Gå til innhold

TES: Hva syns folk?passer RPG som FPS?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann jeg skal først innrømme at jeg elsker Elder Scroll spillene(Morrowind og Oblivion) men jeg syns at RPG passer best sånn som NWN eller WoW her. Jeg blir aldri helt vant til at RPG spill er i FPS. Noen som er enig eller uenig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vargas SLÅR SnusHanen relativt hardt.

Hva er det du sier? synes First person viewen i morrowind og oblivion er supreme, er mye morsomere når du "er" personen, å se personen bakfra blir bare dumt. BTW. du har muligheten til det i Oblivion også, prøv scrollen på musa ;)

Skrevet
Heisann jeg skal først innrømme at jeg elsker Elder Scroll spillene(Morrowind og Oblivion) men jeg syns at RPG passer best sånn som NWN eller WoW her. Jeg blir aldri helt vant til at RPG spill er i FPS. Noen som er enig eller uenig?

5830555[/snapback]

Det er bare å zoome kamera sånn at du får third person view. :D hehe

Neida men Oblivion er et MEGET bra eksempel på at RPG passer som FPS.

Skrevet

Hehe ikke noe stygt om Morrowind eller Oblivion. Men har i alle år spilt RPG slik som det er i NWN. Men det skal sier at Morrowind og Oblivion er en bra ambasadør for FPS i rollespill:)

ja du kan vel kanskje scrolle,men gjør ikke det jeg:P hehe

Skrevet
Vargas SLÅR SnusHanen relativt hardt.

Hva er det du sier? synes First person viewen i morrowind og oblivion er supreme, er mye morsomere når du "er" personen, å se personen bakfra blir bare dumt. BTW. du har muligheten til det i Oblivion også, prøv scrollen på musa ;)

5830580[/snapback]

Enig. Dette gir mye mer innlevelse enn å se karakteren din utenfra slik som i Neverwinter Nights osv.

Skrevet

Med et lydtett headsett, mørkt rom og oblivion har man det bra. Lever i sin egen verden der og tiden flyr av sted. + at på noen oppdrag sitter man med hjertet i halsen og man kan kjenne svetten kommer.. mulig det kommer litt i buksen også. :p

Skrevet

5830555[/snapback]

Eg var sterkt imot førsteperson-perspektiv i rollespel fram til eg prøvde Morrowind...no veit eg ikkje heilt. Det funkar jo svært bra i TES-spela. På det andre sida, dersom neste Final Fantasy ikkje var tredje-person, trur eg kanskje eg ville ha grine ein skvett. :p

Forresten, FPS står vel ikkje for "førsteperson"?

Kay

Skrevet

Hehe det kan jeg tenke meg:) må innrømme at jeg ikke har fått prøvd TES:O ennå. Men det ligger å ruger hjemme så det er vel bare å installere det, hvis det går på pcen min. Men liker NWN stilen å da! hehe

Skrevet
jepp det vil jeg kalle det:) Noen som har noen fordeler/ulemper med "FPS" stilen da?

5830668[/snapback]

Du har jo den gode oversikten når du kjører "third person" da. Ser liksom hvor det dokker opp monsters osv.

Skrevet

Syns dette er helt greit fra spill til spill, i mange spill passer det seg og se utenifra og mange innenifra. alle might and magic spillene ser man jo innenifra. I Oblivion er det faktisk fabelaktig, litt sånn god følse av å sloss med meelee våpen i førstepersjon. Noe som ikke skjer forofte.. I Condemneed er jo dette også bra gjort BTW selv om dette ikke er et rpg.

Skrevet

5830555[/snapback]

Synes for min del det er det beste, det setter deg litt med midt i handlingen liksom.

Å Oblivion er det første spillet jeg får følelsen av å spille "ekte" D&D med.

I D&D ser jeg alt for meg i FPS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...