Gå til innhold

x1800xt 512 eller 7900gt


Xmir

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som jeg ser på det så er det slik:

 

7900GT

-Stille kjøler

-Lite strømforbruk

-God ytelse

 

x1800xt

-Bråkete

-Litt høyere strømforbruk enn 7900GT

-Bedre ytelse enn 7900GT ved aa og af på

 

Så valget er ditt, skal du ha et kort med lite støy og god ytelse så er 7900GT veien og gå. Hvis bråk ikke er noe du bryr deg om så er x1800xt det beste valget.

Lenke til kommentar
Men visst du synes det bråker er det bare å skaffe deg en Arctic Cooling Accelero X2

5806142[/snapback]

Er ikke alle som ønsker å fikle med et grafikkort til 3000 kroner ++

Kan være ganske kjekt å beholde garantien, pluss at det blir også kortet enda dyrere hvis du må kjøpe en ekstra vifte til...

 

Personlig ville jeg satset på 7900GT

Lenke til kommentar
Men visst du synes det bråker er det bare å skaffe deg en Arctic Cooling Accelero X2

5806142[/snapback]

Er ikke alle som ønsker å fikle med et grafikkort til 3000 kroner ++

Kan være ganske kjekt å beholde garantien, pluss at det blir også kortet enda dyrere hvis du må kjøpe en ekstra vifte til...

 

Personlig ville jeg satset på 7900GT

5806237[/snapback]

 

Greit at ikke alle vil fikle med skjermkort til over 3000 kroner, men du beholder jo garantien ved bytte av vifte. Man må bare huske og legge original vifta ved når man sender kortet inn. 7900GT er et smart kort for tida. Jeg tror faktisk jeg ville valgt x1800 pågrunn av bildekvaliteten, jeg har 7800GTX nå og bildekvaliteten er ikke like bra som x1800 og x1900serien og ikke så mye bedre enn x800serien heller.

Lenke til kommentar
Raptor,24/03-2006 : 18:48]
Men visst du synes det bråker er det bare å skaffe deg en Arctic Cooling Accelero X2

5806142[/snapback]

Er ikke alle som ønsker å fikle med et grafikkort til 3000 kroner ++

Kan være ganske kjekt å beholde garantien, pluss at det blir også kortet enda dyrere hvis du må kjøpe en ekstra vifte til...

 

Personlig ville jeg satset på 7900GT

5806237[/snapback]

 

Greit at ikke alle vil fikle med skjermkort til over 3000 kroner, men du beholder jo garantien ved bytte av vifte. Man må bare huske og legge original vifta ved når man sender kortet inn.

5806986[/snapback]

Nei, det gjør du ikke. Bytter du vifte, og de som tar imot kortet gidder å legge merke til det så er garantien borte!

Lenke til kommentar
Raptor,24/03-2006 : 21:37]
Raptor,24/03-2006 : 18:48]
Men visst du synes det bråker er det bare å skaffe deg en Arctic Cooling Accelero X2

5806142[/snapback]

Er ikke alle som ønsker å fikle med et grafikkort til 3000 kroner ++

Kan være ganske kjekt å beholde garantien, pluss at det blir også kortet enda dyrere hvis du må kjøpe en ekstra vifte til...

 

Personlig ville jeg satset på 7900GT

5806237[/snapback]

 

Greit at ikke alle vil fikle med skjermkort til over 3000 kroner, men du beholder jo garantien ved bytte av vifte. Man må bare huske og legge original vifta ved når man sender kortet inn.

5806986[/snapback]

Nei, det gjør du ikke. Bytter du vifte, og de som tar imot kortet gidder å legge merke til det så er garantien borte!

5807140[/snapback]

 

Det er ulikt fra butikk til butikk. Noen er det greit for at du sender vifte med.

Endret av Itnux
Lenke til kommentar

Heisann, heisann.

 

Jeg lurer litt på om jeg skulle kjøpt meg et x1900xtx kort, men jeg bare lurer litt på om det er verdt 5k? Har jo konfirmasjon nå snart, så jeg har tenkt meg en liten oppgradering ;)

 

Har en athlon xp 2600+,512 ddr og gf fx5600 nå.

Jeg har tenkt på en pakke på komplett :

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307862

 

Sammen med dette skjermkortet:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=317151

Endret av l1ght
Lenke til kommentar
Heisann, heisann.

 

Jeg lurer litt på om jeg skulle kjøpt meg et x1900xtx kort, men jeg bare lurer litt på om det er verdt 5k? Har jo konfirmasjon nå snart, så jeg har tenkt meg en liten oppgradering ;)

5807196[/snapback]

Tror nok de aller fleste er enige at 5k for et 1900xtx er ganske bortkastede penger på nåværende tidspunkt. Du får mer enn nok ytelse med et 1800xt (eller 7900 kort) for et par tusen mindre.

Lenke til kommentar
Hmm, mkey.

 

1900xt koster vel omtrent det samme som en 1800xt med 512 mb på.

 

Har du noe spesielt forslag som du kunne gitt meg? ^_^

5807329[/snapback]

Nei du får vel neppe et 1900xt til rundt 3000.

Feks. dette 1800xt kortet er relativt rimelig priset til 3195kr:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314207

Men skal du ha det beste og penger ikke spiller noen rolle er jo 1900xtx et bra valg.

Om det er verdt prisen kan egentlig bare du selv avgjøre.

Lenke til kommentar
Oi, tusen takk. Så ikke den jeg :D

 

Den så jo utrolig grei ut den altså, så det blir nok den isåfall.

 

Takk for hjelpen! :]

5807470[/snapback]

 

Det er vel enda over en måned til du skal konfirmere deg?

Bestem deg helelr når du har fått pengene du ;)

 

Mye kan skje på en måned.

 

Men en ting kan jeg fortelle deg. Personlig syns jeg det er latterlig å kjøpe det aller beste skjermkortet til 5000 kr. når man får kort som ikke er så veldig langt bak til 3000.

Saken er den at du ikke vil merke noe forskjell i bruken av disse kortene før om en stund. og da er det jo igjen nye heftige kort der ute..

 

Har du en 30" Dell eller Apple-skjerm så kan du kanskje merke noe.. men hell no om du gjør det med lavere oppløsninger.

Lenke til kommentar
Oi, tusen takk. Så ikke den jeg :D

 

Den så jo utrolig grei ut den altså, så det blir nok den isåfall.

 

Takk for hjelpen! :]

5807470[/snapback]

 

Det er vel enda over en måned til du skal konfirmere deg?

Bestem deg helelr når du har fått pengene du ;)

 

Mye kan skje på en måned.

 

Men en ting kan jeg fortelle deg. Personlig syns jeg det er latterlig å kjøpe det aller beste skjermkortet til 5000 kr. når man får kort som ikke er så veldig langt bak til 3000.

Saken er den at du ikke vil merke noe forskjell i bruken av disse kortene før om en stund. og da er det jo igjen nye heftige kort der ute..

 

Har du en 30" Dell eller Apple-skjerm så kan du kanskje merke noe.. men hell no om du gjør det med lavere oppløsninger.

5808725[/snapback]

 

Hehe, ikkesant. Jeg bare sjekker mulighetene mine nå, til konfirmasjonen som skal skje den 5. mai eller noe sånt.

 

 

Så jeg får vel vente og se, sjø :]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...