Gå til innhold

Test: Nokia 6280


Anbefalte innlegg

1 no timing option for backlighting

2 limited setup options

3 poor graphic elaboration of the active stand-by mode

4 settings buried deep down in the menu structure

5 phonebook fits in no more than 500 names

6 email client in Java

7 attachments of maximum 100 KB

8 no automatic downloading of email messages

9 no text notes option in the calendar

10 no wallet for saving confidential information

11 no browser for Office documents

12 no RDS option in the radio application

13 no minimizing option for java applications

5825527[/snapback]

Tok meg friheten å nummere punktene... :)

 

1. Er det så utbredt å kunne velge hvor lenge baklyset skal være på? Og er det et reelt problem? Vet at W810i skal bli ganske automatisk her, men den er vel ganske enestående.

2. Kunne jeg godt tenkt meg utbrodert.

3. Hva ønsker de? Blinkende bokstaver? Pupper og juggel?

4. Her kunne jeg også tenkt meg mer spesifisering, men dette er de heller ikke alene om. Ja, det er negativt når innstillinger man bruker ofte er vanskelige å få tak i, men det er ikke noe å slakte telefonen for.

5. Heller ikke uvanlig. Selv om en ny generasjon UI godt kunne gjort seg av med denne begrensningen.

6. Ja, det er noe dritt, og burde ikke vært for mye forlangt i et nytt UI.

7. Les punkt 6.

8. Les punkt 7.

9. Mener de altså et tekstnotat til en bestemt dag, eller notater generelt? Første er vel ikke noe vanlig, og sistnevnte har jeg nesten aldri brukt.

10. Heller aldri brukt, men kan være enig i at det burde vært med pga. målgruppa til telefonen.

11. Ikke en vanlig funksjon, og trekkes fram som en positiv egenskap hos de telefonene som har det. Skal man trekke for det, bør de også trekke for at den ikke har tv-utgang (jfr. Samsung)

12. Ikke noen selvfølge idag. Svarte, radio er ikke engang en selvfølge. Da først syns jeg de har noe å klage over.

13. En funksjon jeg har lært å sette pris på etter at jeg gikk over til SE, men jeg har ikke savnet det tidligere, og det er ikke akkurat en funksjon som vil være en dealbreaker for meg (og sikkert mange andre). Greit nok at det påpekes, men ammunisjon i slaktergunnern er det ikke.

 

Med unntak av punktene om mail syns jeg ikke at denne lista er så utrolig knusende for 6280. Høres ut som om du har forelsket deg i alt SE og driter penger og driter i størrelse på telefonen. Jeg personlig kunne aldri hatt W900i pga. størrelsen (og prisen), 6280 ligger omtrent på smertegrensen der. Til prisen syns jeg 6280 fremstår som en veldig komplett telefon. Hva jeg mener om sluttkarakteren er forøvrig usakt... ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Selv om 6280 kanskje ikke er best på noen som helst ting (kamera, MP3, hastighet etc), så blir den allikevel et av de ebste kjøpene fordi den har nær sagt alt. En liten kommentar til de som sammenligner W900i med 6280, disse kan ganske enkelt ikke sammenlignet, de er myntet på litt forskjellige målgrupper :) W900i er overlegen på 3D-spill (grunnet nvidia-gpu) og har bedre kamera/video, mens ellers vil ting som størrelse, pris og funksjoner forøvrig falle i 6280s favør. Jeg synes uansett dette er en bra start på en "alt-i-ett"-mobil fra nokia, når kameradelen og video (fps) kommer seg så vil jeg nok utvilsomt overveie å kjøpe etterkommeren :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har selv satt 2Gb minnekort i min 6280, funker helt fint. Hadde planer om å fylle det opp med musikk, men det gikk i vasken. MP3-spilleren viser nemlig ikke mapper eller spillelister, den viser bare alle sangene i ei lang liste. Det er med andre ord håpløst å bla gjennom mer enn 40-50 sanger...

 

NOEN SOM VET OM EN SKIKKELIG TREDJEPARTS MUSIKKSPILLER TIL NOKIA?!

Hadde vært evig takknemlig! :thumbup:

 

Er ellers storfonøyd med 6280! :D

 

-Christoffer

Lenke til kommentar
Har selv satt 2Gb minnekort i min 6280, funker helt fint. Hadde planer om å fylle det opp med musikk, men det gikk i vasken. MP3-spilleren viser nemlig ikke mapper eller spillelister, den viser bare alle sangene i ei lang liste. Det er med andre ord håpløst å bla gjennom mer enn 40-50 sanger...

 

NOEN SOM VET OM EN SKIKKELIG TREDJEPARTS MUSIKKSPILLER TIL NOKIA?!

Hadde vært evig takknemlig! :thumbup:

 

Er ellers storfonøyd med 6280! :D

 

-Christoffer

6006872[/snapback]

 

Du kan lage spillelister med den medfølgende programvaren, nokia suite (nokia audio manager), men man kan desverre ikke lage spillelister "on-the-fly".

 

Ellers er jeg også strålende fornøyd med mobilen og overrasket over kvaliteten på video.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde Nokia Manger musikkprogrmmet som fulgte med telefonen. Lagde spillelister av noen album. Men etter overføring til telefonen ble det det samme surret med å bla i alle mp3-filene. M3U-filene ligger på telefonen, men den vil ikke åpne dem...ukjent filformat...

 

Litt dritt, håper jeg finner ut av det.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hei! Lurte kansje på om jeg skulle kjøpe en slik telefon. :hmm:

Er det noen som annbelfaler den?

 

Hørte noen steder at den var litt slarkete. Stemmer dette??

6171404[/snapback]

 

Tja, jeg anbefaler den, men har dog sett at noen har hatt en del problemer. Jeg har sålangt (hatt den i snart 2 måneder) ikke hatt noen problemer med telefonen, det har vært litt slark siden begynnelsen, men det har ikke blitt verre på noen måte og du merker bare det hvis du sitter og pirker på telefonen (altså ikke i bruk).

 

Hvis dette er en telefon som spesifikasjonsmessig og størrelsesmessig treffer dine behov så vil jeg så absolutt anbefale den.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

bestilte en sånn i dag etter jeg leste testen på amobil :dribble:

 

men

 

så etterpå at det var ganske dårlig ommtale i bruker anbefalingene :mad:

 

er det ikke verdt å kjøpe denne mobilen eller er det blåst opp noe veldig :hmm:

 

har jo 14 dager angrerett hvis jeg ikke åpner pakka :ermm:

Lenke til kommentar

må tenke litt på dette

har en k750i nå så er ganske vandt til feil på mobilen (joystick og kameraknapp funker nesten ikke i det hele tatt)

 

men i dag så røyk jaggu høytaleren også på k750i en og jeg ble så forbannet at jeg bestilte meg en nokia 6280

 

leste at den også har en del feil etterpå jeg hadde bestilt, og det er jo typisk min flaks

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har selv satt 2Gb minnekort i min 6280, funker helt fint. Hadde planer om å fylle det opp med musikk, men det gikk i vasken. MP3-spilleren viser nemlig ikke mapper eller spillelister, den viser bare alle sangene i ei lang liste. Det er med andre ord håpløst å bla gjennom mer enn 40-50 sanger...

 

NOEN SOM VET OM EN SKIKKELIG TREDJEPARTS MUSIKKSPILLER TIL NOKIA?!

Hadde vært evig takknemlig! :thumbup:

 

Er ellers storfonøyd med 6280! :D

 

-Christoffer

6006872[/snapback]

 

Har du funnet noe musikkspiller? Jeg trenger også det.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...