Gå til innhold

Spørretimen - Har du noen spm til regjeringen?


Anbefalte innlegg

Gjest Yoshi
Er vel litt vanskelig å få gjort noe som helst med en opposisjon som ikke gjør annet enn å kjefte og syte.

5796484[/snapback]

Når regjeringen har flertall, har det ingenting å si hva opposisjonen gjør eller mener.

5796940[/snapback]

 

Jeg tenkte i enkeltes øyne her.

 

Har dere ikke lagt merke til at opposisjonen med en gang de finner noe å pirke på hos regjeringen, blusser dette opp kjempemasse slik at det i stedet fremstilles som en kjempeblemme og grusom tabbe hos regjeringen? Dermed er det vanskelig for folk å se det regjeringen faktisk gjør, fordi opposisjonen tar opp all plassen i media til å fortelle hva regjeringen ikke gjør/burde gjøre.

 

Get it?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har dere ikke lagt merke til at opposisjonen med en gang de finner noe å pirke på hos regjeringen, blusser dette opp kjempemasse slik at det i stedet fremstilles som en kjempeblemme og grusom tabbe hos regjeringen? Dermed er det vanskelig for folk å se det regjeringen faktisk gjør, fordi opposisjonen tar opp all plassen i media til å fortelle hva regjeringen ikke gjør/burde gjøre.

5797529[/snapback]

Dette er ikke akkurat noe nytt for denne regjeringen.

 

Det som tar opp mest spalteplass i media er forresten alt det gale det onde partiet FrP foretar seg. :)

Lenke til kommentar
Hittil har ikke regjeringa gjort noe som strider mot hva de faktisk har sagt de skal gjøre.

5796516[/snapback]

Her er i alle fall ett eksempel: Hever ikke tollgrensa på netthandel.

 

 

Jo, det er en mislykket privatisering.

 

Problemet i England er at de private aksjeeierne tar ut for stort utbytte. Og argumentet er at de sannsynligvis kunne fått tilnærmet avkasting på pengene sine på børsen, ergo så har de greid å tvinge staten til stadig å måtte øke tilskuddene, dvs. bruke mer av skattebetalernes penger.

5797102[/snapback]

Nettopp. Når staten står for finansieringen, er det ikke reelt privat drift. Jeg vil også anta at bransjen er kraftig regulert.

Lenke til kommentar

Om jeg ikke tar feil, går lista over direkte løftebrudd noe som dette:

 

- Vi får ingen gratis skolebøker, Djupedal har kutta all støtte.

- Vi får ingen varm mat, det nærmeste de noen gang kom var vel et eple i lunsjen.

- Tollgrensa blir ikke hevet, muligens senket

- Forskjellene på skolebarn har blitt større, da bare de aller rikeste når har råd til å gå på en friskole eller privatskole

 

 

Om jeg ikke husker helt feil. Dette var det jeg kom på i halvsøvne.

Lenke til kommentar
- Vi får ingen gratis skolebøker, Djupedal har kutta all støtte.

- Vi får ingen varm mat, det nærmeste de noen gang kom var vel et eple i lunsjen.

- Tollgrensa blir ikke hevet, muligens senket

- Forskjellene på skolebarn har blitt større, da bare de aller rikeste når har råd til å gå på en friskole eller privatskole

5797760[/snapback]

Vet ikke hvor du får punkt nr 3 og 4 fra. Tollgrensen blir nok ikke senket med det første. Djupedal og regjeringen har faktisk gjort det ganske mye vanskeligere å gå på privatskole siden de har avslått en horve søknader som den tidligere regjeringen faktiksk godkjente. HAH, der har du et løftebrudd. ;)

 

En ting jeg alltid har lurt på, hvorfor er det ingen politikere som ser nytten i høyere utdanning? Er det fordi så og si alle som sitter på Stortinget/i regjering har så og si ingen utdanning å vise tilbake til?

Lenke til kommentar
- Vi får ingen gratis skolebøker, Djupedal har kutta all støtte.

- Vi får ingen varm mat, det nærmeste de noen gang kom var vel et eple i lunsjen.

- Tollgrensa blir ikke hevet, muligens senket

- Forskjellene på skolebarn har blitt større, da bare de aller rikeste når har råd til å gå på en friskole eller privatskole

5797760[/snapback]

Vet ikke hvor du får punkt nr 3 og 4 fra. Tollgrensen blir nok ikke senket med det første. Djupedal og regjeringen har faktisk gjort det ganske mye vanskeligere å gå på privatskole siden de har avslått en horve søknader som den tidligere regjeringen faktiksk godkjente. HAH, der har du et løftebrudd. ;)

 

5797781[/snapback]

 

Siste del av punkt 3 er påført litt i anti-venstresida-spirit. ;)

 

Punkt fire leste jeg faktisk en artikkel om i Xtra her på tirsdag, og den gjorde det ganske klart at forskjellene for skolebarn er blitt større.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Dere som snakker om sosialistenes løftebrudd etter et halvt år: har dere hørt Fr.p's løfter? De lover på nemlig alt på én betingelse, nemlig at de får sitte i tre-fire perioder, for så lang tid har nemlig de tenkt å bruke på løftene sine. Og jeg har ikke fått med meg at andre enn opposisjonen har sagt at alle regjeringens løfter skal innfris i en overnaturlig fart.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Har ikke sagt at FrP er noe bedre. Tror løftebruddene vil komme uansett hvilken regjering vi har, spørsmålet er hva slags omfang det får.

5799853[/snapback]

 

Men det er jo ikke regjeringen som bryter løfter, det er opposisjonen som får det til å se sånn ut.

Lenke til kommentar
Har ikke sagt at FrP er noe bedre. Tror løftebruddene vil komme uansett hvilken regjering vi har, spørsmålet er hva slags omfang det får.

5799853[/snapback]

 

Men det er jo ikke regjeringen som bryter løfter, det er opposisjonen som får det til å se sånn ut.

5799873[/snapback]

 

Det var en interessant uttalelse. Jeg vil gjerne se håndfaste kilder på at vi får gratis skolebøker.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Har ikke sagt at FrP er noe bedre. Tror løftebruddene vil komme uansett hvilken regjering vi har, spørsmålet er hva slags omfang det får.

5799853[/snapback]

 

Men det er jo ikke regjeringen som bryter løfter, det er opposisjonen som får det til å se sånn ut.

5799873[/snapback]

 

Det var en interessant uttalelse. Jeg vil gjerne se håndfaste kilder på at vi får gratis skolebøker.

5800143[/snapback]

 

Og de som finner det, kan samtidig finne en uttalelse fra regjeringen om når dette kommer.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Og de som finner det, kan samtidig finne en uttalelse fra regjeringen om når dette kommer.

5801077[/snapback]

 

Uttalelsen finner du vel i SVs valgprogram.

5801145[/snapback]

 

Du misforsto om du trodde jeg mente det ikke fantes. :p Jeg vet at det finnes.

Lenke til kommentar

«Gratis» skolebøker er avlyst, ikke utsatt, i likhet med tollgrensen. Hvordan det blir med varm mat fremover vet jeg ikke, men det koster mildt sagt litt å bygge ut infrastruktur til kantiner i matpakkelandet vårt, så jeg har min tvil.

 

Som det blir påpekt tidligere vil den nye regjeringens privatskolepolitikk øke forskjellene i samfunnet snarere enn noe annet, de som har råd til å betale 100k i skolepenger per år kommer ikke til å lide noen nød med det første, de som hadde planer om å ta seg råd til en rimelig friskole kommer derimot til å slite. Men, dette er knapt overraskelser.

Lenke til kommentar
«Gratis» skolebøker er avlyst, ikke utsatt, i likhet med tollgrensen. Hvordan det blir med varm mat fremover vet jeg ikke, men det koster mildt sagt litt å bygge ut infrastruktur til kantiner i matpakkelandet vårt, så jeg har min tvil.

 

Som det blir påpekt tidligere vil den nye regjeringens privatskolepolitikk øke forskjellene i samfunnet snarere enn noe annet, de som har råd til å betale 100k i skolepenger per år kommer ikke til å lide noen nød med det første, de som hadde planer om å ta seg råd til en rimelig friskole kommer derimot til å slite. Men, dette er knapt overraskelser.

5802691[/snapback]

 

Utsatt? Det var ikke det de sa da?

 

De bryter jo løftene, ikke sant?

 

-De sa vi skulle få det bedre, hva har blitt bedre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...