Gå til innhold

3DMark06-rekord fra Overklokk


Anbefalte innlegg

Skulle tro de hadde mer å gå på med en minnehastighet på "bare "240 MHz, selv med 2-2-2 timings er det ganske beskjedent. Ville TCCD brikker på over 300 MHz med litt slappere timings vært bedre? Eller er 3dmark06 mer følsom for timings enn minnehastighet?

 

Uansett, gratulerer med rekorden. Bra jobba :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting jeg legger merke til er at de ikke bruker DFI kort denne gangen:P er ikke det nye CF korte til DFI noe serlig?

Jeg leste testen de hadde her på hw for en stund siden og det såg ganske

dårlig ut men trodde det var kansjke biosen eller noe som var ganske nyutviklet og kansjke ikke så altfor klokke vennlig.

Og jeg regner med at det ikke er et random valg når dere plukker ut HK i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar
Er nok på grunn av at cpu ikke klarer høyere htt på den temperaturen, så de øker mp istedet og da kan de ikke kjøre så høy hastighet på ram heller.

 

Dette er hva jeg tror og regner med de har gjort!

5784062[/snapback]

 

 

Tusen takk alle sammen!!

 

Og du har rett i at vi må øke MP ved slike extreme lave temperaturer. Dette fordi prosessoren har Coldbug slik at minne kontrolleren ikke fungerer slik den skal ved lave temperaturer oh høy Htt :(

 

Ang Hovedkort valg så er Asus de eneste på markedet med det nye RD580 chipsettet enda. Vi håper DFI kommer med sitt snart for dette Asus kortet Suger :(

 

Vi sleit med cpu hastighet over 3600 på dette kortet. På et DFI Expert klarer den fint 3666Mhz :)

Lenke til kommentar
Efikkan:

Er det ikke litt egoistisk å tro at du har bedre peiling på overklokking enn de som har satt ny verdensrekord? Jeg blir flau på dine vegne når du maser slik. Skal du skrive nærmere 20 poster om dagen så hold deg til ting du kan. Skjerpings...

5786006[/snapback]

 

Han spør spørsmål, hva er galt med det? Om man bare godtar informasjon uten å vite hvorfor det er slik, så går du glipp av sikkert 90% av innsikten i problemet. Er det noe som er teit så er det "det bare er sånn"-sar på spørsmål.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...