Gå til innhold

Hvilken er best av KDE og Gnome?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det finnes ingen "best". Prøv begge deler, så finner du det ut selv. Selv foretrekker jeg GNOME, mest fordi jeg bare bruker GTK-programmer.

5834268[/snapback]

Jeg har prøvd litt begge deler, men jeg vil gjerne vite fordeler og ulemper med hver av de, så det blir lettere å velge. :)

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Bruker KDE som GUI, men bruker en del Gnome programmer... det er ting jeg ikke får til i Gnome og jeg kan få Gnome til å se ut slik jeg vil ha det, men det er en smaksak... du kan få begge til å bli nesten like (som de ser ut default)...

 

Menyen er ikke så annerledes i Gnome bare at den er på toppen og i nyere utgaver har fått en tabb for applications, system og en til... men man kan fint legge til alt av kategiroer som menyer i KDE panelet fra KDE meny knappen (dvs du kan lage costum og gjøre det helt likt som i Gnome) og i Gnome kan du legge til en som ligner på den til KDE...

Lenke til kommentar
Dersom du i tillegg installerer denne, er det meget enkelt å få GTK-apps til å se ut som om de er utviklet i QT.

5835863[/snapback]

Eller qtcurve som er et theme for både qt og gtk programmer.

 

Ellers, så liker jeg KDE fordi jeg elsker å leke med alle valgene, synes det ser bedre ut, og liker hvordan programmer er integrert i systemet, og fordi det er mye bra KDE programmer. Kunne sikkert sagt mange andre grunner og, men kommer ikke på noe mer i farta.

 

Edit: quota feil person ;)

Endret av Blurpy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...