Gå til innhold

Trenger også hjelp til kjøp av bærbar pc!


Anbefalte innlegg

jeg hadde tenkt at jeg skulle kjøpe en HP dv5054, men ble fortalt at den ikke ville duge til Quake 4 og tunge spill :ermm: . søkte litt og fant en annen pc nemlig FSC Amilo L1310G. Den koster 9000kr på datakjeden.no

 

jeg skal bruke den til litt spiling ikke mye, surfing og skriving av Word dokumenter.

 

Kan betale opp til 12.000kr men vil helst ha pc under 10.000kr.

Kom med forslag! Merke spiller ingen rolle. En med utseende er fint!

OBS:vil helst kjøpe den i butikk og ikke over nettet!

 

Eller er Fujitsu-Siemens Amilo PRO V2045 bedre? tross alt den koster 6990kr på mpx

Endret av a_man
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg hadde tenkt at jeg skulle kjøpe en HP dv5054, men ble fortalt at den ikke ville duge til Quake 4 og tunge spill :ermm: . søkte litt og fant en annen pc nemlig FSC Amilo L1310G. Den  koster 9000kr på datakjeden.no

 

jeg skal bruke den til litt spiling ikke mye, surfing og skriving av Word dokumenter.

 

Kan betale opp til 12.000kr men vil helst ha pc under 10.000kr.

Kom med forslag! Merke spiller ingen rolle. En med utseende er fint!

OBS:vil helst kjøpe den i butikk og ikke over nettet!

 

Eller er Fujitsu-Siemens Amilo PRO V2045 bedre? tross alt den koster 6990kr på mpx

5751634[/snapback]

 

 

Egentlig vil jeg si at den sistenevnte er bedre til den prisen, men den pcen som du sa kostet 9000kr er bedre, den har jo trossalt en amd turion 64 prosessor som er mye bedre egnet til spilling enn intel celeron. En av grunnene er at amd turion har 64 bit, noe ikke celeron har...

Dessuten har den også et grafikkort på 128 ram. Når du nevner den nederste, ser jeg at den har et grafikkort på 64mb ram, og når dette er delt klarer den dårlig quake 4.

Og andre litt krevende spill. Vill absolutt anbefale 1024 ram, siden du får godt bruk for det. Du kan like godt kjøpe et grafikkort med 128mb ram siden dette begynner å bli billig og 64 mb ram begynner å bli lite og gammelt...

For en pc til 10000, bør det være ett minimum å få 80gb harddisk viss du ikke får noe særlig med garafikkminne, du bør også få 1024mb ram+ en grei prosessor, du kan jo også sjekke ut pcer med intel pentium m prosessorer. :thumbup:

Endret av Sindre1001
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...