GoUrmet Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 hallo=) Jeg prøver og skjønne snakksystemet. Når jeg snakker med NPCS så kan man "Flørte" med dem. Hva er meningen? jeg skjønner på en måte ikke hvordan jeg klarer og "flørte" meg til tops:P
PeserN Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 hallo=)Jeg prøver og skjønne snakksystemet. Når jeg snakker med NPCS så kan man "Flørte" med dem. Hva er meningen? jeg skjønner på en måte ikke hvordan jeg klarer og "flørte" meg til tops:P 5824918[/snapback] Hvis du tenker på pursuade er det 2 av valgene som gjør at vedkommende smiler, og to som lager sinna ansikt. Stor pizzabit på smil = bra, Mini pizza på SUR=bra og den andre veien. Get it?
GoUrmet Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Skrevet 28. mars 2006 ja! takker=) Det var noe slikt jeg tenkte meg men var veldig usikker.' mvh - Knut
KayAU Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 hallo=)Jeg prøver og skjønne snakksystemet. Når jeg snakker med NPCS så kan man "Flørte" med dem. Hva er meningen? jeg skjønner på en måte ikke hvordan jeg klarer og "flørte" meg til tops:P 5824918[/snapback] For å ta det i litt meir detalj: Dei fire forskjellige tinga du kan gjere har anten: * Sterkt positiv effekt. (aukar disposition mykje) * Litt positiv effekt. (aukar disposition litt) * Litt negativ effekt. (reduserar disposition litt) * Sterkt negativ effekt. (reduserar disposition litt) Kva handling som har kva effekt varierar frå NPC til NPC. Du finn ut kor godt dei likar eller mislikar dei forskjellige handlingane ved å observere andletet (stor smill, lite smil, etc.), og/eller å høyre kva dei svarar. Den totale effekten av dei forskjellige handlingane er avhengig av kor stort "pizzastykket" er når du velger dei. Dersom du har eit digert stykke når du velger "Joke", og vedkommande hatar vitsar, vil du få eit svært dårleg resultat. Du MÅ imidlertid velge alle tinga kvar gong, so derfor må du ta dei tinga som har negativ effekt når dei har lite pizzastykke, og dei tinga som er godt likt når dei har stort pizzastykke. Eg synest forsovidt dette er eit greit minispel, sjølv om det fort blir veldig lett, og ikkje er realistisk i det heile. Det er i allefall betre enn det som var i Morrowind. Kay
smetho Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 Ja, en prøver å gi dem mest "pizza" (wtf ) når de er glade/nøytrale, og mindre når de blir sure/irriterte. Fysj, jeg er dårlig å forklare. I manualen står det egentlig ganske greit forklart. Er litt bakvendt, særlig i begynnelsen, samt når man har lite skill i Speechcraft. Øvelse gjør mester, og det gjør penger også
OnetroM Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 Dette har blitt en (u)vane når jeg møter folk som bør ha svar mht en quest eller en butikkinnehaver. Makser du disposisjonen, gjerne etter 5-10 'spillrunder' så får man vite mer av personen og man får billigere varer. Neste gang du treffer de er de også veldig blide
h00v3r Skrevet 30. mars 2006 Skrevet 30. mars 2006 Jeg har også prøvd mye med dette snakkesystemet, er ikke så veldig god på det, så det ender med at de ikke har endra seg når jeg er ferdig, hehe. Men skal a få det til. Er ikke akkuratt speechcraft jeg setter som første prioritet på skill :!:
OnetroM Skrevet 30. mars 2006 Skrevet 30. mars 2006 Du øker speechcraften selvom du feiler på 'hjulet' Det er en liten nøtt som skal knekkes når man snurrer hjulet, noen ganger er man nødt til å bite i eplet. Prøv i alle fall å alltid trykke på det minste kakestykket der hvor personen reagere sterkest negativt, så får det heller være at du ikke får det største kakestykket på det han/hun liker best. Man må gjerne kjøre noen runder, men får man fri rotasjon så hjelper det mye. Greia er en liten og forholdsvis enkel IQ-test
am3k Skrevet 30. mars 2006 Skrevet 30. mars 2006 Tråden stenges for omgåelse av tre-ords-regelen. Bruk alltid fullverdige setninger i emnefeltet for å beskrive trådens innhold skikkelig. Kort og lite beskrivende emnefelt kan føre til stening av tråden. Omgåelse av tre-ords-regelen vil alltid føre til at tråden stenges. (retningslinjene #3)
Anbefalte innlegg