Gå til innhold

Sette inn fler disker


Anbefalte innlegg

Hvordan får jeg satt i fler disker i maskina mi?

 

Jeg har IKKE RAID.

Ellers har jeg 2x 80gb Seagate-disker, en DVD-rom og en CD-RW (+ floppy da).

 

Problemet er at disse 80gb'erne er veldig fulle. Hvordan får jeg satt i fler disker?

(Nei, har ikke så veldig lyst til å ta bort ene CD-rommen (hvis det går uansett da..))

 

Har heller ikke lyst til å kjøpe SCSI, eller FireWire.

 

Noen annen mulighet enn å kjøpe seg en filserver? :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja kjøp en ny pci IDE kontroller! Har selv en ATA 133 kontroller fra Sunsway som jeg handla på Komplett. Kosta under 400 og fungerer utmerket..

 

/steinih :smile:

 

edit: Så han over meg kom med en link! Det er bare en 1 kanals kontroller! denne er 2 kanals og koster skarve 60,- mer! Og fungerer som sagt utmerket :smile:

 

 

[ Denne Melding var redigert av: steinih på 2002-09-23 22:32 ]

Lenke til kommentar

Ja du bare setter den i en ledig PCI-slot, setter på an flatkabel, og til disken! Deretter er det bare å starte opp maskina! Makina finner enheten selv og du installerer da driverne fra den medfølgende disketten!

 

/steinih :smile:

 

edit: På den kontrolleren jeg kom med link til er det 2 IDE kanaler(kontakter)! Det er altså plass til 2 flatkabler på den, eller altså plass til 4 disker til..

 

 

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: steinih på 2002-09-23 22:35 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: steinih på 2002-09-23 22:35 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-23 22:34, skrev steinih:

edit: På den kontrolleren jeg kom med link til er det 2 IDE kanaler(kontakter)! Det er altså plass til 2 flatkabler på den, eller altså plass til 4 disker til..


 

Hæ? Du mener vel 2 disker til, eller er det noe jeg ikke vet om? :smile:

 

Edit: Må ha vært skrivefeil, står på kompletts side: støtter opp til 4 IDE enheter... Riktig?

 

_________________

- Ikke undervurder min manglende kompetanse, :grin: og få noreg ut av Norge!

 

[ Denne Melding var redigert av: Xvani på 2002-09-23 23:14 ]

Lenke til kommentar

mente at DU hadde skrivefeil, men jeg bare misforsto deg litt. Du forklarte i forhold til den andre disken slik:

Quote:

På den kontrolleren jeg kom med link til er det 2 IDE kanaler(kontakter)! Det er altså plass til 2 flatkabler på den, eller altså plass til 4 disker til..


 

Forsto det som at du fikk 4 fler disker på "din kontroller" enn den andre kontrolleren :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...