Gå til innhold

photoshop: flytt menneske til annen bakgrunn


Anbefalte innlegg

Ok, jeg står ovenfor en jobb her. Er helt nybegynner med photshop, så dette gjør jeg kun for å lære meg med photoshop =)

 

Det jeg skal gjøre er på bildet som er gitt under:

 

- Få kun person med, alt annet bort

 

- Finne ett bilde å ha til bakgrunn som passer, evt lage en kul bakgrunn selv

 

- sett sammen dette til ett bilde.

 

Jeg er helt grønn når det gjelder photoshop, så ville blitt meget taknemelig for hjelp =)

 

bildet jeg skal redigere ligger på

 

www.home.no/rifkind21/marita.jpg

 

takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg får ikke opp noe bilde så det blir vanskelig å hjelpe med akkurat det men en teknikk er jo å bruke quickmaskseleksjon.

For å klippe ut hunder fra et eksisterende bilde må du gjøre følgende: Trykk to ganger på bildet i layerspaletten for å åpne det, trykk deretter ok. Så trykker du Q for å sette det i quickmask modus og velg deretter en pensel i den størrelsen du vil. Når du har malt det du vil ha ut av bildet trykker du på Q igjen og velger select -> inverse. Så trykker du Ctrl+c for å kopiere og limer det inn i et nytt bilde ved å trykke ctrl+v. (Dette gjør du jo selvfølgelig med alt annet du vil ha ut også.)

Lenke til kommentar

Tipper jeg og, men den psd'en er ikke fullstendig overført. Photoshop nekter å åpne den.

Ser ut som det skal gå greit å klippe ut hvertfall, det kunne vært verre enn ei mørkhåra jenta mot en lys vegg...

 

Edit: skrivefeil..

Endret av medi8or
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...