Gå til innhold

PHP·pub - Programming With Attitude - and beer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ueland: Vi holde på å snakke om ( i en annen tråd ) hvordan meldigene blir merket som lest av en bruker, hvordan virker dette i et stor system ?

 

feks et felt "lest_av" i tråden der bruker iden til de som har lest den blir registert?

 

EDIT: HAr lagt inn at dette ikke er en support tråd i første meldingen

Endret av trondes
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Dette er heler ikke ment som en support tråd, hvis du har du du trenger hjelp til opprett en ny tråd, men et forklarende emne. Så vil de gode hjelperne komme å svare deg, kanskje

 

Er det bare jeg som har problemer med å forstå den?

5794239[/snapback]

 

Nei.

 

"Dette er ikke ment som en support-tråd, hvis du trenger hjelp til noe oppretter du en egen tråd i PHP-forumet." burde det stått.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Aldri forstått noe i det heletatt så... hører på Ex0n

5794392[/snapback]

 

Så där ja, mycket bättre :D

 

Er det andre som holder på med egne prosjekter? Har fått følelsen av at det faktisk er mange som driver med PHP som også er veldig unge, hva nå enn det kommer av :p

Lenke til kommentar
Så där ja, mycket bättre :D

5794398[/snapback]

 

Dere får bare rope ut hvis det skulle være noe, ordblind og litt dum.. dårlig kombinasjon :)

 

Prosjekt ja, alt formange. Levere litt script til web-designere. kveld og natt jobb :)

 

Holder akuratt på å avslutte et nå. SMS meldinger, folk kan registere seg feks med å sende en melding XXXX med en prefix. Det er mulig å opprette egene 'grupper' slik at de kan sende en melding med feks "bowling turne" og dermed blir de lagt til gruppen og vil motte info om ting som skjer i turnene.

 

Btw jeg er ikke akuratt det du kan kale ung :D

Lenke til kommentar
Ueland: Vi holde på å snakke om (  i en annen tråd ) hvordan meldigene blir merket som lest av en bruker, hvordan virker dette i et stor system ?

 

feks et felt "lest_av" i tråden der bruker iden til de som har lest den blir registert?

 

EDIT: HAr lagt inn at dette ikke er en support tråd i første meldingen

5793231[/snapback]

 

For å rote frem hvordan vi har løst det:

 

For å ta "new posts in forum foo knappen".

 

//	Check for new posts in this forum
if($forum->lpost_time >= $_COOKIE["{$config->cookie }_forumread"][$forum->id]) {
   //Det finnes nye poster siden forrige gang brukeren var her
   }	else	{
   //Det finnes ikke nye poster siden forrige gang brukeren var her
}

Når man looper over forumene har man i databasen over en oversikt over tidspunkt for siste post, hos brukeren finnes det en cookie, med et array som viser timestamp for når brukeren sist var i forum FOO. Da er det en grei jobb å få avklart om det er noe nytt der.

 

Det finnes et bug jeg er klar over i dag, og det er at hvis det er 0 poster / tråder i forumet og brukeren ikke har besøkt det før, så markeres det som at det er nye poster i forumet, men det er nok en grei sak å fikse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e
..Er det andre som holder på med egne prosjekter?...

5794398[/snapback]

 

Jeg holder på med ett system for en webhotell leverandør. Noe ala cpanel, på en måte.

Backend er riktignok skrivd i Perl, men til selve websidene bruker jeg PHP :)

Lenke til kommentar
Når man looper over forumene har man i databasen over en oversikt over tidspunkt for siste post, hos brukeren finnes det en cookie, med et array som viser timestamp for når brukeren sist var i forum FOO.

 

 

hmm.. men hva med hver enkelt tråd da? på samme måte? må da blir mye etter vært ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
..Er det andre som holder på med egne prosjekter?...

5794398[/snapback]

 

Jeg holder på med ett system for en webhotell leverandør. Noe ala cpanel, på en måte.

Backend er riktignok skrivd i Perl, men til selve websidene bruker jeg PHP :)

5794462[/snapback]

 

Hørtes ut som mye arbeid :D

 

Kan jeg foreslå en liten endring på første post? Akkurat nå er den litt rotete og forvirrende ;)

 

 

Da har PHP-kategorien fått seg en egen tråd i likhet med webcaféen.
Dette er er en tråd hvor vi diskuterer idéer, prosjekter og PHP generelt.

[b]Meningen med tråden[/b]
Som sagt; tråden er ment for å kunne diskutere store og små saker rundt PHP og ting som opptar oss rundt emnet. Tråden er også et flott sted for å komme mer i kontakt med de andre på forumet som driver med PHP, istedenfor å bare svare kort på emnene i PHP-kategorien.

[b]Trenger vi noen regler?[/b]
Såklart trenger vi litt regler! I tråden skal normal folkeskikk brukes, og forumets retningslinjer gjelder like mye her som andre steder. Tråden er bare for å kunne gå litt mer off-topic enn man ellers kan i en enkel tråd.

[b]NB! Dette er ikke ment som en support-tråd, hvis du trenger hjelp til noe oppretter du en egen tråd i PHP-forumet.[/b]

La oss håpe denne tråden blir et greit "møtested" for de med interesser innen PHP.

 

Lenke til kommentar

Ang. prosjekter så holder jeg på med to små ting i PHP nå... Jobber med et

lite CMS når jeg føler for det/har tid, som skal drive bloggen min når jeg får

designet den... Også lager jeg en liten databaseapplikasjon for porteføljen

min, bestemt meg for at den skal være databasedrevet fra nå av. Sitter og

knoter litt med bildeopplasting til MySQL as we speak.. :)

Lenke til kommentar
Når man looper over forumene har man i databasen over en oversikt over tidspunkt for siste post, hos brukeren finnes det en cookie, med et array som viser timestamp for når brukeren sist var i forum FOO.

 

 

hmm.. men hva med hver enkelt tråd da? på samme måte? må da blir mye etter vært ?

5794483[/snapback]

Kan jo selvsagt bli litt etterhvert ja, men en del data blir det uansett måte :)

Lenke til kommentar

Som sakt lager jeg et system for (først og fremst) Stavanger Seilforening. Prosjektet kan kanskje med tiden utvides slik at andre seilforeninger kan benytte det. Det er min første omfattende jobb, og gjøres på dugnad. Hvis noen andre seilintereserte har lyst til å hjelpe til litt, er jeg taknelmig for det. Jeg heter espen, og domenet mitt står i signaturen. Det skulle være nokk til å sy sammen en email-adresse. Bit deg merke i antispamfilteret; autentisering er påkrevd:P

Lenke til kommentar

holder på med et CMS, som i tanken skal være veldig fleksibelt og bygd opp av mange moduler istedet for «en svær ting». Grunnen til at jeg ikke bruker det som alledere finnes er for at de fleste (de jeg har sett på) er altfor enkle (i den måten at de er designet for folk som aldri har vært borti koding før) og at de begrenser altfor mye.

Desverre begynner IB-linja å ta tid og for å være helt ærlig; er jeg ikke en særlig god koder. Men er ferdig med kernelen da!

 

Edit: btw, nå kom jeg på hvorfor jeg gjør dette. Som jeg har forstått det er et CMS's oppgave å forenkle vedlikeholding av hjemmesider, ikke nødvendigvis at oppsettet av hjemmesider skal være så enkelt og «n00bish» at det går utover kvaliteten av hjemmesiden. Heller synes jeg ikke et CMS burde begrense hva designerene vil i-og-med det at (feks) menyen må være sånn og sånn og alle meny knappene må være samme for at template motoren ikke klarer noe annet osv. Også vil jeg ha et CMS hvor man kan installere moduler/applikasjoner som news script, blog script osv. istedet for at alt følger med. Tanken bak systemet er at oppsettet ikke nødvendigvis skal være enkelt, og at man må tilpasse det til sitt eget behov med å skrive applications osv. og at man "må" lage sine egne templates osv. Men det CMSet gir er at vedlikehold skal være enkelt. Dæven... forklarer dårlig, men dere kan alle flire godt av meg når jeg gir opp. :)

Endret av MC2
Lenke til kommentar

 

Da har PHP-kategorien fått seg en egen tråd i likhet med webcaféen.
Dette er er en tråd hvor vi diskuterer idéer, prosjekter og PHP generelt.

[b]Meningen med tråden[/b]
Som sagt; tråden er ment for å kunne diskutere store og små saker rundt PHP og ting som opptar oss rundt emnet. Tråden er også et flott sted for å komme mer i kontakt med de andre på forumet som driver med PHP, istedenfor å bare svare kort på emnene i PHP-kategorien.

[b]Trenger vi noen regler?[/b]
Såklart trenger vi litt regler! I tråden skal normal folkeskikk brukes, og forumets retningslinjer gjelder like mye her som andre steder. Tråden er bare for å kunne gå litt mer off-topic enn man ellers kan i en enkel tråd.

[b]NB! Dette er ikke ment som en support-tråd, hvis du trenger hjelp til noe oppretter du en egen tråd i PHP-forumet.[/b]

La oss håpe denne tråden blir et greit "møtested" for de med interesser innen PHP.

 

5794504[/snapback]

 

Hvis ingen vil forandre mer på den så setter jeg inn den :)

 

( heldigvis programmere jeg bedre en jeg skriver forklaringer)

(hmm.. kanskje derfor det nesten ikke finnes noen kommenatrer i koden min )

 

:blush:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hehe, orker ikke forklare så mye i kodene mine heller, burde vel aknskje bli litt flinkere på det:/

5795727[/snapback]

 

Jeg glemmer alltid å kommentere, så det ender opp med at jeg sitter og "etterkommenterer", som vanligvis ender opp med spydige kommentarer inne i koden.

 

Eks:

 

<?php
switch($_GET['act'])
{
 case "deluser":
   // YEAH! Let's remove this sucker from my script!
   deluser();
   break;

 case "adduser":
   // No way, more bastards comin' in :/
   adduser();
   break;
}
?>

 

EDIT: *spytte på code-taggen*. Den liker ikke tabs :mad:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

På mitt siste prosjekt følte eg for å ha det litt moro når eg koda, så eg brukte sitat av kjente personer som kommentarer :-P

 

// OVER THE YEARS I'VE NOTICED ONE THING ABOUT NEWSPAPERS: NOT EVERY STORY MAKES IT TO PRINT.
function fetch_Drafts($limit = 100, $tag_before = '<li>', $tag_after = '</li>') {
$query = query("SELECT id, title, status FROM entries WHERE status='draft' ORDER BY id DESC LIMIT $limit");
while($drafts = mysql_fetch_object($query)) {
 $the_drafts .=  $tag_before."<a href=\"/entry/edit/$drafts->id\">$draft->title</a>.".$tag_after;
}
return $the_drafts;
}

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...