Gå til innhold

Hvilket socet A hovedkort


Anbefalte innlegg

Har per dags dato ett "Asus a7n8x delux" hovedkort. Etter å ha kjørt en rekke diagnose program viser det seg at dette korte mest sansynlig er delvis deffekt. Må derfor ha tak i et nytt socet A hovedkort. De eneste socet A hoved kortene jeg kan finne hos norske web-shopere er følgende: ASUS A7N8X-XE , Asrock K7NF2. Lurer derfor på om det er noen som har erfaringer med disse kortene, kanskje noen synspunkter på hva som er mest fornuftig å kjøpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ifølge prisguiden har også Mamoz (et annet) socket A på lager;

 

https://prisguiden.no/product.php?product_id=25490

 

ASRock;

 

http://www.asrock.com/product/K7S41GX.htm

5741034[/snapback]

 

Jepp, men dette er et "MicroATX" hovedkort som bare har 2 pci spor. Jeg er på utkikk etter et vanlig "ATX" hovedkort. :)

5741094[/snapback]

 

Trenger man flere enn 2 pci? :hmm: Innebygd nettverkskort og lydkort. Ledig AGP hvis man vil bruke eget skjermkort. :)

Lenke til kommentar
Ifølge prisguiden har også Mamoz (et annet) socket A på lager;

 

https://prisguiden.no/product.php?product_id=25490

 

ASRock;

 

http://www.asrock.com/product/K7S41GX.htm

5741034[/snapback]

 

Jepp, men dette er et "MicroATX" hovedkort som bare har 2 pci spor. Jeg er på utkikk etter et vanlig "ATX" hovedkort. :)

5741094[/snapback]

 

Trenger man flere enn 2 pci? :hmm: Innebygd nettverkskort og lydkort. Ledig AGP hvis man vil bruke eget skjermkort. :)

5741235[/snapback]

 

Ja, i mitt tilfelle er det behov for mer en 2 pci spor. Lydkorte på disse hovedkortene er ikke noe å skryte av synes jeg. Derfor kjører jeg et eget lydkort. Har også to disk-kontrollerkort som krever hvert sitt pci spor. Det er heller ikke "IEEE 1394 (FireWire)" kontroller på disse hovedkortene, dermed ryker enda et pci spor. :)

Lenke til kommentar

Korta virker jo helt like (bruker samme chipset osv.), men Asus'en har 8 usb porter mot Asrocks 6. Siden det ikke er stort mer som er forskjellig ville jeg nok ha valgt Asus. Asus er i tillegg en litt mer annerkjent produsent, Asrock er vel Asus's billigmerke/søsterbedrift.

Lenke til kommentar
har et Asus A7N8X-E Deluxe som jeg akkurat skrudde ut av kabinettet hvis du har lyst på .. :)

5745041[/snapback]

 

Fungerer dette korte 100%? Hvor mye skal du eventuelt ha for det?

5747717[/snapback]

 

1 hundrelapp + porto så er jeg fornøyd, bare jeg får rydda det vekk egentlig :)

 

Det har virka 100% i et par år , bytter det ut pga bytte til x2 4200 prosessor ..

Står 3x256 ram / gf 4600 ti / amd athlon 2500 på det viss du har lyst på , viss ikke kan jeg bare pelle det av .

Lenke til kommentar
har et Asus A7N8X-E Deluxe som jeg akkurat skrudde ut av kabinettet hvis du har lyst på .. :)

5745041[/snapback]

 

Fungerer dette korte 100%? Hvor mye skal du eventuelt ha for det?

5747717[/snapback]

 

1 hundrelapp + porto så er jeg fornøyd, bare jeg får rydda det vekk egentlig :)

 

Det har virka 100% i et par år , bytter det ut pga bytte til x2 4200 prosessor ..

Står 3x256 ram / gf 4600 ti / amd athlon 2500 på det viss du har lyst på , viss ikke kan jeg bare pelle det av .

5749411[/snapback]

 

Du kan jo få en liten sum for den cpuen, i hvert fall hvis det er en barton. De klokker bra :)

Lenke til kommentar
har et Asus A7N8X-E Deluxe som jeg akkurat skrudde ut av kabinettet hvis du har lyst på .. :)

5745041[/snapback]

 

Fungerer dette korte 100%? Hvor mye skal du eventuelt ha for det?

5747717[/snapback]

 

1 hundrelapp + porto så er jeg fornøyd, bare jeg får rydda det vekk egentlig :)

 

Det har virka 100% i et par år , bytter det ut pga bytte til x2 4200 prosessor ..

Står 3x256 ram / gf 4600 ti / amd athlon 2500 på det viss du har lyst på , viss ikke kan jeg bare pelle det av .

5749411[/snapback]

 

Høres bra ut. du har pm :)

Lenke til kommentar
SHG.no har MSI K7N2 Ultra Platinum på lager til 480,-

Har dette selv og er godt fornøyd.

 

Jeg fant ikke det korte du henviser til hos "SHG" Har du eventuelt en link?

"Ultra Platinum" er trolig K7N2 Delta2 Platinum - ett av de siste high-end til SocketA med mye utstyr.

 

HW Prisguiden

 

MSIK7N2Delta2PlatinumAthlonXPnForce2Revi-jmke-4428.gif

5749888[/snapback]

 

Finner fremdeles ingen nettbutikker som fører dette produkte..? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...