Gå til innhold

Vil lage egen wow server for lan


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Superslask: du har heller ikke lov til å modifisere WoW klienten din på en slik måte at du får opp din private server på serverlisten, så problemstillingen blir litt irrelevant.

 

dessuten KAN det ikke være gøy å kjøre WoW på lan med en underdimensjonert Server og hva? max 50 spillere (på ett middels lan)?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Og hvis du/dere skal ha charactere på lvl 180 som soloer ragnaros osv, så ødelegger det mye av spillegleden.

 

Men hadde vært kjekkt om Blizzard hadde satt opp en ny server til TG og at allle spilte der. :green:

Lenke til kommentar

Var en på ett lan som klarte å sette opp en WoW server, lagga noe sykt da, sikkert dårlig client eller noe.. Men alikevel, ser ikke noe ulovelig i å sette opp en privat LAN server som er local og ingen andre kan spille på..

Jeg vet om MANGE cracka WoW servere som er "offisielle" i warez miljøet.. (var inne på ei side, da stod det en hel haug med IP'er osv + en client list som gjorde at du kunne legge inn serverene ved å editere på ei tekst fil..)

 

Men så vidt jeg vet, så er det ikke ulovelig å spille WoW på lan, så lenge du ikke kunngjør serveren online!

Lenke til kommentar
Superslask: du har heller ikke lov til å modifisere WoW klienten din på en slik måte at du får opp din private server på serverlisten, så problemstillingen blir litt irrelevant.

 

 

Jeg har selv satt opp en privat WoW server, og det eneste man trenger å gjøre er å forandre ip'en i en tekstfil til din egen, eller der serveren er satt opp.

 

Da jeg satt opp server hadde jeg bare muligheten til å sette opp 1.7 eller 1.8, husker ikke helt hvilken. Den var ganske buggete, men det funka. En kamerat satt opp 1.8 eller 1.9, var ihvertfall en versjon over min, og han sin funka utmerket. Det fulgte heller ikke med noe readme til programvaren, så det tok litt tid å sette det opp. Jeg har heller ikke programvaren lenger, og jeg husker ikke hva den heter, så desverre kan jeg ikke forklare..

 

Her , her og her er tre bilder jeg tok. Du ser bl.a at på charen "freddio" hadde vi problemer med å få tier2 items til å synes. Det ser dere på headen som da var Bloodfang. Første gang jeg spawna Ragnaros droppa han Spinal Reaper =)

Endret av Ullsokk
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V

har satt opp server på lan flere ganger.. Det eneste som kanskje er litt kjekt, er å utforske.. som f.eks outland.. (jepp)

Men det er liksom ulovlig, og dreper spillegleden.. (mhm)

vil anbefale å bare spille på offisiell server.. mye bedre! Men det er kanskje kjekt den første gangen, siden du får være GM, og gjøre (nesten) alt du vil, som å lage nye items, teleportere deg steder, lage nye mobs osv..

Vet godt hvordan man setter en opp.. men kommer ikke til å hjelpe.. nyyhnyyh!:p

Lenke til kommentar
Superslask: du har heller ikke lov til å modifisere WoW klienten din på en slik måte at du får opp din private server på serverlisten, så problemstillingen blir litt irrelevant.

 

 

Jeg har selv satt opp en privat WoW server, og det eneste man trenger å gjøre er å forandre ip'en i en tekstfil til din egen, eller der serveren er satt opp.

 

 

at det er lett å gjøre er ikke det samme som at det er lovlig ifølge de retningslinjene/lisensvilkårene du sier deg enig i når du logger deg på den offisielle serveren første gang :)

Lenke til kommentar

Utrulig, ingen moderator har stengt tråden endå.

Det er ikkje lov å sette opp ein privat server, uansett kor eller i kva samanheng den blir brukt!

Eg veit godt at det finst mange privat servere der ute men det har jo ingenting med saken å gjere.

Til trådstarter: Du er nok innpå feil forum skal du ha hjelp til noke sånt.

Lenke til kommentar
Utrulig, ingen moderator har stengt tråden endå.

Det er ikkje lov å sette opp ein privat server, uansett kor eller i kva samanheng den blir brukt!

Eg veit godt at det finst mange privat servere der ute men det har jo ingenting med saken å gjere.

Til trådstarter: Du er nok innpå feil forum skal du ha hjelp til noke sånt.

5821201[/snapback]

I slike sammenhenger hvor man deiser ned harde fakta er det vanlig å ha litt bakgrunnsinformasjon da, noe å overbevise folk om at du har korrekt. Linker til fakta gitt fra Blizz f.eks.

Lenke til kommentar
2. Limitations on Your Use of World of Warcraft.

 

Your license to use World of Warcraft is limited by this Terms of Use and the World of Warcraft End User License Agreement which you were required to accept when you installed World of Warcraft. Limitations on your right to use World of Warcraft may include, but not necessarily be limited to, the following

 

A. Blizzard Entertainment expressly reserves the exclusive right to create derivative works based on World of Warcraft. This means that you may not create derivative works based on World of Warcraft, without the prior express, written permission of Blizzard Entertainment.

 

B. Only Blizzard Entertainment or its licensees have the right to host World of Warcraft! Accordingly, you may not host, provide matchmaking services for, or intercept, emulate or redirect the communication protocols used by Blizzard Entertainment as part of World of Warcraft, regardless of the method used to do so. Such prohibited methods may include, but are not limited to, protocol emulation, reverse engineering, modifying World of Warcraft, adding components to World of Warcraft, or using a utility program to host World of Warcraft.

.

Greit nok svar?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...