untouch4ble Skrevet 9. mars 2006 Skrevet 9. mars 2006 (endret) Heisann Jeg sliter med treg overføring til kompiser osv i MSN. Jeg har en linje som tilsier at jeg at hastigheten skal være betraktelig høyere enn det den er. Linja mi: Tele 2 ADSL 4000/400 kbps Bare det å sende en sang tar uhorvelig lang tid Noen tips? Endret 9. mars 2006 av untouch4ble
nercix Skrevet 9. mars 2006 Skrevet 9. mars 2006 Det er kapasitet på serverene til microsoft som er for dårlig. Alt må gjennom den, og lagres. Men fra spøk til ... revolver det har noe med hvilke porter du har åpne i ruteren. Trur det var fra 6000-6800, men ikke sikker. Google er ialle tilfeller en god venn.
Rowdy Skrevet 9. mars 2006 Skrevet 9. mars 2006 En ting man kan gjøre hvis overføringen går tregt, er å sende et veldig lite bilde til den som sender en fil til deg. Da økes hastigheten til normalt nivå.
Bytex Skrevet 9. mars 2006 Skrevet 9. mars 2006 Innimellom går det veldig kjapt, og innimellom veldig sakte. Ikke greit å vite hvorfor. Noen ganger dukker ikke fil-requesten opp hos motparten en gang. Pleier å si "okay alle gode ting er 3" så funker det 3. gangen
untouch4ble Skrevet 9. mars 2006 Forfatter Skrevet 9. mars 2006 Til meg går det treg uansett. Dvs om filen er 20 kb eller 8000kb. akkurat samme hastighet, og den ligger på rundt 3 kb/s.
Gjest Slettet+56132 Skrevet 10. mars 2006 Skrevet 10. mars 2006 Jeg bruker nå Trillian, og der legger hastigheten seg oppimot 100 kb/s til forskjell fra MSN, som jeg føler har en sperre på 4 kb/s...
AT1S Skrevet 10. mars 2006 Skrevet 10. mars 2006 Det er serveren til Microsoft som noen ganger gjør det slik at hastigheten går ned. Når flere millioner mennesker sitter på msn, så kan du selv tenket hvorfor.
Gjakmarrja Skrevet 10. mars 2006 Skrevet 10. mars 2006 Jeg vil nå anbefale DC++ for å overføre filer mellom venner, seff må an ene ha en port som er skikkelig forwareded men igjen... myyye raskere
Doogle Skrevet 10. mars 2006 Skrevet 10. mars 2006 (endret) Dette har primært med konfigurering av firewall/ruter o.l. Noen kontakter sender/mottar jeg alltid lynraskt fra (altså ihvertfall i nærheten av hva jeg regner som max på linjen min), andre kontakter går det bestandig tregt med. Endret 10. mars 2006 av Doogle
Gjakmarrja Skrevet 10. mars 2006 Skrevet 10. mars 2006 Mhm... man må vite WANIP og man må sette opp NAT i router. Noe jeg gjorde og hastighetene er helt rå no
untouch4ble Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Skrevet 11. mars 2006 (endret) hehe, d++ er konge. men litt vanskelig å forklare damene på msn det da Men det som er poenget mitt her da: Når noen sender til meg er hastigheten mye større men ikke når jeg sender fra meg... Endret 11. mars 2006 av untouch4ble
Gjakmarrja Skrevet 11. mars 2006 Skrevet 11. mars 2006 Viss du skrur av fildelingsprogram tror jeg nok hastigheten vil øke drastisk
Kadmium Skrevet 11. mars 2006 Skrevet 11. mars 2006 Dersom du har fildelingsprogrammer som kjører i bakgrunnen, kan det være at det går saktere. Grunnen til det er at du bruker da mye av ut-hastigheten din, med mindre du har begrenset den i fildelingsprogrammet. Prøv derfor å slå av programmer som DC++, LimeWire, BearShare, Kazaa, og evt BitTorrent-klienter.
wil Skrevet 11. mars 2006 Skrevet 11. mars 2006 Merka selv det sist jeg holdt på med Chatting og filoverføring at det gikk litt treigt. Det hadde noe med det trådløse å gjøre. Tror hastigheten minsker om man bruker Trådløst, for nå jeg kobla den på kabel gikk det kjempe fort egentlig. Hos meg kunne jeg tilogmed se hvor stor hastighet jeg fikk på overføringen. At det har noe med porter i routeren å gjøre, har det ikke. Du trenger ikke åpne porter for å overføre filer på msn.
Gjakmarrja Skrevet 11. mars 2006 Skrevet 11. mars 2006 Jeg merka at webcam datt hele tiden ut under video samtale når utorrent gikk i bakgrunnen.
venomzorg Skrevet 11. mars 2006 Skrevet 11. mars 2006 msn er msn.. og det vil det alltid være.. brukes av alt for mange og er ustabilt så det holder. jeg kan ha elendig overføring med folk som har 6mb, og knall bra med folk som har 1mb. går opp og ned fra dag til dag. slik har det alltid vært for meg (og alle jeg kjenner) og har bare godtatt det, bruk noe annet til å overføre filer skal du ha bra fart
morra Skrevet 11. mars 2006 Skrevet 11. mars 2006 En ting man kan gjøre hvis overføringen går tregt, er å sende et veldig lite bilde til den som sender en fil til deg. Da økes hastigheten til normalt nivå. 5729641[/snapback] Er det spesielt for bilder, eller går det med andre små filer også?
Kadmium Skrevet 11. mars 2006 Skrevet 11. mars 2006 bruk noe annet til å overføre filer skal du ha bra fart 5735804[/snapback] Ja, f.eks kan man sette opp en DC-hubb.
Rowdy Skrevet 11. mars 2006 Skrevet 11. mars 2006 En ting man kan gjøre hvis overføringen går tregt, er å sende et veldig lite bilde til den som sender en fil til deg. Da økes hastigheten til normalt nivå. 5729641[/snapback] Er det spesielt for bilder, eller går det med andre små filer også? 5735809[/snapback] Tror alle små filer hjelper. Kunne jo prøvd med et blankt tekstdokument for eksempel.
KAS Skrevet 12. mars 2006 Skrevet 12. mars 2006 (endret) Til og med versjon 5, så brukte Messenger alltid en fast port til filoverføring; 6891, for TCP-trafikk. For hver ekstra forbindelse (ved samtidige overføringer), tok Messenger i bruk en ekstra port ett hakk opp for hver overføring (6892, 6893 osv) helt opp til 6901. Satt du og mottaker bak NAT uten portforwarding; synd for dere. Så kom de første betaene av versjon 6 ut, og nå fungerte det slik at dersom -både- du og mottaker satt bak NAT uten å ha satt opp portforwarding, gikk trafikken gjennom serverne til Microsoft. Satt -enten- du eller mottaker, eller ingen av dere, bak NAT uten portforwarding, gikk trafikken sømløst fra den enes til den andres ISP, og man oppnådde full fart av hva linja til avsender hadde sende-kapasitet til. Glimrende! MEN. Av en eller annen grunn har noen i Microsoft i nyere versjoner bestemt seg for at Messenger skal bruke dynamisk portallokering til filoverføringene. Dette medfører at de som ikke har -alle- porter forwardet mot sin IP, eller har et fungerende UPnP-oppsett fra A til Å, vil måtte regne med at trafikken går gjennom Microsofts servere. Dette må jo være ekstrem sløsing med ressurser, når trafikken ellers kunne gått direkte mellom brukernes ISPer, så jeg begriper ikke hva de tjener på dette. Det jeg har gjort som følge av dette, er å gå over til ICQ og FTP for større filoverføringer. Endret 12. mars 2006 av KAS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå