Gå til innhold

spørsmål om FRAPS

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

I min 2.7 fraps (nyeste) så får jeg bare 4-5 FPS når jeg filmer (i spill)

Whyyy-yyy?

kan noen si hvor jeg finner "60 FPS"- knappen ? :p

HÆHÆ..

men seriøst... noen som vet hvordan jeg fikser det?

Endret av Fønki
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Problemet ditt er at Fraps bruker veldig mye maskinkraft til å lagre filmen på harddisken din samtidig som du spiller. Dersom du spiller et spill som allerede krever veldig mye maskingkraft så er det jo klart at dette kun vil bli enda verre om du setter på Fraps.

Det du kan gjøre er å senke til 29.97 fps som er NTSC format eller til 25 fps som er PAL standard. NTSC brukes i USA, mens PAL er vanlig i Europa og Norge. Altså - 25 fps blir omtrent det samme som å se på TV i Norge (selvsagt blir oppløsning osv annerledes).

Det har også mye å si hvilken oppløsning du spiller med. Heldigvis velger Fraps det beste alternativet (Half-size) dersom du spiller med en veldig høy oppløsning. Dersom du spiller med en skjermoppløsning på opp til 1152x864 kan du bruke Full-size, noe som gir bedre resultat på videoen, men som tar mer maskinkraft. (Dette kommer selvsagt på hvor høy oppløsning du bruker, både for Half-size og Full-size)

Ting du kan gjøre for å få bedre resultat:

- du kan velge å ikke ta opp lyden på spillet

- du kan velge lavere fps

- du kan velge Half-size

- du kan velge lavere video og sound settings på spillet du skal ta opp fra.

Her er det mye du kan endre på og med mindre du er utrolig kresen, så trenger man ikke å ha på alt dersom man bare lager en film for moro skyld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...