Gå til innhold

Meir nynorsk i nettavisene


Anbefalte innlegg

Jeg vil heller snakke/skrive norsk, slik det har vært gjort her i landet i alle år, enn å bruke det språket danskene tvang på oss, og som ble presset på oss fordi "den finere befolkningen" snakket det.

 

:hmm: Så du vil forandre måten hele samfunnet kommunikerer da, fordi du, som først ble født mange hundre år etter at danskene forsvant, var slemme mot tipptipptipptipptipptipptipptipptippoldeforeldrene våre? Det blir litt på samme måte som når svarte i USA skal saksøke myndighetene for slaveriet. Det har vært OVER ganske lenge nå...

 

Eller kanskje USA skal bytte språk til fransk eller spansk, siden de slemme engelskmennene ikke vil gi dem sin uavhengighet? :!:

 

Bokmål er en 'blanding' av nynorsk og riksmål.

 

Som er adoptert ifra måten millioner av mennesker faktisk skriver og snakker... mens nynorsk er et fullstendig konstruert språk og snakkes av hele NRK redaksjonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei gutter!! dere gikk på april spøken min, hehe.

 

slapp av, det blir ikke tvunget nynorsk i avisene.

5853538[/snapback]

Aprilspøken DIN?

 

Både jeg og Ueland var helt klar over at det var en aprilspøk, jeg bare postet her for å hjelpe han. ;)

5853598[/snapback]

 

det er ikke farlig at du gikk på aprilspøken min. It's ok brother, du kan fortelle det til meg. Jeg holder det tett. Alle kan bli lurt en eller annen gang, det er menneskelig det. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...