Gå til innhold

Teori klasse B - Tråden som kan hjelpe deg


Kron

Anbefalte innlegg

Hvilken bok er det som er vanlig å bruke for å lese opp til teoriprøven? Varierer det fra skole til skole, og fra område til område eller er det stort sett samme boka som brukes? Her fikk vi i alle fall utdelt "Førerkortet".

Bare lurte på dette siden jeg fikk en del spørsmål på de onlinetestene som jeg kan sverge på at det ikke står nevnt noe svar på i boka.

Får håpe det samme ikke skjer på selve prøven ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig jeg også stikker ned og tar den i morgen, kanskje mandag. Har lest sånn halvveis i boka, men jeg er ikke noen fan av for mye lesing. :p Har tatt masse prøver på internett dog, fikk nettopp 100% på en prøve på teoritentamen.no og ellers bestått 5 av 6 prøver jeg har tatt de siste timene der. Føler meg klar nok, hvert fall til å prøve for første gang, men er også forberedt på å stryke. Men stryker jeg, så vet jeg hvert fall det generelle nivået på prøven, så da får jeg bare løpe hjem og lese masse i to uker ... Men siden jeg er så leselat, så tar jeg en sjanse på å ta den uten å ha lest stort (har vel kun lest atferd i trafikken skikkelig). ;)

Lenke til kommentar

Det er en god stund siden jeg tok teoriprøven for klasse b. Men for meg hjalp det med 3 kvelder teoritimer. Etter siste kvelden tok jeg prøven på atl.no 3 ganger bestått før jeg gjikk opp til prøven. Leste ikke noe i den boka som man blir helt forvirra av! kjøre læreren min garanterte jeg skulle greie den etter dette. jeg besto:) så prøv dette dere som ikke har klart den enda. Kansje det hjelper... Jeg fikk samme spørsmålene som jeg hadde på atl;)

Lenke til kommentar

Da fikk jeg endelig, flere dager senere enn planen, karret meg ned og tatt teoriprøven jeg også, og jammen meg ble det bestått, gitt. :) 5 feil jeg også. Veldig fornøyd med det i og med at jeg ikke har lest hele boka engang.

 

Slenger meg på bølgen som anbefaler teoritentamen.no, det er den desidert beste siden. Jeg fikk 3-4 spørsmål som var 100% like som på teoritentamen.no, samt en haug spørsmål som var veldig like, men der formuleringer eller svaralternativ var litt annerledes.

Lenke til kommentar
Ja, jeg håper han har bestilt oppkjøring til timen min i morgen, hvis ikke skal jeg sørge for at det blir gjort fort som faen. :p Her i Stavanger er det rundt 1,5 måneders ventetid, ut ifra hvilke datoer kompiser som har bestilt de siste ukene har fått.

9532920[/snapback]

Hvilken trafikkskole har du?

 

Du får komme med en oppdatering etter du har tatt oppkjøringen. Er interessert i å samle så mange ruter som mulig, slik at jeg får kjørt litt der selv. :)

Lenke til kommentar

Hei jeg lurer litt på et spørsmål jeg fikk på sist prøve.

 

"Du holder fartsgrensen men det er lang kø bak deg, hva vil du gjøre?"

Kjører på motorveg.

1) sette op farten

2) Det er mitt ansvar å sikre at bilden foran ikke kommer for nærme

3) Kjøre inn til siden (ilustrert på bildet som en liten vei)

4) Fortsette å kjøre i samme tempo.

 

Det jeg svarte var å kjøre til siden for å slippe bilder forbi, men jeg er litt usikker.

Jeg har nå egentlig mere tro på alternativ nr. 4.

 

Noen som _vet_ svaret?

Lenke til kommentar

Fikk samme spørsmål første gang jeg prøvde teorien, ganske sikker på at du svarte riktig om du valgte "kjøre inn til siden og slippe forbi" saken, "Vis hensyn" ^^. Selv tok jeg den med "kjøre i samme tempo" og er ganske grundig sikker på at den var feil ettersom jeg har forhørt meg endel om det i etterkant :p , dog 300% sikker er jeg dessverre ikke.

 

fikk du bestått da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...