Gå til innhold

Cool 'n quiet - litt problemer her

1morten1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har ett hovedkort - type Asus A8N-E

Problemet mitt er at vifta både på cpu og gpu kjører for fult selv ved vanlig windows bruk.

Prøvde først cool 'n quiet funksjonen. Enablet i bios og installerte program / drivere. Dette hjalp ikke stort. Enablet så Qfan da fikk jeg ned farten på cpu vifta, men gpu vifta kjører fortsatt fult.

Hva er egentlig forskjellen på cool 'n quiet og q-fan??

Noen som har forslag til å få ned speeden på grafikk vifta?

Regner med at dette problemet ligger i hovedkortet og at det ikke har så mye med grafikkortet å gjøre - eller ? Men er i alle fall ett xfx 7900 gt kort

Takker for svar

Morten

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grafikk vifta får du stilt på i garfikkort driverne. Prøv å se i drivermenyen der. Cool'n quiet er en egen funksjon for AMD CPUer, men har vel ingenting med Viftestyring å gjøre. Prøv å innstallere skjermkortdriverne på nytt hvis ingenting av dette hjelper.

Skrevet (endret)
Grafikk vifta får du stilt på i garfikkort driverne. Prøv å se i drivermenyen der.  Cool'n quiet er en egen funksjon for AMD CPUer, men har vel ingenting med Viftestyring å gjøre. Prøv å innstallere skjermkortdriverne på nytt hvis ingenting av dette hjelper.

5839925[/snapback]

Rota en del rundt i driverne nå, men finner ikke noe spesifikt om det.

Stemmer nok det du sier om cool'n quiet ja. leste litt om det nå - den justerer bare cpu'en dynamisk.

Men qfan fiksa i alle fall cpu vifte støyen. Så da er det grafikkvifta som gjennstår. trodde kanskje den hadde noe lignende q-fan funksjonen, men finner som sagt ikke noe instillinger på dette.

har hørt andre som sier at kortene roer ned i 2d. Er dette en funksjon som ligger i grafikkortet eller i hovedkortet? vet nemlig at det skal funke med grafikkortet, men kan jo hende HK mitt ikke støtter denne funksjonen.

Endret av 1morten1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...