Gå til innhold

Blandingsforhold i kakao


Anbefalte innlegg

jeg vet at dette innlegget kanskje ikke passer helt inn i teknologi og vitenskap, men jeg fant inge bedre steder å poste den. Så admin, flytt denne tråden hvis du vet om et bedre sted.

Jeg skal lage kakao, og så vet jeg ikke blandingsforholdet mellom melk og kakao. det er sånn standard kakao greie, men mutter`en har greid å putte det i sånn tupper-wear greie, så jeg har ikke blandinsgforholdet. Noe som vet??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg vet at dette innlegget kanskje ikke passer helt inn i teknologi og vitenskap, men jeg fant inge bedre steder å poste den. Så admin, flytt denne tråden hvis du vet om et bedre sted.

Jeg skal lage kakao, og så vet jeg ikke blandingsforholdet mellom melk og kakao. det er sånn standard kakao greie, men mutter`en har greid å putte det i sånn tupper-wear greie, så jeg har ikke blandinsgforholdet. Noe som vet??

5730182[/snapback]

 

Kanskje for sent, men;

 

Regia OriginalKakao:

 

35-50g kakao

ca 75g sukker

1 liter melk

Blandes sammen med litt av melken og kokes opp. Spe med resten av melken og varm til kokepunktet.

 

Megden kakao kan reduseres litt hvis man ønsker en mildere smak.

Lenke til kommentar

blandings forhold hva er dette for noe tull. skal du lage kakao, blander man bare nok pulver oppi til du får den fargen du vil ha.

 

vis du ikke vil ha den alt for mektig, tar man pulver oppi til du får litago farge.

skal du ha ekte kakao blander du til den får noe mørkere farge,

og skal du ta selvmord ved hjelp av sukker, blander du nok til den blir sort..

Lenke til kommentar

Jeg har sånne små, røde/brune poser som jeg bare tar og tømmer oppi koppen jeg, så tilsetter jeg litt sukker, og så fullt opp med vann..

Har du ikke sånne små poser, så tar jeg ca. 1/5 - 1/6 pulver i kopper, litt sukker, så resten vann..

 

Den kakaoen jeg har skal blandes med vann, og ikke melk.

Smaker jævlig når den blir blanda med melk. :dontgetit:

Lenke til kommentar

litt OT, men her kommer råd fra han som prøver det meste av blanding og sånt.

 

 

Karskao er kun for spesielt interesserte, så ikke finn på å bland med sprit :p

 

 

ellers så tar jeg vel et krus og dæsjer oppi kakaopulver av noe slag til du har fyllt opp koppen/glasset med pulveret 15% og fylle på væske til du dekker helt opp til 90% av beholderen, slenger det hele i mikroen eller i en smørsmelter eller liten kjele og varmer på ovnen.

 

fungerer finfint ;)

Lenke til kommentar
litt OT, men her kommer råd fra han som prøver det meste av blanding og sånt.

 

 

Karskao er kun for spesielt interesserte, så ikke finn på å bland med sprit :p

 

 

ellers så tar jeg vel et krus og dæsjer oppi kakaopulver av noe slag til du har fyllt opp koppen/glasset med pulveret 15% og fylle på væske til du dekker helt opp til 90% av beholderen, slenger det hele i mikroen eller i en smørsmelter eller liten kjele og varmer på ovnen.

 

fungerer finfint ;)

5744855[/snapback]

 

 

Karskao er det nok ikke, det kalles Lumumba :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...