Gå til innhold

Hardware.no: Hva vil DU se på Overklokking.no?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1: Rart at mange kjører 300Mhz HTT+++ her i norge da? Med Nforce 3 150

 

2: Tørris er ikke "farlig", men LN2 KAN være det.. btw: no pain, no gain..

1: if you say so.... uten PCI lock ser jeg vanskelig for å tro det uten å bruke et PCI-X IDE kontroller.

 

2: Da har du ikke lekt med noen av delene :)

Kjørte stabilt på 360MHz HTT med 1x LDT på mitt GigaByte GA-K8N (nForce3 150) uten ekstra harddiskkontroller av noe slag. Har også vært oppe på 315MHz med 3x LDT med MSI K8N Neo Platinum (nForce3 250GB).

 

Edit: La til screenshot...

Endret av Kamerat
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Ja, hva med litt overklokking? type cpu overklokking og liknende, vi har blitt lovt dette i en god stund nå, men det har ikke skjedd noenting. Det er rett og slett for dårlig! Dette har til og med vi på forumet her skriftelig i en annen post: "Vi lover å komme sterkere tilbake med masse tester utover høsten".. Denne ble fort byttet om på med: "Vi lover å komme sterkere tilbake utover nyåret.."

 

Vet dere hva? Det har gått over 6mnd av det nye året.. Så få fingrene ut av rompa å gjør noe? Kronerulling? Neppe... Vidar sitter der med en god del penger utbetalt for å lese litt på forumet hver dag..

 

Jeg vedder 200kr på at endel folk har akkurat samme syn på denne saken som meg.

 

EDIT: Dere VET selv hva som må til, så hvorfor i he**** lage en post hvor dere spør oss? Vi blir jo ikke hørt uansett.

endelig har en til skjønt det. gremmes over alle de naive stakkarene som donerer vekk av det lille de har for at vidar skal sitte og godte seg og peke fra sin høye hest så snart noen sier ifra. hvorfor er det utsatt nå? jo, fordi han har bla fått heltidsjobb. han levde på ok.no før, da må han da faen meg kunne avse litt av det beløpet og "kronerulle" litt selv? og for dere som er "nye" her, så har det vært lovd "sterkere tilbakekomster" foran hver sesong i flere år her nå, det ender alltid opp i samme suppa der resultet blir en skygge av det man ble forestilt. føler jeg har sagt nok i andre threader når det gjelder denne saken, så ta et søk på "yummy", eller EC som han nå byttet nick til pga belastet navn, ta et søk på han i mine inlegg. eller for å si det sånn, de av de som ikke er sensurert pga treffende innhold. :!:

 

poenget mitt og grunnen til at jeg gidder å ta dette opp er at jeg synes at det er bitende urettferdig at stakkars ungdommer donerer vekk av hardt opparbeidede penger de har kastet vekk ferien på å tjene, mens høvdingen sjøl sitter og kasser inn uten å gjøre en dritt. noe overdrevet? kan skje. tilsynelatende? ja.

 

tror vi har andre her som har mye mer å bidra med enn vidar/yummy/ec, så ta hatten og gå. det skulle skjedd for lengst. når resultatene uteblir, bør lederen gå av for å slippe nye krefter til.

Endret av Insomniac
Lenke til kommentar
Ja, hva med litt overklokking? type cpu overklokking og liknende, vi har blitt lovt dette i en god stund nå, men det har ikke skjedd noenting. Det er rett og slett for dårlig! Dette har til og med vi på forumet her skriftelig i en annen post: "Vi lover å komme sterkere tilbake med masse tester utover høsten".. Denne ble fort byttet om på med: "Vi lover å komme sterkere tilbake utover nyåret.."

 

Vet dere hva? Det har gått over 6mnd av det nye året.. Så få fingrene ut av rompa å gjør noe? Kronerulling? Neppe... Vidar sitter der med en god del penger utbetalt for å lese litt på forumet hver dag..

 

Jeg vedder 200kr på at endel folk har akkurat samme syn på denne saken som meg.

 

EDIT: Dere VET selv hva som må til, så hvorfor i he**** lage en post hvor dere spør oss? Vi blir jo ikke hørt uansett.

endelig har en til skjønt det. gremmes over alle de naive stakkarene som donerer vekk av det lille de har for at vidar skal sitte og godte seg og peke fra sin høye hest så snart noen sier ifra. hvorfor er det utsatt nå? jo, fordi han har bla fått heltidsjobb. han levde på ok.no før, da må han da faen meg kunne avse litt av det beløpet og "kronerulle" litt selv? og for dere som er "nye" her, så har det vært lovd "sterkere tilbakekomster" foran hver sesong i flere år her nå, det ender alltid opp i samme suppa der resultet blir en skygge av det man ble forestilt. føler jeg har sagt nok i andre threader når det gjelder denne saken, så ta et søk på "yummy", eller EC som han nå byttet nick til pga belastet navn, ta et søk på han i mine inlegg. eller for å si det sånn, de av de som ikke er sensurert pga treffende innhold. :!:

 

poenget mitt og grunnen til at jeg gidder å ta dette opp er at jeg synes at det er bitende urettferdig at stakkars ungdommer donerer vekk av hardt opparbeidede penger de har kastet vekk ferien på å tjene, mens høvdingen sjøl sitter og kasser inn uten å gjøre en dritt. noe overdrevet? kan skje. tilsynelatende? ja.

 

tror vi har andre her som har mye mer å bidra med enn vidar/yummy/ec, så ta hatten og gå. det skulle skjedd for lengst. når resultatene uteblir, bør lederen gå av for å slippe nye krefter til.

Tror du har sagt det du har å si om denne saken. Du kjenner ikke til halvparten av virkeligheten, du gjør antagelser og beskylder meg for å svindle folk. Var jeg deg, ville jeg være VELDIG forsiktig med hva jeg uttalte meg om. Du er også "veldig flink" til å "motivere" oss til å gjøre noe som helst - for du er veldig kritisk til stort sett alt vi gjør.

 

For ordens skyld: Jeg ser ikke fnugget av pengene som kommer inn. De går rett inn på Overklokking.no sin konto, som bestyres av Hardware.no. Om noen sier noe annet enn det, er de enten ute etter å sverte oss, eller de uttaler seg om noe de ikke har peiling på.

 

Insomniac - i stedet for å syte og klage slik du gjør, kan du ikke heller gjøre en innsats selv? Vi trenger alltid folk, og det virker jo som om du har tid og mulighet til å gjøre en jobb her. Så hva blir det til? Er det bare store ord fra deg, eller er du mann/kvinne nok til å ta litt ansvar...?

Lenke til kommentar
Ja, hva med litt overklokking? type cpu overklokking og liknende, vi har blitt lovt dette i en god stund nå, men det har ikke skjedd noenting. Det er rett og slett for dårlig! Dette har til og med vi på forumet her skriftelig i en annen post: "Vi lover å komme sterkere tilbake med masse tester utover høsten".. Denne ble fort byttet om på med: "Vi lover å komme sterkere tilbake utover nyåret.."

 

Vet dere hva? Det har gått over 6mnd av det nye året.. Så få fingrene ut av rompa å gjør noe? Kronerulling? Neppe... Vidar sitter der med en god del penger utbetalt for å lese litt på forumet hver dag..

 

Jeg vedder 200kr på at endel folk har akkurat samme syn på denne saken som meg.

 

EDIT: Dere VET selv hva som må til, så hvorfor i he**** lage en post hvor dere spør oss? Vi blir jo ikke hørt uansett.

nei jeg har ikke samme synn på saken 200kr takk :p

Lenke til kommentar

EC / yummy: jeg beskylder deg ikke for å ta pengene som blir satt inn i kronerullingen. jeg snakker om andre inntekter som sponsor osv. der du ikke kan nekte på at det utenfra synes som seriøse ugler i mosen.

hvis du er så overbevist om det motsatte, må du gjerne forklare. eneste jeg vet er at du levde på denne siden før, nå har unnskylder lav aktivitet med bla. fulltidsjobb. hvis du skal ha noen til å jobbe for denne siden, hvorfor ikke betale for freelance artikler? jeg er mildt sagt lite villig til å jobbe for at andre skal høste godene for meg, og jeg tror de fleste er enige. jeg mener ikke å være grisk og urimelig, men skal det være så skal det være riktig og. pengene skal fordeles rettferdig, slik blir kanskje også folk mer motivert til å skape noe?

 

videre sier du jeg er kritisk til "alt" dere gjør, noe som heller ikke stemmer. jeg er først og fremst kritisk til det som IKKE gjøres, og det som ikke blir gjort som lovet. noen unntak er det riktignok, og da tenker du nok på den berømte boksåpnerartikkelen som fikk begeret til å flyte over for enkelte her inne pga. lang tids inaktivitet tross løfter. jeg kritiserte da heller ikke prosjektet, men som nevnt sammenhengen rundt denne. dette, i tillegg til hvilken oppførsel som utvises både her og på andre forum av deg, gjør meg kritisk.

 

jeg er åpen for diskusjon, så bare forklar hvordan det VIRKLIG er, hvis du sier jeg ikke har skjønt en dritt.

Lenke til kommentar

Virkeligheten fortoner seg slik at vi betaler våre medarbeidere en liten sum for hver artikkel. Dette benytter vi reklameinntekter til. Når det gjelder leserprosjektet, ønsker vi ikke å gå igang med noe som i beste fall blir halvveis - når folk har spleiset på noe de håper blir tøft/rått/vanvittig, har vi ikke lyst å skuffe dem. Derfor har vi bestemt at vi denne gangen skal gjøre noe mer enn å modifisere et skjermkort. Men til dette går det noen tusen - og så langt er det ikke kommet inn nok (er litt usikker på status pr. nuh, men skal finne ut av det).

Når det gjelder aktivitetsnivået, er det tross alt ikke bare jeg som arbeider med siten. Våre medarbeidere må også være sitt ansvar bevisst, og være med på å dra lasset. Dette har vært litt mangelvare i lengre tid, men det har bedret seg betraktelig. Derfor håper jeg at vi skal få opp aktiviteten, skrive om mer relevante ting og generelt heve nivået en del hakk. Dette er dessverre ikke gjort over natten, men vi VIL jobbe mot det målet.

 

Det er en hel del forhold som ligger til grunn for at jeg selv ikke har vært mer aktiv de siste månedene. Dette ser jeg ingen grunn til å gå nærmere inn på her - men kan kort nevne eget bryllup, bryllupsreise, flytting og heltidsjobb. Tid er etterhvert blitt mangelvare, og jeg prioriterer kona foran alt.

 

For ordens skyld: Jeg har ikke påstått at du ikke har skjønt en dritt. Du uttaler deg bare om ting du ikke har greie på, og jeg oppfatter det i grunnen som et angrep på meg i hovedsak.

Min framtreden på dette og andre forum har intet med saken å gjøre. Derfor skjønner jeg ikke hvorfor du må trekke fram snø fra i fjor...

 

Dette er kortversjonen av et langt svar - jeg er trøtt og sliten, og gidder ikke bruke mer tid på dette i kveld.

 

Insomniac: Dersom du er villig til å jobbe for oss, si i fra. Du FÅR nyte godt av ditt eget arbeid - ikke bare gjennom honorar. I motsatt fall kan du like godt holde munn. Jeg er luta lei av personer som skriker og forlanger ting, uten å være villig til å løfte en finger for å gjøre noe selv.

 

Men nå har vi sporet av tråden. Den ble i sin tid opprettet for at folk kunne poste ønsker om hva de ville vi skulle teste, gjøre eller skrive om. Fortsett med det heretter.

 

-EC out-

Lenke til kommentar

Vel, du innrømmer selv at aktiviteten er laber. Det jeg da lurer på er hvilke konsekvenser dette får for lønningsposen din?

 

Her kommer du og oppfordrer lesere, de eneste som faktisk bidrar til å gjøre denne siden attraktiv gjennom forumet, å bidra med midler DE har opparbeidet gjennom å faktisk utføre et arbeid. Tro det eller ei, men det er sånn det fungerer her i verden, ihvertfall på andre steder enn overklokking.no. Mange av disse er ungdommer langt ned i årene som neppe får verken godt betalt eller særlig glamorøse jobber. Likevel presterer du å være så frekk å tigge etter midler og framstille denne siden som et non-profit tiltak (eller ihvertfall unngå å forklare sannheten når det er tydelige misforståelser rundt dette i poster) enda sannheten er en HELT annen. Inntektene til ok.no skal da være med å dekke utgifter til prosjekter også. Når du ikke gjør noe og bare gir en LITEN sum for artiklene dine underståtter produserer, samt at du levde på denne siden før og nå har fått heltidsjobb utenom, er regnestykket for meg enkelt, jeg vet ikke med deg. Eller... vent.., jo det vet jeg altfor godt... det er faktisk derfor jeg blir så eitrande forbannet og sitter meg ned å skriver dette.

 

Det nytter ikke å skylde på dine underståtte. Ja, underståtte. Du er nemlig leder, du skal sørge for at ting skjer, ikke omvendt. Det er du som fører skuta. Med fare for å bli beskyldt for det ene og det andre må jeg likevel få snike frem mine antagelser rundt responsen eventuelle forslag fra disse blir viet.

 

Jeg har forståelse for at du setter familien høyt, og adresseendinger og giftemål skjer vel alle en gang i tiden det og. Men dette betyr da for svingende ikke at du skal ha betalt for det. Forlanger du kontantstøtte pga. dine hverdagshindringer mens andre går her og sliter for å fylle opp tomrommet pengene egentlig skulle ha dekket? Hvis det er sånn, Vidar, så innrøm det.

 

Det er samtidig (mest sannsynligvis en medfødt sperre for slike store løgner) som får deg til å selv presisere at medarbeiderne dine får en L I T E N sum for artiklene sine. Samtidig som du på si høster penger for arbeid du ikke utfører. Du har selv skrytt av hvor bra siden går i tidligere poster.

 

Jeg har full forståelse, og ville selv satt familien høyest. Men det finnes da grenser også da, Vidar. Og da får du ihvertfall midlertidig gi ansvaret OG midlene over til noen som kan drive siden i mellomtiden.

 

Din framtreden er ikke snø, og den falt alldeles ikke i fjor. Det er handlinger som ihvertfall for mitt vedkommende svekker mitt syn på din seriøsitet for langt lengre enn det tar for snø og smelte, og gul snø å vennes til.

Ta hintet, og gå av. Vi har for mange kompetente folk jeg vedder på ville gjort en større innsats enn det du har vist din tid her inne, til å la dette fortsette i det uendelige.

Lenke til kommentar
Vel, du innrømmer selv at aktiviteten er laber. Det jeg da lurer på er hvilke konsekvenser dette får for lønningsposen din?

 

Her kommer du og oppfordrer lesere, de eneste som faktisk bidrar til å gjøre denne siden attraktiv gjennom forumet, å bidra med midler DE har opparbeidet gjennom å faktisk utføre et arbeid. Tro det eller ei, men det er sånn det fungerer her i verden, ihvertfall på andre steder enn overklokking.no. Mange av disse er ungdommer langt ned i årene som neppe får verken godt betalt eller særlig glamorøse jobber. Likevel presterer du å være så frekk å tigge etter midler og framstille denne siden som et non-profit tiltak (eller ihvertfall unngå å forklare sannheten når det er tydelige misforståelser rundt dette i poster) enda sannheten er en HELT annen. Inntektene til ok.no skal da være med å dekke utgifter til prosjekter også. Når du ikke gjør noe og bare gir en LITEN sum for artiklene dine underståtter produserer, samt at du levde på denne siden før og nå har fått heltidsjobb utenom, er regnestykket for meg enkelt, jeg vet ikke med deg. Eller... vent.., jo det vet jeg altfor godt... det er faktisk derfor jeg blir så eitrande forbannet og sitter meg ned å skriver dette.

 

Det nytter ikke å skylde på dine underståtte. Ja, underståtte. Du er nemlig leder, du skal sørge for at ting skjer, ikke omvendt. Det er du som fører skuta. Med fare for å bli beskyldt for det ene og det andre må jeg likevel få snike frem mine antagelser rundt responsen eventuelle forslag fra disse blir viet.

 

Jeg har forståelse for at du setter familien høyt, og adresseendinger og giftemål skjer vel alle en gang i tiden det og. Men dette betyr da for svingende ikke at du skal ha betalt for det. Forlanger du kontantstøtte pga. dine hverdagshindringer mens andre går her og sliter for å fylle opp tomrommet pengene egentlig skulle ha dekket? Hvis det er sånn, Vidar, så innrøm det.

 

Det er samtidig (mest sannsynligvis en medfødt sperre for slike store løgner) som får deg til å selv presisere at medarbeiderne dine får en L I T E N sum for artiklene sine. Samtidig som du på si høster penger for arbeid du ikke utfører. Du har selv skrytt av hvor bra siden går i tidligere poster.

 

Jeg har full forståelse, og ville selv satt familien høyest. Men det finnes da grenser også da, Vidar. Og da får du ihvertfall midlertidig gi ansvaret OG midlene over til noen som kan drive siden i mellomtiden.

 

Din framtreden er ikke snø, og den falt alldeles ikke i fjor. Det er handlinger som ihvertfall for mitt vedkommende svekker mitt syn på din seriøsitet for langt lengre enn det tar for snø og smelte, og gul snø å vennes til.

Ta hintet, og gå av. Vi har for mange kompetente folk jeg vedder på ville gjort en større innsats enn det du har vist din tid her inne, til å la dette fortsette i det uendelige.

Min lønningspose er uforandret, og den er fortsatt ikke direkte stor.

 

Når det gjelder leserprosjektet, som jeg sterkt antar at du omtaler når du kjefter om at leserne bidrar med egne opptjente midler, bør du sette deg inn i hva det faktisk er snakk om før du uttaler deg mer. Det er i alle fall tydelig at du ikke har skjønt hva det er snakk om.

 

Våre inntekter BLIR brukt til å dekke prosjekter - som f.eks. å refundere utlegg våre medarbeidere har i forbindelse med en artikkel eller et prosjekt.

 

Hva mine medarbeidere og jeg får utbetalt for det arbeidet vi gjør akter jeg over hodet ikke å kommentere. Det er et internt anliggende. Dog skal det være sagt at vår timesbetaling er latterlig lav. Men det er ikke hensikten å tjene penger på arbeidet - det er først og fremst en hobby, og vi er i den heldige situasjonen at vi også kan få noen kroner for jobben.

I forhold til hvordan Lars Bjerke og Kjell Erik Budalen hadde det i starten, har vi det VELDIG fint i dag - selv om vi ikke blir rike av det. Det er fortsatt idealisme og interesse som er drivkraften. En drivkraft som det skal innrømmes blir SVÆRT nedsatt av kranglefanter og sytpaver som ikke gidder å gjøre noe selv - bare hyle etter mer og mer.

 

Du har helt rett i at jeg som leder har ansvar for å få ting til å skje. Men jeg kan ikke kommandere folk heller. Gjorde jeg det, ville mine medarbeidere fort miste interessen - og det er rett og slett ikke en slik "sjef" jeg vil være. Jeg gjør så godt jeg kan, men det er ikke alltid at det er tilstrekkelig. Dog skal jeg gjøre hva jeg kan for å forbedre der jeg kan.

 

Sprøytet du river fra deg ang. "hverdagshindringer" velger jeg ikke å kommentere - det blir rett og slett for dumt.

 

Når det gjelder din oppfordring til meg om å gå av: Det er intet som tilsier at jeg bør gjøre det. At du koser deg med å male på gammelt salt får være din sak - jeg velger å se framover.

 

Men nå er jeg ferdig med å diskutere svada. Om noen har noen SAKLIGE innlegg, så fyr løs. Bare la meg slippe å kaste bort tid på å gi svar til folk som ikke har peiling om hva de uttaler seg om, er ute etter å skape bråk og som ikke kan forholde seg som normale folk...

Lenke til kommentar
Hva mine medarbeidere og jeg får utbetalt for det arbeidet vi gjør akter jeg over hodet ikke å kommentere. Det er et internt anliggende.

 

Det burde kanskje være et regnskap? Men det blir også kanskje for dumt. Mange av utgiftene rundt Overklokking.no, prosjekter, guider osv. dekkes av artikkelforfatter. + Det vil ta tid, noe man heller kunne brukt på å teste hvilken radiatorer på markedet som fjerner mest varme, uten og ta for mye plass. En økonomisk oversikt - "kort og godt" som sier litt om hvor penger kommer fra og hvor de forsvinner. Liten oversikt! Det vil kanskje hjelpe mange som eks. Insomniac å unngå å bruke timesvis.... på å krangle med yummy/EC!

 

Jeg håper i allefall jeg ikke er en av de god-troende små barna som gir hundrevis av hard oppspart penger til noen uærlig. Som bare har ondt på sind!

Stoler iallefall per dags dato 100% på ledelsen i Overklokking.

 

Mikkel Sørum

LOZER

15år

 

Burde ikke dette være en egen post! Sporer litt av nå! Opprett en du Insomniac så slipper du å krangle her - på side 7!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...