Gå til innhold

Operation Silent PC!


Anbefalte innlegg

jeg sitter på en SOTA pc som er relativt kraftig og durer som en 2000hk Leopard stridsvogn motor på 40l/m.

 

PCen består av følgene komponenter:

 

AMD Athlon 3700+@3003Mhz (har vifte)

DFI LanParty nF4 Ultra-D

PixelView 7800GT @ 460/1120

2gig Corsair XMSc2

ett par IDE hder.

to stk cd/dvd roms.

Q-Tec 650W Tripple Fan

 

noe mer?? ja, ett Premod cabizz (canabis :S) kabinett uten noen som helst form for støydemping xD

 

Det jeg ønsker er å bytte strømforsyning, bytte kjøler for GPU (VPU har alt en Zalman CNPS 9500LED) og plasere flere lydsvake vifter i kabinettet (bytte de gammle altså)

 

Kriterier:

Ikke vannkjøling.

120mm vifter helst.

GPU vifte bør ha god ytelse.

 

noe mer som jeg sikkert kommer på etttervert osv.

har sett på MIST 600w og Hiper 580w. begge skal være støysvake men jeg innbiller meg at MISTen er litt mer støysvak ;)

 

lys/bliking/leds osv sjenerer meg ikke og er bare ett pluss ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har levd med q-tec i nermere ett år så ett jetfly ville være en forbedring.

 

glemte å legge til prisklasse men etter mitt impulskjøp av nye deler for to måneder siden for 8k sitter jeg fotsatt til min store forbløfelse igjen med 2800,-.

 

det er altså pengene jeg har til rådighet. strømforsyning koster jo leth 1200 men det er ikke nødvendig med vifter til 1600 forde. :]

 

er egentlig ikke så viktig med pris men å holde seg innenfor rimlighetens grenser er jo ok.

 

så da ser det slik ut:

 

strømforsyning:

kan strekke meg til 1500,- hvis den er skikkelig god.

vifte til GPU maks 500,- (en god NB vifte også hvis det finnes en som passer til dette kortet)

andre vifter: 600-800,- er vel ok pris?

 

satte her opp ganske heftig budsjett med tanke på PSU når hiperen koster rundt 1k så alt trenger ikke gå til den.

 

Regner med å kjøpe diverse case mod shit også så kom gjerne med litt stuff der også.

Endret av SWAT dude...
Lenke til kommentar

Hehe, du sa jo < 1500 kr ;)

 

Jeg har selv den 500W versjonen og den er dønn stille ihvertfall. Her er hva SPCR sier om 500W/600W:

While they do not plumb the quiet depths the way the original S12-430 did, the 500 and 600 are nearly as quiet at low to medium load and can take on any PSU of similar power capacity without any acoustic handicap. In fact, the reverse is true: There is not a single PSU we know of that can produce so much stable power as the S12-600 and stay as quiet. At the more likely loads of <250W, the noise level stays well in the mid-20s (in dBA@1m), which is competitive with the majority of quiet PSUs.

 

Så det kommer jo an på hvor mye strøm den kjerra di skal dra da...

Lenke til kommentar
i see.

 

den koster jo 1300 så den er litt i meste laget så medmindre noen her klarer å overbevise meg om at den levere 100% stabil strøm/speninnger og er støysvak så er jeg fortsatt åpen for alternativer.

 

MIST 600w leder ann :D

5748661[/snapback]

 

Kan garantere deg at Seasonicen leverer stabile spenninger og er rimelig støysvak... er selv allergisk mot støy og kjøpte en slik. Angrer ikke. Kjøpte 600wattern, vet ikke om hvor mye vifta bråker hvis systemet drar mye strøm. Har selv et system som egentlig kjørte bra på en chieftec 340w.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...