SnusHanen Skrevet 29. mars 2006 Skrevet 29. mars 2006 Heisann jeg skal først innrømme at jeg elsker Elder Scroll spillene(Morrowind og Oblivion) men jeg syns at RPG passer best sånn som NWN eller WoW her. Jeg blir aldri helt vant til at RPG spill er i FPS. Noen som er enig eller uenig?
vargaz Skrevet 29. mars 2006 Skrevet 29. mars 2006 Vargas SLÅR SnusHanen relativt hardt. Hva er det du sier? synes First person viewen i morrowind og oblivion er supreme, er mye morsomere når du "er" personen, å se personen bakfra blir bare dumt. BTW. du har muligheten til det i Oblivion også, prøv scrollen på musa
iMAD Skrevet 29. mars 2006 Skrevet 29. mars 2006 Heisann jeg skal først innrømme at jeg elsker Elder Scroll spillene(Morrowind og Oblivion) men jeg syns at RPG passer best sånn som NWN eller WoW her. Jeg blir aldri helt vant til at RPG spill er i FPS. Noen som er enig eller uenig? 5830555[/snapback] Det er bare å zoome kamera sånn at du får third person view. hehe Neida men Oblivion er et MEGET bra eksempel på at RPG passer som FPS.
SnusHanen Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Skrevet 29. mars 2006 Hehe ikke noe stygt om Morrowind eller Oblivion. Men har i alle år spilt RPG slik som det er i NWN. Men det skal sier at Morrowind og Oblivion er en bra ambasadør for FPS i rollespill:) ja du kan vel kanskje scrolle,men gjør ikke det jeg:P hehe
vargaz Skrevet 29. mars 2006 Skrevet 29. mars 2006 (endret) Det gjør du lurt i, lurte en stund på om jeg måtte komme en tur. Endret 29. mars 2006 av vargaz
thomanil Skrevet 29. mars 2006 Skrevet 29. mars 2006 Vargas SLÅR SnusHanen relativt hardt.Hva er det du sier? synes First person viewen i morrowind og oblivion er supreme, er mye morsomere når du "er" personen, å se personen bakfra blir bare dumt. BTW. du har muligheten til det i Oblivion også, prøv scrollen på musa 5830580[/snapback] Enig. Dette gir mye mer innlevelse enn å se karakteren din utenfra slik som i Neverwinter Nights osv.
vargaz Skrevet 29. mars 2006 Skrevet 29. mars 2006 Med et lydtett headsett, mørkt rom og oblivion har man det bra. Lever i sin egen verden der og tiden flyr av sted. + at på noen oppdrag sitter man med hjertet i halsen og man kan kjenne svetten kommer.. mulig det kommer litt i buksen også.
KayAU Skrevet 29. mars 2006 Skrevet 29. mars 2006 Heisann jeg skal først innrømme at jeg elsker Elder Scroll spillene(Morrowind og Oblivion) men jeg syns at RPG passer best sånn som NWN eller WoW her. Jeg blir aldri helt vant til at RPG spill er i FPS. Noen som er enig eller uenig? 5830555[/snapback] Eg var sterkt imot førsteperson-perspektiv i rollespel fram til eg prøvde Morrowind...no veit eg ikkje heilt. Det funkar jo svært bra i TES-spela. På det andre sida, dersom neste Final Fantasy ikkje var tredje-person, trur eg kanskje eg ville ha grine ein skvett. Forresten, FPS står vel ikkje for "førsteperson"? Kay
SnusHanen Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Skrevet 29. mars 2006 Hehe det kan jeg tenke meg:) må innrømme at jeg ikke har fått prøvd TES:O ennå. Men det ligger å ruger hjemme så det er vel bare å installere det, hvis det går på pcen min. Men liker NWN stilen å da! hehe
hugRmunR Skrevet 29. mars 2006 Skrevet 29. mars 2006 Å kalle Oblivion for et FPS er jo helt galt... Der FPS betyr First Person Shooter ^^ FPRPG er vel mer korrekt
SnusHanen Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Skrevet 29. mars 2006 FPS = First Person Shooter? 5830640[/snapback] Jaja kan godt hende det, men folk skjønte tydeligvis hva jeg mente:)Hehe
iMAD Skrevet 29. mars 2006 Skrevet 29. mars 2006 jaja men.. Oblivion er et RPG spill med litt FPS touch
SnusHanen Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Skrevet 29. mars 2006 jepp det vil jeg kalle det:) Noen som har noen fordeler/ulemper med "FPS" stilen da?
iMAD Skrevet 29. mars 2006 Skrevet 29. mars 2006 jepp det vil jeg kalle det:) Noen som har noen fordeler/ulemper med "FPS" stilen da? 5830668[/snapback] Du har jo den gode oversikten når du kjører "third person" da. Ser liksom hvor det dokker opp monsters osv.
PeserN Skrevet 29. mars 2006 Skrevet 29. mars 2006 Syns dette er helt greit fra spill til spill, i mange spill passer det seg og se utenifra og mange innenifra. alle might and magic spillene ser man jo innenifra. I Oblivion er det faktisk fabelaktig, litt sånn god følse av å sloss med meelee våpen i førstepersjon. Noe som ikke skjer forofte.. I Condemneed er jo dette også bra gjort BTW selv om dette ikke er et rpg.
TheOats Skrevet 29. mars 2006 Skrevet 29. mars 2006 Heisann jeg skal først innrømme at jeg elsker Elder Scroll spillene(Morrowind og Oblivion) men jeg syns at RPG passer best sånn som NWN eller WoW her. Jeg blir aldri helt vant til at RPG spill er i FPS. Noen som er enig eller uenig? 5830555[/snapback] Synes for min del det er det beste, det setter deg litt med midt i handlingen liksom. Å Oblivion er det første spillet jeg får følelsen av å spille "ekte" D&D med. I D&D ser jeg alt for meg i FPS.
Polar Pål Skrevet 29. mars 2006 Skrevet 29. mars 2006 FPS betyr vel både "First-Person-Shooter" og "Første-Persons-Synsvinkel"..
TheOats Skrevet 29. mars 2006 Skrevet 29. mars 2006 FPS betyr vel både "First-Person-Shooter" og "Første-Persons-Synsvinkel".. 5830940[/snapback] Var uansett det siste jeg mente...
-sparks- Skrevet 29. mars 2006 Skrevet 29. mars 2006 FPS passer bra som rollespill, det beviste Boiling point for lenge siden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå