Gå til innhold

Dyre xbox 360 spill!


Anbefalte innlegg

Jeg var innom Ideel (tilknyttet Coop) paa City Nor i Nordland og der oppdaget jeg ett fantastisk dyrt eksemplar av Call of duty 2 og Condemned, hele 799 kr. Jeg gjorde selgeren oppmerksom paa dette og fortalte han at rett over gata gikk de for 499 og 549 kr. Jeg synes at en pris rundt fem hundre lappen er en grei pris men naar prisen nesten stiger mot tusen lappen begynner det a ta av!

Er det andre som har opplevd lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Spaceworld tar jo 699kr for stort sett alle 360 spill."

 

Her er det store forskjeller innad i kjeden, og jeg kan fortelle dere at de ALLER fleste spillene ligger på 599,-. Activision sine titler er dessverre en del dyrere i innkjøp, og tas derfor som regel inn i mindre kvanta og må dessverre selges til en høyere pris for å beholde en akseptabel inntjening. Lokal variasjon vil dog såklart forekomme, så ikke skjær alle over en kam.

 

Kan også legge til at det å selge nye spill(Til 360 eller andre formater) for 500kr for en faghandel rett og slett blir en umulighet over tid. Da får man heller besøke større elektromarkeder/supermarkeder/internett om man ønsker dette, men dette medfører igjen ofte andre ulemper som så klart må tas med i sammenhengen.

Endret av TerraMan
Lenke til kommentar

Får å slå et slag for spillbutikkene, (jeg jobber i en selv) kan jeg opplyse om at spillene er blitt dyrere i innkjøp. Dette fører jo selvsagt til litt høyere priser, men er enig i at 799 for et spill er for dyrt. Husk på kjære gamere at marginene til spillbutikker faktisk er veldig lave sammenlignet med de fleste andre bransjer. I klesbutikker setter man gjerne priser etter 3 gangern i forhold til innkjøpspris, samme med sportsbutikker og jernvarehandler. Kan jo røpe at i min butikk ligger vi langt under 2 gangern i påslag. Så folk må nok i fremtiden regne med å betale litt mer for spillene sine. Selv elkjøp/lefdal, expert osv, er nødt til å øke prisene etterhvert, det blir en umulighet å holde dem på forrige generasjons nivå. Går du inn i disse butikkene og ser på spillene de IKKE har reklamert for i brosjyrer etc ser man jo også at de ikke er noe særlig billigere enn faghandler. Så stått opp om de ekte gamersjappene folkens! Vi trenger dere alle! :thumbup:

Lenke til kommentar
"Spaceworld tar jo 699kr for stort sett alle 360 spill."

 

Kan også legge til at det å selge nye spill(Til 360 eller andre formater) for 500kr for en faghandel rett og slett blir en umulighet over tid. Da får man heller besøke større elektromarkeder/supermarkeder/internett om man ønsker dette, men dette medfører igjen ofte andre ulemper som så klart må tas med i sammenhengen.

5791352[/snapback]

 

Og hvilke ulemper er dette?? :hmm:

Lenke til kommentar

Prisene på spill legger helt klart en demper på å kjøpe konsoll. Er også mange foreldre som syntes det er alt for dyrt og kjøpe spill til ungene når det begynner og bli sånne priser. Sitter mange som venter på att det ligger ute mulighet til og kjøre brente spill på XBox 360, og med de prisene er jo ikke det noe rart.

Lenke til kommentar
Prisene på spill legger helt klart en demper på å kjøpe konsoll. Er også mange foreldre som syntes det er alt for dyrt og kjøpe spill til ungene når det begynner og bli sånne priser. Sitter mange som venter på att det ligger ute mulighet til og kjøre brente spill på XBox 360, og med de prisene er jo ikke det noe rart.

5791466[/snapback]

 

"Begynner å bli sånne priser"? Svært historieløst utsagn. Standardpris for et konsollspill på Nintendo/Super Nintendo var faktisk 698,- kroner. Dette var i 1990. Standardpris for et konsollspill i dag er 599,-. Mens prisen på andre varer har steget, har prisen på spill faktisk stått omtrent i ro de siste femten årene.

Endret av Pastor Lorentzen
Lenke til kommentar

Prisene her hjemme holdes nede av utenlandske nettbutikker. Blir spillene vesentlig billigere selv med moms og fortolling så vil mye av salget forsvinne fra de norske butikkene. Heves tollgrensa til 1000 kroner så vil produsentene sette ned inn-prisen til butikkene og vi får billigere spill her hjemme.

Lenke til kommentar

Tror det er essensielt å holde prisene relativt lave for å minimere piratkopiering. Det var ikke et alternativ når man hadde NES eller SMS, men konsollpiratenes hverdag har blitt en del enklere. Forbrukere har forsonet seg med en spillpris på 350 - 550,-. Jeg tror det byr mange imot å betale 799,- (med mindre det er en spesielt forseggjort "Collectors Edition" eller lignende), uavhengig av spillbutikkers fortjeneste.

Lenke til kommentar
Får å slå et slag for spillbutikkene, (jeg jobber i en selv) kan jeg opplyse om at spillene er blitt dyrere i innkjøp. Dette fører jo selvsagt til litt høyere priser, men er enig i at 799 for et spill er for dyrt. Husk på kjære gamere at marginene til spillbutikker faktisk er veldig lave sammenlignet med de fleste andre bransjer. I klesbutikker setter man gjerne priser etter 3 gangern i forhold til innkjøpspris, samme med sportsbutikker og jernvarehandler. Kan jo røpe at i min butikk ligger vi langt under 2 gangern i påslag.

 

Kjøper ikke helt den at spillbutikkene har langt lavere avanse enn de fleste andre bransjer. Klesbransjen er jo notorisk, lokalt hadde vi et eksempel hvor to firmaer importerte og solgte samme merke en kort periode - den ene solgte det som "kvalitet" til høy pris, den andre som et billig alternativ til under halve prisen... Så selv om enkelte bransjer er for "kjeltringer" å regne så betyr ikke det at det er greit at alle er det. :)

 

Når prisen går over 600,- for nye titler så snur jeg i døra og venter til Elkjøp får det inn og selger det for 500,- (eller mindre!). Fair nok å betale en 100-lapp ekstra for å få spillet ved release i en oppegående spillsjappe, men 200 ekstra blir for drøyt.

 

Lars

Lenke til kommentar

Jeg handler ALLTID på EB Games på Kvadrat i Stavanger.

 

De har utrolig god service, og jeg synes ikke de er dyre heller. Regner alltid med å betale 5-600 for ett spill.

 

Hyggelige folk i kassa og god service har utrolig mye mer å si enn jeg trodde. Ville aldri gått på en av elektrokjedene for å handle spill :roll:

Lenke til kommentar
Prisene på spill legger helt klart en demper på å kjøpe konsoll. Er også mange foreldre som syntes det er alt for dyrt og kjøpe spill til ungene når det begynner og bli sånne priser. Sitter mange som venter på att det ligger ute mulighet til og kjøre brente spill på XBox 360, og med de prisene er jo ikke det noe rart.

5791466[/snapback]

 

"Begynner å bli sånne priser"? Svært historieløst utsagn. Standardpris for et konsollspill på Nintendo/Super Nintendo var faktisk 698,- kroner. Dette var i 1990. Standardpris for et konsollspill i dag er 599,-. Mens prisen på andre varer har steget, har prisen på spill faktisk stått omtrent i ro de siste femten årene.

5791569[/snapback]

Merk at NES/SNES spille benytte kasseter, noe som er dyrere enn CD.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hvilken service man er ute etter når man kjøper noe så enkelt som spill, musikk og slikt.. Betaler da ikke 100-200 extra selv om dama i kassen smiler pent til meg....  :roll:

5792407[/snapback]

 

Du har mye å lære, service er så mye mer enn ett smil........

5792691[/snapback]

 

Men hvilken service forventer du når du skal kjøpe deg et spill eller dvd? Annet enn at du kan plukke spillet fra hylla og betale i kassa?

Lenke til kommentar
"Spaceworld tar jo 699kr for stort sett alle 360 spill."

 

Kan også legge til at det å selge nye spill(Til 360 eller andre formater) for 500kr for en faghandel rett og slett blir en umulighet over tid. Da får man heller besøke større elektromarkeder/supermarkeder/internett om man ønsker dette, men dette medfører igjen ofte andre ulemper som så klart må tas med i sammenhengen.

5791352[/snapback]

 

Og hvilke ulemper er dette?? :hmm:

5791460[/snapback]

 

Med "ulemper" mente jeg da temaer som:

*Produktkunnskap hos de ansatte og mulighet til å veilede

*Utvalg

*Størrelse på allokeringer på dag-1

*Fremkomlighet/tilgjenglighet (rett og slett beliggenheten til utsalgssted, hvor "lett" er det å få tak i det man ønsker)

*Mulighet for å få testet produktet før kjøp / få informasjon

*Problemløsning (Feil ved produkt - omlevering o.l.)

Etc.

 

Snarere enn å kun kritisere at faghandelen tar høyere priser enn andre, bør man heller stille spørsmålet om hvorfor de faktisk overlever dersom alle andre er så mye billigere?

Svaret er ikke det at kundegruppen består av uvitende mødre sendt ut på tokt fra sine små der hjemme, uten noen som helst anelse om at Coop Obs! selger spill og at Internett faktisk ikke er en asiatisk stat (Intet vondt eller kvinnediskriminerende her, bruker kun kjente stereotyper for å understreke et poeng).

Lenke til kommentar
Jeg handler ALLTID på EB Games på Kvadrat i Stavanger.

 

De har utrolig god service, og jeg synes ikke de er dyre heller. Regner alltid med å betale 5-600 for ett spill.

 

Hyggelige folk i kassa og god service har utrolig mye mer å si enn jeg trodde. Ville aldri gått på en av elektrokjedene for å handle spill  :roll:

5792385[/snapback]

 

enig med deg når det gjelder eb games på kvadrat.. går der nå vi på siba ikke får inn spillet... også er det kjekt med litt rabatt av og til siden jeg er "litt konkurrent" :p har sine fordeler :D

 

og når det gjelder det med service på større butikker å sånn så gjelder jo ikke det over alt.. men forstår hva dere mener.. jeg fikk jobben her pga jeg var gira når det gjelder spill og gadgets.. desverre så er det bare tankegangen til sjefen min men ikke resten av kjeden så jeg sliter med å få tak i ting når jeg vil ha det til butikken

Endret av joneoverland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...