Gå til innhold

PHP·pub - Programming With Attitude - and beer


Anbefalte innlegg

Desverre er jeg litt på latsiden, jeg bruker mer tid på å se på film enn å kode systemet for å organisere filmene. Men jeg har ingen hastverk, har hele livet på meg :cool:

 

hehe.. sliter med det samme selv, for meg hjelper det å sette på feks Hackers, eller Antitrust.. går å kjører i bakgrunnen, sett den så mange ganger at jeg vet hva de skal si heletiden.. men hjelper på programmeringen da :)

 

EDIT: Stemmer også for "PHP·pub - Programming With Attitude - and beer."

5789675[/snapback]

 

Ok, alle vil ha den, så ordnet det nå. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
EDIT: Stemmer også for "PHP·pub - Programming With Attitude - and beer."

5789675[/snapback]

 

Ok, alle vil ha den, så ordnet det nå. :)

5789848[/snapback]

 

That's more like it! :thumbup:

 

EDIT: Selv de beste kan skrive feil...

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Genialt at vi har fått en egen "webkafee" for PHP!

 

Driver og lager et CMS for tiden, men det er mye mer jobb en jeg trodde. Holderpå med forumet nå, og det begynner å ta form.

Å lage et skikkelig CMS er mye mer jobb enn de fleste tror!

 

Bruker forresten Notepad2. Har testet det meste av editorer som finnes, men ingen slår Notepad2 etter min mening. Genialt program! :thumbup:

 

Stemmer også for «PHP·pub - Programming With Attitude - and beer».

 

Edit: Var litt sen der ja...

 

Hva synes folket om den nye avataren min? Er ikke ferdig enda da. ;)

Endret av Prodigy_
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hva synes folket om den nye avataren min? Er ikke ferdig enda da. ;)

5789875[/snapback]

 

Du mener den avataren som gikk i AdBlock-filteret mitt for en stund siden? Liker ikke dynamiske avatarer jeg, spesielt ikke slike med tellere, ip-info og tids-info ;)

Lenke til kommentar
Støtte for alt mulig er noe herk ;)

5790345[/snapback]

 

Tidkrevende er det.

 

Men, holder på å oppdatere noen sider jeg har laget. lurer på hvis jeg nå forandrer noen filer lokal på min server så bruker jeg "weex" til å oppdatere de andre serverene, dette går greit.

 

Men hvis jeg gjør noen forandringer i en tabel i mysql så må jeg inn å fikse dette manuelt på de andre serverene.

 

Det jeg har tenkt til å lage meg nå er en modul som tar ut informasjon om alle tabelene mine lokalt her, skriver, lagrer det til en fil, når jeg oppdaterer med "weex" blir filen sendt over til serveren og kjørt der. Den skal da sjekke tabelene og om det er noe som er forandret, kommet en ekstra felt i bruker tabelen? og da må vi installere den der også..

 

( dårlig forklart.. )

 

Spørsmålet erda, fines det noe slikt? eller må jeg fikse det selv ?

Lenke til kommentar
EDIT: Stemmer også for "PHP·pub - Programming With Attitude - and beer."

5789675[/snapback]

Ok, alle vil ha den, så ordnet det nå. :)

5789848[/snapback]

wohoo! Beer!

 

@trondes: får du ikke til å kjøre alle på samme MySQL server da? Hørt at det er mulig at flere scripts på forskjellig servere kobler seg opp til samme mysql server. (Har for lite kompetanse innenfor området til å si mer)... men er ikke sikker da.

Lenke til kommentar
Skuffet over at folk legger seg så tidlig da, er nå om natten det skal programmeres

5791030[/snapback]

Akkurat nå ble jeg litt lei det :p Er nå nettopp ferdig med å skrive en rekursiv funksjon på 26 linjer for alfabetisk sortering av kategorier i heraki (skal liste opp nederst hva jeg mener) til en ikke-rekursiv funksjon. Etter et par timer, mye banning, plenty slit og 86 linjer seinere fant jeg ut at det jeg hadde før og den jeg har nå yter praktisk talt kliss likt. Det var en smule surt kan man si. Caching here I come? Åja :yes:

 

- Kategori 1
-- Kategori 2
--- Kategori 3
-- Kategori 4
- Nivå 1
-- Nivå 2
--- Nivå 3
--- Nivå 3.v2
- Tilslutt en kategori til

 

Edit: La til litt.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

Kjenner til det problemet, men ikke hatt det etter at jeg begynte med Zend.

 

Lagrer alt i "code snippets" slik at de er enkelt ( og oversiklig) å finne dem igjen :)

 

EDIT: men ting pleier å bli bedre andre, tredje og fjerde gangen da

Endret av trondes
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Ueland: Har dere planer om å støtte postgresql i vikingboard? :)

5792787[/snapback]

 

Regner vel med at de kommer til å støtte det med tiden, men foreløpig er det jo bare MySQL. Alle de "store" vil jo støtte mest mulig ;)

Lenke til kommentar

Denne tråden synes jeg er et godt tiltak. Med denne så kanskje jeg også kommer tilbake til forumet!

 

Problemet med dette forumet er at det de siste årene har blitt mer og mer "jeg vil ha" og "kan noen lage til meg" forum. Men dersom dette blir en tråd der vi kan disuktere litt vi som virkelig er interessert i PHP så er jeg tilbake!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Denne tråden synes jeg er et godt tiltak. Med denne så kanskje jeg også kommer tilbake til forumet!

 

Problemet med dette forumet er at det de siste årene har blitt mer og mer "jeg vil ha" og "kan noen lage til meg" forum. Men dersom dette blir en tråd der vi kan disuktere litt vi som virkelig er interessert i PHP så er jeg tilbake!

5793014[/snapback]

 

Enig, har egentlig begynt å ta avstand fra forumet i det siste. PHP-kategorien er (som du sier) "gi meg gratis"-basert, uten at noen gidder å søke eller å prøve selv.

 

Så denne tråden blir nok et fint, lite område hvor de som interesserer seg litt mer for PHP kan snakke sammen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...