Gå til innhold

Teori klasse B - Tråden som kan hjelpe deg


Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Anbefalte innlegg

Mye av trafikkreglene er veldig logisk og burde gå greit om du leser litt og tar mye tester, men klart, det å oppleve forskjellige situasjoner i praksis hjelper jo også på. Hvis du har muligheter til å øvelseskjøre så kom deg ut fortest mulig, hvis ikke så prøv deg på prøven med så mye forberedelser som mulig, stryker du så får du heller bare lese mer og ta mer tester, samt begynne å kjøre på en kjøreskole og oppleve ting i praksis. I og med at du aldri har kjørt bil før så har du hvert fall ikke hastverk med å ta teoriprøven, du trenger en god del trening før oppkjøring blir aktuelt uansett da, så ta tiden du trenger. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for rådet, skal tenke på saken

 

Du kjører i 80 km/t på tørr asfalt. Hvor lang stopplengde trenger du dersom reaksjonstiden er 1 sekund? Kapittel: Atferd i trafikken - Veggrep og aktuelle fysiske lover

 

10 - 20 meter

20 - 30 meter

30 - 40 meter

40 - 50 meter

 

Skjønner ikke her, riktig svar er 40-50 sier siden. Men i boka mi står det at 20-30 er riktig?

Endret av Fox
Lenke til kommentar

Daså :)

 

 

Du oppdager like før en skarp sving at du har kjørt alt for fort inn mot svingen. Det er tørr asfalt. Hva vil du gjøre? Kapittel: Atferd i trafikken - Veggrep og aktuelle fysiske lover

Bremse hardt, slippe bremsen og deretter styre gjennom svingen.

Trå inn kopling og så styre gjennom svingen

 

Første er riktig, men jeg mener nr 2 er riktig. Eller gjelder nr 2 i glattføre?

Lenke til kommentar

Ok, pinlig at jeg spør så mye :p Må skjønne hvorfor før jeg kan huske det..

 

 

Du skal parkere bilen i en bratt nedoverbakke. Hva vil du gjøre for å sikre at bilen ikke ruller? Kapittel: Atferd i trafikken - Stans og parkering

 

Stanse motoren, gir i første, kobling ut, fotbrems ut, parkbrems på.

Parkbrems på, stanse motor, gir i første, kobling ut.

Stanse motor, parkbrems på, gir til første, kobling ut.

Parkbrems på, stanse motor, gir i fri, kopling ut.

 

Nr 1 er riktig svar, men vil bilen ikke rulle ned hvis jeg setter parkbrems på sist?

Lenke til kommentar

Nope, bilen må ikke være igang for å få den i gir, og når bilen står i første og motoren ikke går vil første gir fungere som en slags "brems". Dette er ofte kallt å "sikre bilen i gir", noe man ofte gjør om vinteren for å slippe å risikere at brekket fryser fast...

 

edit: jo, teoritentamen har riktig, om det er noe du ser på som feil burde du nok sjekke faktaene dine grundigere ;)

Endret av Dkdaffy
Lenke til kommentar

ja du må ha søknad, om du er førstegangs søker(dvs at du ikke har tatt noen sertifikater fra før, ikke engang moped), kan du søke via internett, tror det er link til hvor/hvordan ett eller annet sted i denne tråden, ellers kan du jo leite litt rundt selv på www.vegvesen.no , hvis du har tatt ett eller annet sertifikat fra før MÅ du søke skriftlig, denne søknaden kan sikkert skrives ut fra ett eller annet sted på vegvesen siden:P ellers blir den også utdelt på biltilsynet og av kjørelærer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...