Dinsdale Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 ...ja, jeg lurer på det? Alt handler selvsagt om handling og eventyrfortelling. Men når man hadde gjennomført SP kunne man jo gått online og gjort nye quest? Men jeg er glad det ikke går an, hvorfor det? Kan det ha noe med at jeg vet ingen AI kan konkurrere med min? At uansett hva som skjer og hvem jeg møter vil jeg alltid være overlegen og ha den beste iqen? Følelsen av å være det eneste egentlig menneske tiltaler meg. Jeg vet at ingen i Oblivion er smartere enn meg, og jeg vil alltid kunne forutse hva en npc vil gjøre, den er forutsigbar, i MP er det selvsagt helt annerledes. Jeg liker altså å forholde meg til en AI. I en RPG er jo dette påkrevd siden intet levende menneske haddet giddet å fortelle meg en historie i MP. En annen ting er at man alltid er en episk historie og falle tilbake til, det har en slutt. Du har et overordnet mål. I MP er alt for evig, du blir aldri ferdig. Gøy det også, men det kan være slitsomt. Jeg er altså glad for at de ikke finnes MP i Oblivion. Eventyr-rpg`er gjør seg best som SP siden spillet er et langt eventyr som omfatter mye mer ann å slakte hverandre. For hvor mange moralske valg kan man gjøre i GW f.eks. Hva med deg? Vil du savne en MP i Oblivion og hvorfor passer det (ikke) inn?
Gunfreak Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 ekte RPG's på pc må være SP ellers blir det ikke riktig. KOTOR Fallout Morrowind Gothic det er skikkelige RPG's WOW er det ikke
thomanil Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 (endret) Hva med deg? Vil du savne en MP i Oblivion og hvorfor passer det (ikke) inn? Hater (massiv online ) mp i rollespill av en enkel grunn: Gjøker som sier LFG OMG STFU KTHX skaper ikke akkurat episk fantasy-stemning hos meg. Endret 21. mars 2006 av thomanil
Dinsdale Skrevet 21. mars 2006 Forfatter Skrevet 21. mars 2006 Hva med deg? Vil du savne en MP i Oblivion og hvorfor passer det (ikke) inn? Hater (massiv online ) mp i rollespill. Enkel grunn: Gjøker som sier LFG OMG STFU KTHX skaper ikke akkurat episk fantasy-stemning hos meg. 5787602[/snapback] :!: Sant det.
thomanil Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 Hva med deg? Vil du savne en MP i Oblivion og hvorfor passer det (ikke) inn? Hater (massiv online ) mp i rollespill. Enkel grunn: Gjøker som sier LFG OMG STFU KTHX skaper ikke akkurat episk fantasy-stemning hos meg. 5787602[/snapback] :!: Sant det. 5787659[/snapback] Og for å være helt klar: det er like ille å møte andre spillere som prøver å rollespille over-seriøst men feiler katastrofalt. "Hello to thee, good sir! Canest thou pointest the way to the tavern wenches, pray?" Argh!
Kuroneko Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 I singleplayer kan spillet være urettferdig, ubalansert og ha overpowerede både det ene og det andre. Gjort riktig blir det bare kult. MP-spill må balanseres i hjel, og taper seg kraftig på grunn av dette.
Dr3as Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 Altså forskjell på MP og WoW. Skulle gjerne ha sett at Oblivion kom med en form for co-op mulighet som neverwinter nights hadde, husker alle timene sammen 2 kompiser.
Dinsdale Skrevet 21. mars 2006 Forfatter Skrevet 21. mars 2006 Og for å være helt klar: det er like ille å møte andre spillere som prøver å rollespille over-seriøst men feiler katastrofalt. "Hello to thee, good sir! Canest thou pointest the way to the tavern wenches, pray?" Argh! 5787680[/snapback] Dritbra :!: Har aldri opplevd det, men hadde nok spurt vedkommende om denne var helt frisk.
thomanil Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 (endret) Altså forskjell på MP og WoW. Skulle gjerne ha sett at Oblivion kom med en form for co-op mulighet som neverwinter nights hadde, husker alle timene sammen 2 kompiser. 5787723[/snapback] Absolutt! Har spilt mye Neverwinter Nights med noen kamerater, og det er stein-bra. Co-op multiplayer i single player rollespill-kampanjer = Good Thing Massivt online multiplayer rpg = Blah. Endret 21. mars 2006 av thomanil
thomanil Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 Og for å være helt klar: det er like ille å møte andre spillere som prøver å rollespille over-seriøst men feiler katastrofalt. "Hello to thee, good sir! Canest thou pointest the way to the tavern wenches, pray?" Argh! 5787680[/snapback] Dritbra :!: Har aldri opplevd det, men hadde nok spurt vedkommende om denne var helt frisk. 5787774[/snapback] Prøv å spille på f.eks en av RP-serverne til WOW, der er det nok av sånne folk. Jeg liker å rollespille i mild grad, dvs la være å snakke om ting utenfor "wow-universet", ha et vettugt fantasy-navn osv. Noen folk er derimot over-ambisiøse og tror de har en liten Tolkien i seg.
stekri88 Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 Alle spill kan ikke ha MP. Man må kunne kicke back med en pils/brus å spille litt i fred uten at kamerater skriker: det er jo multiplayer på spillet jo.
asad Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 Helt enig. Hvis Oblivion hadde blitt MP hadde jeg ikke kjøpt det enagng, og spillopplevelsen hadde blit RUINERT i mine øyne.
thomanil Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 Helt enig. Hvis Oblivion hadde blitt MP hadde jeg ikke kjøpt det enagng, og spillopplevelsen hadde blit RUINERT i mine øyne. 5787846[/snapback] Valgfri co-op modus hadde vært utrolig kult da!
Dr3as Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 Var det jeg også mente, en mulighet til å spille co-op for oss som liker det.
asad Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 Saken er de kun ville fokusere på SP og få det til så godt som mulig. Hadde MP vært inne i bilde, ville det forstyrret litt
thomanil Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 (endret) Saken er de kun ville fokusere på SP og få det til så godt som mulig. Hadde MP vært inne i bilde, ville det forstyrret litt 5787927[/snapback] Skjønner motivasjonen - single-player kampanjens quests må jo i så fall formodelig idiotsikres slik at de ikke kan "knekke" dersom man er flere spillere. Tar litt tid i et så stort spill... Men det er frustrerende at nesten ingen spillutviklere nå om dagen gidder å implementere co-op modus! Får krysse fingrene for at NWN2 blir bra... Endret 21. mars 2006 av thomanil
Nitrius Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 Enig med mange her, har spilt veldig mye mmorpg opp igjennom de 2 siste årene, prøvd så og si alt, så skal være enig i at jeg er lei alt dette leet og cs språket eller hva jeg skal kalle det. LFG OMG STFU KTHX Et veldig godt eksemple. Jeg er fortsatt glad i mmorpg sjangeren men skal innrømme at interessen har daffet litt av. Uansett et spill som Oblivion trenger og skal ikke være et mmorpg spill, selv om jeg ikke har prøvd spillet enda så liker jeg konseptet til elder scrolls serien. Skal også være enig i at en coop mode som i diablo f.eks hadde gjort seg, men absolutt ikke et must, kommer til å kose meg så mye med Oblivion tror jeg og håper jeg. Blir endelig digg med et single player spill som kommer til å rocke, er nemlig en veldig god stund siden jeg spilte et sist.
DP Rusher Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 Eneste som hadde vært kult med multiplayer i oblivion hadde vært hvis de hadde implementert det i arenaen. Hvis man gikk inn der kunne man møtt på andre online spillere. Men utenom det er jeg helt enig i at Elderscrolls serien bør holdes SP.
h00v3r Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 (endret) Er enig med at det burde vært med en coop modus. Men jeg ser ingen grunn til at The Elder Scroll serien trenger abegynne med MP modus nå, ødelegger liksom litt av den sanne RPG følelsen da! Endret 21. mars 2006 av The_dark_lord
rulleguru Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 Hva med deg? Vil du savne en MP i Oblivion og hvorfor passer det (ikke) inn? Hater (massiv online ) mp i rollespill. Enkel grunn: Gjøker som sier LFG OMG STFU KTHX skaper ikke akkurat episk fantasy-stemning hos meg. 5787602[/snapback] :!: Sant det. 5787659[/snapback] Og for å være helt klar: det er like ille å møte andre spillere som prøver å rollespille over-seriøst men feiler katastrofalt. "Hello to thee, good sir! Canest thou pointest the way to the tavern wenches, pray?" Argh! 5787680[/snapback] I gode gamle Ultima Online var det veldig mange slike, dette var før fjortisene fattet interesse for MMORPGs.. Noe av grunnen er at her levde du et liv, man kunne få seg hus og båter, og spillet var så veldig mye mer enn å levle og skaffe utstyr. Var utrolig moro å leve seg inn i rollen som feks fisker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå