Gå til innhold

Hvilken DELL til jente - 9400 eller 630M


Anbefalte innlegg

Hei guder på datafronten

 

 

Fikk i oppdrag å finne en bærbar til en meget god venninne av meg. Hun ble lurt på jobben til å kjøpe en IBM for 7,5 k med centrino teknologi og en skjerm som ikke ligna grisen. Hun benyttet seg selvfølgelig av angreretten etter en prat med meg.

 

Men i dag glimtet hun til å kom fram til at DELL ga mye for penga, og spesiellt nå som de har tilbud. Hun ser på to maskiner:

 

InspironTM 9400

 

 

InspironTM 630M

 

Selv syns jeg hun bør ta 9400 modellen, men så ser jeg at den har Xp media center edition. Har da denne innebygd TVkort ? og hvilke utganger har den for tilkobling på eksterne medier? Har den DVI?

 

Hennes bruksområde er surfing, mail, msn, word og annet dill som ikke krever noe som helst ytelse. Hun kommer derfor ikke til å putte inn mer ram og annet herlig dill som oss teknofreaker ville ha gjort.

 

Kan noen komme med for og mot på de to ulike modellene?

På forhånd takk til dere alle .D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei guder på datafronten

 

 

Hennes bruksområde er surfing, mail, msn, word og annet dill som ikke krever noe som helst ytelse. Hun kommer derfor ikke til å putte inn mer ram og annet herlig dill som oss teknofreaker ville ha gjort.

 

Kan noen komme med for og mot på de to ulike modellene?

På forhånd takk til dere alle .D

5748233[/snapback]

 

Tenkte egentlig bare å gjøre det hele litt vanskeligere for dere jeg :)

 

Reagerer litt på at dette nærmest er to maskiner i forskjellig ende av skalaen, i alle fall hva størrelse angår (14 og 17-tommer, ca 2,5 og 4 kg). Har hun ingen formening om hva hun ser for seg ang dette?

 

Mellom disse to har du jo 6000 og 6400 som også burde være greie alternativer med gode priser for tiden. Personlig ville jeg nok gått for en 9400 om hun ønsker en stor modell og 6400 om hun ønsker en litt mindre, greit å være "klar for framtiden" med dobbeltkjerneprosessorer og gode greier. Prismessig ser det jo selvsagt ut til at 630m blir billigst, om det er et tema.

 

 

Olav

Lenke til kommentar

Takker for svar. men hvorfor i all verden har 9400 Xp media Center?

De fleste andre kjører jo xp home?

 

Frister enomr å si at hun skal kjøpe en 9400 siden den er på tilbud.

6400 koster det samme som 9400, vil det være et bedre kjøp mener dere? betraktelig mindre skjerm og kanskje litt bedre ytelse. Men igjen to forskjellige os?

Lenke til kommentar
Takker for svar. men hvorfor i all verden har 9400 Xp media Center?

De fleste andre kjører jo xp home?

 

Frister enomr å si at hun skal kjøpe en 9400 siden den er på tilbud.

6400 koster det samme som 9400, vil det være et bedre kjøp mener dere? betraktelig mindre skjerm og kanskje litt bedre ytelse. Men igjen to forskjellige os?

5748405[/snapback]

 

Har ikke peiling på hverken media center eller hvorfor Dell har valgt det som standard. Er du i tvil kan du oppgradere til XP Pro for 370 kr eller noe slikt. Og ringer du dem kan det hende du får ordnet en deal med XP home uten tillegg i pris. Om hun skal velge 9400 eller 6400 mener jeg kun står på hvilken størrelse hun ønsker på maskinen. Det er jo ganske vesentlig forskjell på de to når det gjelder akkurat det. Ellers er jo maskinene nesten identiske både hva design og innmat angår.

 

Olav

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...