avhengighet av offentlig hjelp osv.

 

Det er derfor ikke så enkelt som at stor offentlig sektor og høy beskatning betyr bedre offentlige tjenester. Mange av av som stemmer Frp tror snarere at det motsatte ofte kan være tilfelle.

Lenke til kommentar
Jeg får hvist ikke noe seriøst svar fra dere...

Går heller og leser en, seriøsm bok om FrP eller no...

Nok OT...

5856234[/snapback]

Pass på å finne deg noe subjektivt og kritisk, så du ikke risikerer å lese noe som kunne utfordre fordommene og kunnskapsløsheten. Det kan være ganske ubehagelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...