Gå til innhold

Hvor mye temperatur tåler GPU på skjermkort?


Anbefalte innlegg

En kamerat av meg har et Gainward FX5900 Ultra som han har klokket opp. Han synes temperaturen på GPU blir en smule høy når den krabber opp mot 80 grader celsius. Men hvor mye tåler en slik GPU og hvor høyt kan man egentlig gå når man skal spille med høy temperatur over lengre tid?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den pc'en jeg sitter på nå står det ett Geforce 5900 kort. Der står reduksjonsterskel for kjerne på 140C i driverne som standard. Så 80 grader er ikke noe problem. Dessuten sier dem fra vis kortet blir for varmt.

5729355[/snapback]

 

80 grader er ikke et problem? 80 grader er langt ifra en ønsket temperatur på GPU..

Mitt 6600GT ligger på rundt 60 grader.. Noe særlig mer er vel ikke å ønske.. :no:

Lenke til kommentar
Den pc'en jeg sitter på nå står det ett Geforce 5900 kort. Der står reduksjonsterskel for kjerne på 140C i driverne som standard. Så 80 grader er ikke noe problem. Dessuten sier dem fra vis kortet blir for varmt.

5729355[/snapback]

 

80 grader er ikke et problem? 80 grader er langt ifra en ønsket temperatur på GPU..

Mitt 6600GT ligger på rundt 60 grader.. Noe særlig mer er vel ikke å ønske.. :no:

5729399[/snapback]

 

Er helt greit det ...nVidia har ikke peiling på hva dem driver med når dem setter verdien til hele 140 grader. :innocent:

Lenke til kommentar
Mitt 6600GT ligger på rundt 60 grader.. Noe særlig mer er vel ikke å ønske.. :no:

5729399[/snapback]

 

Hvordan i all verden klarer du å få det så høyt da? Jeg har aldri kommet over 40 grader! :ermm:

5733185[/snapback]

 

Mener du mens du spiller eller idle? Da mener jeg mens du spiller.. Ikke rett etter du har gått ut av spillet, for tempen synker veldig raskt..

 

Edit; Mitt ligger rundt 60 ved spilling.. ;)

Endret av ModdeRusk
Lenke til kommentar

Jo lavere temp, jo bedre. Men, det gjør ikke skade før den når 100 grader, minst. Og om den når høye verdier så vil det merkes på stabilitet og spillet (eller hva det nå måtte være) vil hakke, eller maskinen vil henge, før det er skjedd noen skade.

 

Ligger selv på rundt -2 idle, og tror ikke jeg er over 15-20@ load ;)

Skal sies at dette er med en vanntemp på rundt 30 grader.. så det er mulig å få det lavere.

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
Mitt er fortsatt ikke over 40 under spilling! :p

5734820[/snapback]

 

Da lurer jeg på hvordan du har fått til det? hehe.. Hvordan kjøling har du?

5734833[/snapback]

 

To altfor fortgående 120mm vifter og en ettermontert kjøler. :p

 

Kabinettemperatur etter spilling i ca to timer er 27-28 grader. Sier litt om farta på viftene. :)

 

Nå er det natta... PREKAS!

Endret av Marius E
Lenke til kommentar
Høres tvilsomt ut..  :hmm:

5770533[/snapback]

Kanskje dette får deg til å tenke litt ;)

To altfor fortgående 120mm vifter og en ettermontert kjøler. :p

Kabinettemperatur etter spilling i ca to timer er 27-28 grader. Sier litt om farta på viftene. :)

5734852[/snapback]

5770821[/snapback]

 

Det er jo ikke teoretisk umulig, men jeg stiller meg fortsatt litt tvilende.. Spørs jo selvfølgelig hvilke spill som blir spilt.. Bruker selv en Artic Cooling på et X850XT PE, og da ligger jeg på 58 grader når jeg spiller BF2 og bare rundt 45 grader når jeg spiller andre spill..

 

Men som sagt; det er jo mulig..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...