Gå til innhold

Dødsstraff: Ja eller nei?


Anbefalte innlegg

Er du enig med den så er resten bare småting... :D

Men folk får lov til å mene forskjelligt. Jeg vil sitere en amerikaner som jeg har glemt navnet til: "Jeg kan være helt uenig og hate det du sier, men jeg skal dø for din rett å si det".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, når jeg leser innleggene dine, g5r, så lurer jeg på hvilken grotte du har stengt deg inne i de siste tredve årene, og hvor du har fått tankene og meningene dine fra, for jeg mener de er helt forskrudde.

 

Men, som du sa, "Jeg kan være helt uenig og hate det du sier, men jeg skal dø for din rett å si det", og det skal jeg gjøre.

 

For all del, du kan mene akkuratt det du vil, og det er det som er så fint med et samfunn med ytringsfrihet, du får faktisk lov til det og.

 

OK greit la meg si det på en annen måte:

1) Døsstraff er nødvendig i tilfeller spesiellt grov vold, pedofili ol.

2) Dyrere eller billigere, hvis penger blir brukt på å ytterligere bevise den sanne situasjonen er det OK for meg.

3) Hvis du mener dyrere med tanke på ekstra undersøking og rettsprosess, er jeg ENIG.

 

For det første, i et moderne samfunn så skal aldri dødstraff være nødvendig, og det skal heller ikke benyttes.

 

Mange land som i dag praktiserer dødstraff har ikke noe mindre antall med grove voldstilfeller enn vi her i Norge, som ikke gjør det.

Og jeg tror nok at det eneste mordet det hadde avverget, er på han som hadde fått dødstraff, for der hadde samfunnet valgt å kalle det en henrettelse istendenfor mord.

 

Hva som er billigst er dyrest skal ikke ha noe å si, det billigste hadde jo vært og tatt en bil å bare kjørt over han, man skal velge straff utifra det som er forsvarlig og moralsk rett, noe dødstraff ikke her.

 

Og, skulle dødstraff praktiseres i Norge, flytter heg sammen med "neitakk" til utlandet.

 

:)

Lenke til kommentar
Jepp, når jeg leser innleggene dine, g5r, så lurer jeg på hvilken grotte du har stengt deg inne i de siste tredve årene, og hvor du har fått tankene og meningene dine fra, for jeg mener de er helt forskrudde.

 

Ja det er helt annerledes da man ikke tror på det TV`en sier en skal tro. Det kalles FRIHETEN til å bestemme selv.

 

For det første, i et moderne samfunn så skal aldri dødstraff være nødvendig, og det skal heller ikke benyttes.

 

Mange land som i dag praktiserer dødstraff har ikke noe mindre antall med grove voldstilfeller enn vi her i Norge, som ikke gjør det.

Og jeg tror nok at det eneste mordet det hadde avverget, er på han som hadde fått dødstraff, for der hadde samfunnet valgt å kalle det en henrettelse istendenfor mord

 

Ja vel. Kriminaliteten bare øker ikke minsker i Norge, og det vil si antallet kriminelle. Om du vil helt gi de amnesti en om gangen eller alle sammen, minske straff eller noe sånt kand du få lov til å eksperimentere med slik. Men resultatene får du ta deg av selv, med neitakk og.

 

Og forsåvidt, vi må ha pisking og. Det har de i Malasia hvis jeg husker rett. VELDIG effektiv! Vil nok skremme flere enn dødsstraff kan, ha ha ha! :!:

Lenke til kommentar
Jepp, når jeg leser innleggene dine, g5r, så lurer jeg på hvilken grotte du har stengt deg inne i de siste tredve årene, og hvor du har fått tankene og meningene dine fra, for jeg mener de er helt forskrudde.

 

Ja det er helt annerledes da man ikke tror på det TV`en sier en skal tro. Det kalles FRIHETEN til å bestemme selv.

 

For det første, i et moderne samfunn så skal aldri dødstraff være nødvendig, og det skal heller ikke benyttes.

 

Mange land som i dag praktiserer dødstraff har ikke noe mindre antall med grove voldstilfeller enn vi her i Norge, som ikke gjør det.

Og jeg tror nok at det eneste mordet det hadde avverget, er på han som hadde fått dødstraff, for der hadde samfunnet valgt å kalle det en henrettelse istendenfor mord

 

Ja vel. Kriminaliteten bare øker ikke minsker i Norge, og det vil si antallet kriminelle. Om du vil helt gi de amnesti en om gangen eller alle sammen, minske straff eller noe sånt kand du få lov til å eksperimentere med slik. Men resultatene får du ta deg av selv, med neitakk og.

 

Og forsåvidt, vi må ha pisking og. Det har de i Malasia hvis jeg husker rett. VELDIG effektiv! Vil nok skremme flere enn dødsstraff kan, ha ha ha! :!:

5916364[/snapback]

 

Det beste hadde kanskje vært med Sharia-lover?

 

Slik at tok man et eple fikk man sagd av hånden, og da var det ganske så vanskelig å få gjort det igjen, det tror jeg nok hadde skremt en del, noe jeg ikke tror dødstraff gjør.

Jeg er forresten for strengere straffer her i Norge, men ikke dødstraff, ett sted må vi sette grensen.

 

For øvrig så tror jeg knapt på noe av det jeg ser på TV.

 

:)

Lenke til kommentar
Dødsstraff: NEI

 

 

 

 

Tenk om man dømmer feil person ..... :(

5916625[/snapback]

tror ikke det blir dømt på tynne bevis akkuratt heller så

5916651[/snapback]

 

 

Man tar alltid en risiko når man dømmer en til dødstraff, uansett hvor gode bevisene er. En annen ting er at bevis kan produseres, slik at uskyldige blir dømt.

Lenke til kommentar

g5r: Jeg bønnfaller deg om å aldri engasjere deg i politikk. Selvsagt skal du få mene det du vil, men ha i tankene at objektivitet er vel så viktig når det kommer til politikk. Du bør tenke på hva som er til alles beste, og ikke kun hva som gagner deg selv og dine perversiteter. Å foreslå innføring av pisking som straff er mildt sagt hårreisende, og et hvert modent hode skjønner at dette ikke er riktig måte å gjøre det på.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar
g5r: Jeg bønnfaller deg om å aldri engasjere deg i politikk. Selvsagt skal du få mene det du vil, men ha i tankene at objektivitet er vel så viktig når det kommer til politikk. Du bør tenke på hva som er til alles beste, og ikke kun hva som gagner deg selv og dine perversiteter. Å foreslå innføring av pisking som straff er mildt sagt hårreisende, og et hvert modent hode skjønner at dette ikke er riktig måte å gjøre det på.

 

Modent eller akseptabelt? Husk at pisking, og dødsstraff er nettopp det - straff. De SKAL være skumle, og de skal demoralisere enhver som vil prøve seg. At folk sier "strengere straffer skaper mer vold" så er det tull. Like tullete som å si at brannslokkere og brannvarslere skaper og ikke forebygger brann.

At Norge er mammaguttland og mange forholder seg til blandt annet straffer på en veldig mild måte er ikke nytt, og hvis mediene hundrevis av ganger grein om hvor forferdelig dødsstraffen er og hvor primitivt - javel, da kan vi kjøre en retssak og gi Quisling permanent rehabilitering samt alle de som var hengt i Nürenberg. Merkelig at jeg antar at jeg er den første som sammenligner med de to retssakene, siden i alle andre tilfeller så er det for eksempel seriemordere fra USA som har de så dårligt at atter 3 drap, og stor pinocchio-smil i rettsalen da dommen blir lest opp så blir de vesle, "uskyldige" mordere henrettet.

 

"Hva hvis den uskyldige blir dømt?"

Hva hvis han/hun blir slått ned av lynet? Og hva med rettsmedisin, jeg antar at DNA tester, ballistiske tester, fingeravtrykk osv er alle bare distraherende misvisninger som alltid sørger for at nettopp den uskyldige blir dømt. :nei:

Lenke til kommentar
Saaklart er det doedskjedelig, men ingen er REDD for aa komme i fengsel, de har bare veldig lite lyst. Har du forresten sittet i fengsel?

5918664[/snapback]

 

bare dødskjedelig eh... du blir sperret inne i et "bur" mot din vilje. vis du tror det er lett så tar du feil. Jeg har ikke vært i fengsel men det er min største frykt.

 

men du og g5r endrer nok mening når dere blir voksne. småunger har en tendens til å virke brutale selv om de vet hva det riktige er.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...