Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Latterlig vpn problem


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal sette opp en VPN kobling mot jobben i Windows XP Professional SP2.

Jeg er pålogget som administrator, guest account er disablet.

Sitter på bredbåndslinje, har koblet 1 PC rett i ruteren, ingen svitsj imellom.

Internett fungerer 100% ok.

 

Control panel -> network connections ->velger LAN koblingen -> Create New connection

 

Og så starter connection wizard opp. Jeg velger "Connect to the network at my workplace" og trykker "next"

 

I neste vindu er det 2 valg som begge er grå, jeg kan ikke velge noen av dem:

"Dial up connection" og "Virtual Private Network connection" Det er den siste jeg vil ha.

Begge alternativene er grå, men "next" knappen kan trykkes på uten at noe skjer. Det eneste jeg kan gjøre, er å velge cancel.

 

Det er så irriterende at jeg går helt fra konseptene her. prøvde det samme på en annen pc, og der fungerer alt, men på denne PC'en? neida. Hva i SVARTE er det som er gale her?? :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Skal sette opp en VPN kobling mot jobben i Windows XP Professional SP2.

Jeg er pålogget som administrator, guest account er disablet.

Sitter på bredbåndslinje, har koblet 1 PC rett i ruteren, ingen svitsj imellom.

Internett fungerer 100% ok.

 

Control panel -> network connections ->velger LAN koblingen -> Create New connection

 

Og så starter connection wizard opp. Jeg velger "Connect to the network at my workplace" og trykker "next"

 

I neste vindu er det 2 valg som begge er grå, jeg kan ikke velge noen av dem:

"Dial up connection" og "Virtual Private Network connection" Det er den siste jeg vil ha.

Begge alternativene er grå, men "next" knappen kan trykkes på uten at noe skjer. Det eneste jeg kan gjøre, er å velge cancel.

 

Det er så irriterende at jeg går helt fra konseptene her. prøvde det samme på en annen pc, og der fungerer alt, men på denne PC'en? neida. Hva i SVARTE er det som er gale her?? :no:

5730816[/snapback]

 

Har sett denne feilen selv ved et par anledninger...

Klarte aldri å løse problemet, men en aller annen patch eller driver jeg downloded fra microsoft update fikset problemet for meg...

 

Wintel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...