Gå til innhold

Quake4 VS Doom 3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil definitivt anbefale Q4 av de to spillene. D3 blir enormt mye av det samme etter hvert IMO, mens Q4 ikke gav meg den samme følelsen. I Q4 har du jo også andre soldater, og jeg liker generelt sett historie og gameplay i Q4 bedre.

Skrevet

Jeg tror jeg har lest et sted at Quake 4 er oppfølgeren til 2eren. Stemmer dette? I så fall går jeg for Quake. Koste meg ordentlig med 2eren! tihi :p

Skrevet

Quake 4 er bedre enn Doom 3. Både SP delen og MP delen mener jeg.

Derimot så kan du jo lettere få tak i Doom 3 billigere og de to spillene er ikke så veldig ulike.Jeg hadde prøvd demoene først så sett hvilken man liker best.

Spiller man mye MP så er Q4 helt klart bedre enn D3. Men i den slags MP verden, hurtig twich gameing, er fortsatt UT2004 Editors Choice Edition det beste kjøpet i dag.

Skrevet

Doom 3 == Quake 4

I bunn og grunn monsterslakting av über dimensjoner, med litt krydder av noe som kanskje kan være hint av story, men det er dog usikkert.

Problemet med Doom 3 at det er like repetivt som å sitte på dass å legge kabler, skjer somregel ikke noe nytt som du ikke har sett før. Kanskje det er litt skummelt i starten, men når imp nr 100 spretter frem fra gulvet/veggen/ventilen så er det ikke mye skvetting som skjer, men heller et gjesp. Repetivt er stikkordet.

Nei, om du er ute etter knakende bra skytespill med knakende god story må du på HL2 på FPS og helt tilbake til Max Payne 2 for TPS.

Skrevet

D3: For å vere ærlig så koste eg meg meir med denne tittelen enn Q3,nettopp fordi eg liker å bli skremt. Ganska så imponerende grafikk i sin tid,med god stemning,men det blir hysterisk kjedelig etterhvert.Multiplayer er vel nesten det dårligste og svake eg har vert borti,på noen platform.

Q4: Rett fram og skyt alt FPS,en trenger neppe noen form for IQ for å skjønne dette spillet,som D3 så blir det så kjedelig utover at det er til å bli sinnt av. MP delen er vel bedre her forsåvidt, dog skal det siset at eg aldri har hatt sansen for Quake MP.

Eg ville egentlig ikkje anbefalt noen av spilla,emn man får de jo såpass billig no for tiden, kjøp begge du.

Skrevet

Så jeg får mer for pengene dersom jeg kjøper HL2? Har egentlig lyst på det og men jeg har ikke spillt de foregående HL spillene. Gjør dette noe? Også er det jo den Steam jævelskapen...

Skrevet

Eg ville også gått for HL2, ihvertfall om du har vurdert dette. En mye bedre spillopplevelse,i tillegg får du med gode mods som kan spillets over internett.

Ka e galt med Steam+ :wee:

Skrevet (endret)

Hvis du skal ha et godt FPS-spill ville jeg nok styrt unna middelmådigheter som Quake 4 og Doom 3.

Du bør heller ta en titt på titler som Far Cry, Half-Life 2, F.E.A.R. og The Chronicles of Riddick.

Endret av Polar Pål
Skrevet

Ville personlig heller gått for Doom 3 enn Quake 4, da Quake 4 er et ugudelig kort spill, følte ikke akkurat at jeg hadde vært igjennom en utrolig interessant opplevelse etter den kvelden\natta det tok meg å spille igjennom Quake 4.

Doom 3 ga meg ikke akkurat utrolig mye det heller, da det er utrolig ensformig, men jeg syns generelt feelingen er mye bedre der enn i Quake 4.

Skrevet

Jeg hadde nok gått for Q4

Doom3 ble jeg fort lei av :( var så likt hele veien i singelplayer. menne vært å spilles da ;P

Men siden Q4 hadde den samme grafikken så ble jeg fort lei det også.. minna meg for mye om D3.

Q4 syns jeg var bedre på multiplayer.. også Singel..

;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...