Gå til innhold

Sette inn fler disker

Anbefalte innlegg

Hvordan får jeg satt i fler disker i maskina mi?

Jeg har IKKE RAID.

Ellers har jeg 2x 80gb Seagate-disker, en DVD-rom og en CD-RW (+ floppy da).

Problemet er at disse 80gb'erne er veldig fulle. Hvordan får jeg satt i fler disker?

(Nei, har ikke så veldig lyst til å ta bort ene CD-rommen (hvis det går uansett da..))

Har heller ikke lyst til å kjøpe SCSI, eller FireWire.

Noen annen mulighet enn å kjøpe seg en filserver? :wink:

Videoannonse
Annonse

Ja kjøp en ny pci IDE kontroller! Har selv en ATA 133 kontroller fra Sunsway som jeg handla på Komplett. Kosta under 400 og fungerer utmerket..

/steinih :smile:

edit: Så han over meg kom med en link! Det er bare en 1 kanals kontroller! denne er 2 kanals og koster skarve 60,- mer! Og fungerer som sagt utmerket :smile:

[ Denne Melding var redigert av: steinih på 2002-09-23 22:32 ]

Ja du bare setter den i en ledig PCI-slot, setter på an flatkabel, og til disken! Deretter er det bare å starte opp maskina! Makina finner enheten selv og du installerer da driverne fra den medfølgende disketten!

/steinih :smile:

edit: På den kontrolleren jeg kom med link til er det 2 IDE kanaler(kontakter)! Det er altså plass til 2 flatkabler på den, eller altså plass til 4 disker til..

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: steinih på 2002-09-23 22:35 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: steinih på 2002-09-23 22:35 ]

Quote:

Den 2002-09-23 22:34, skrev steinih:

edit: På den kontrolleren jeg kom med link til er det 2 IDE kanaler(kontakter)! Det er altså plass til 2 flatkabler på den, eller altså plass til 4 disker til..

Hæ? Du mener vel 2 disker til, eller er det noe jeg ikke vet om? :smile:

Edit: Må ha vært skrivefeil, står på kompletts side: støtter opp til 4 IDE enheter... Riktig?

- Ikke undervurder min manglende kompetanse, :grin: og få noreg ut av Norge!

[ Denne Melding var redigert av: Xvani på 2002-09-23 23:14 ]

mente at DU hadde skrivefeil, men jeg bare misforsto deg litt. Du forklarte i forhold til den andre disken slik:

Quote:

På den kontrolleren jeg kom med link til er det 2 IDE kanaler(kontakter)! Det er altså plass til 2 flatkabler på den, eller altså plass til 4 disker til..

Forsto det som at du fikk 4 fler disker på "din kontroller" enn den andre kontrolleren :smile:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...