Dy§no Skrevet 26. mars 2006 Skrevet 26. mars 2006 (endret) .............. Endret 3. mai 2007 av Govassa
Gjakmarrja Skrevet 26. mars 2006 Skrevet 26. mars 2006 (endret) Eventuelt hva med Dual-layaer plate og brenner? Men ikke stress... Wipeout vet nok dette viss han svipper innom Personlig ville jeg bare ha rippet den med lydspor og tekst så gjort om til avi til dvd igjen, men viss jeg tipper rett så er det nok mer enn bare en film som strekker seg over så mye plass. Flere enn en fil lissom. Serier kanskje, bonus materiell osv. Endret 26. mars 2006 av chills
trygveaa Skrevet 26. mars 2006 Skrevet 26. mars 2006 Hvorfor vil du ikke komprimere den. Jeg tviler på at du kommer til å se forskjell, hvis du ikke har veldig stor TV/prosjektor (jeg vet ikke om du ser forskjell da heller). Jeg tror hvertfall det blir bedre kvalitet med å bruke DVD Shrink enn å rippe den til avi for å så brenne den til DVD igjen, som chills foreslår.
Wipeout Skrevet 26. mars 2006 Skrevet 26. mars 2006 Med så mye som 55% komprimering vil du nok se forskjell med dvdshrink...desverre... Har egentlig ikke noen gode forslag, det beste jeg kan gi deg pr. nå er at du bruker dvdrebuilder istedenfor, da dette gir bedre kvalitet enn dvdshrink. Men hvis du kommer over en gammel kopi av dvdxcopy så kan du brenne ut filmen på 2 plater. Det finnes sikkert andre program som gjør dette også, men kommer desverre ikke på noe akkurat nå.
trygveaa Skrevet 26. mars 2006 Skrevet 26. mars 2006 (endret) Jeg har komprimert en video med 52% i DVD Shrink og det ser bra ut på vår 28" widescreen TV, men jeg har ikke skjekket så veldig nøye. Hvis DVD Rebuilder gir bedre kvalitet, hvorfor er da DVD Shrink så populært? Er det noen fordeler med DVD Shrink? Endret 26. mars 2006 av trygveaa
Wipeout Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 Jeg har komprimert en video med 52% i DVD Shrink og det ser bra ut på vår 28" widescreen TV, men jeg har ikke skjekket så veldig nøye. Hvis DVD Rebuilder gir bedre kvalitet, hvorfor er da DVD Shrink så populært? Er det noen fordeler med DVD Shrink? 5816515[/snapback] Grunnen til at dvdshrink er så populært er fordi det tar kort tid å encode en film. Med dvdshrink kan man encode en film på ca. 20 min. mens man bruker endel timer med f.eks. dvdrebuilder og CCE encoding. De fleste som bruker dvdshrink, har heller ikke prøvd andre alternativer, kan heller ikke sammenligne. Det er en grunn til at "scene releaser" er encodet med CCE og ikke dvdshrink.
Wave Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 (endret) Du må ikke FINNE på å komprimere til 55% med dvdshrink, det blir en helt forferdelig kvalitet på alt annet enn en 21 tommer. Det finnes et veldig bra program for å splitte filmen på to dvd-r, nemlig DVDFab. Det legger så mye som mulig av filmen+ evnt ekstrastoff på disk 1, og resten av filmen på disk 2. ALL lyd og tekst blir intakt. Enkelt er det også, "selv mor kan" Jeg bruker det ofte, og det fungerer ypperlig. http://www.dvdidle.com/dvd-fab-platinum.htm Som nevnt er også dvdrebuilder og CCE encoding et alternativ, men det er en del å sette seg inn i, og gir ikke perfekt resultat med kraftig redusering av datamengden, men ned til ca 60-70% kan det bli veldig bra. Og så beholder man jo filmen på 1 disk. Bruker dette selv noen ganger, men det tar fryktelig lang tid å omkode en film på denne måten. Krever maskinressurser så det holder også, så hvis du ikke har en monster pc med veldig mye minne er det litt tungt å kjøre andre programmer ved siden av. NERO Recode 2 er også et alternativ. Gir hakket bedre resultat enn dvdshrink hvis du bruker høyeste kvalitet innstillinger (2-pass encoding bl.a) Men du vil også se tydelig komprimering ved 50-60% her. Endret 27. mars 2006 av Wave
nahojdat Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 Dvdshrink kan dele opp filmen også, ikke bare komprimere, så verktøyet har du allerede..
Wave Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 Dvdshrink kan dele opp filmen også, ikke bare komprimere, så verktøyet har du allerede.. 5818200[/snapback] Dvdshrink kan ikke dele opp filmen automatisk og med menyen på disk 1 intakt, hvis det da ikke er en helt ny versjon jeg ikke har fått med meg. Du må gjerne fortelle åssen du mener dette skal foregå i shrink.
nahojdat Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 Dvdshrink kan dele opp filmen også, ikke bare komprimere, så verktøyet har du allerede.. 5818200[/snapback] Dvdshrink kan ikke dele opp filmen automatisk og med menyen på disk 1 intakt, hvis det da ikke er en helt ny versjon jeg ikke har fått med meg. Du må gjerne fortelle åssen du mener dette skal foregå i shrink. 5818211[/snapback] Vel, såvidt jeg ser på spørsmålet så er det "Spørsmålet er om det er mulig å brenne en dvd film som er rippet på to dvd plater(dvdr); finnes det program for det eller vil lyden og tekst bli ødelagt?" Hmmm, ser ingenting om menyen der...
Chevelle Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 Hvorfor gjøre det så tungvint og brenne ut på 2 plater. Kan du ikke kjøpe en dual layer plate og brenne den ut på.
Wave Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 (endret) Hmmm, ser ingenting om menyen der... 5818247[/snapback] Sant nok, men han må gjøre mye manuelt arbeid skal han dele opp filmen på to disker i shrink. Hva er vitsen med det, når DvdFab gjør jobben raskere, enklere og med et mer proft resultat. Endret 27. mars 2006 av Wave
Dy§no Skrevet 27. mars 2006 Forfatter Skrevet 27. mars 2006 (endret) .............. Endret 3. mai 2007 av Govassa
Wave Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 Det var da voldsomt for respons dette spørsmålet førte til(!!) Takker og bukker for alle svar:-) Dvdfab koster vel penger - i alle fall stod det der jeg så. Uansett; jeg brukte DvD Shrink som dere foreslo(fatter ikke at jeg ikke kom på det selv). Her satt jeg komprimer til 0(altså ingen komprimering). Der du kan bestemme hvor filmen skal begynne og slutte, så satt jeg den på å slutte ved kapittel 10, og fikk første dvd delen. I neste omgang satte jeg den slik at den begynner på kapittel 10; slik at jeg fikk med andre del der; og igjen uten komprimering. Har lest at 55% komprimering er for dårlig, så da måtte det bli slik som nå - to dvd plater. 5820088[/snapback] Grei nok måte å gjøre det på. DVDFab koster egentlig penger ja... men du kan laste ned en fullfunksjons prøveversjon. Anbefaler deg å teste den ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå