Gå til innhold

Tilbake betaling av stipend


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ikke så smart å ta yrkeslinjelærling og så påbygging. For det første så har du mistet retten til å ta påbygg i det du er ferdg med læretiden. For det andre så får du ikke all den matten, fysikken og kjemien du kanskje trenger dersom du har tenkt til å ta IT-studier eller ingeniørutdannelse på høyere nivå.

5741690[/snapback]

 

Men har du gått yrkeslinje og vil bli ingeniør så velger du gjerne å bli ingeniør i det faget du kan, f.eks elektro-ingeniør

 

Hvis man veit hva man vil bli, så gå for det, også kan du ta allmenn påbygning året etter, det året blir nok hardt, men da har du både studiekompetanse og en yrketsrettet utdanning.

Lenke til kommentar
jeg måtte aldri betale tilbake mitt stipend når jeg droppa ut av GK allmenn... kanskje jeg bare var heldig

5731366[/snapback]

Er vel noko med at viss du slutter innen så-og-så mange måneder går det bra. Husker ikkje heilt det der.

5742450[/snapback]

 

 

det kommer vel også ann på NÅR han gikk på skolen? Hvis det var før de innførte disse reglene om tilbakebetaling av stipend ved avbrutt skolegang og alt dette med at alle stipend egentlig er lån inntill man fullfører skolegangen og slikt?

Lenke til kommentar
Det er ikke så smart å ta yrkeslinjelærling og så påbygging. For det første så har du mistet retten til å ta påbygg i det du er ferdg med læretiden. For det andre så får du ikke all den matten, fysikken og kjemien du kanskje trenger dersom du har tenkt til å ta IT-studier eller ingeniørutdannelse på høyere nivå.

5741690[/snapback]

 

Men har du gått yrkeslinje og vil bli ingeniør så velger du gjerne å bli ingeniør i det faget du kan, f.eks elektro-ingeniør

 

Hvis man veit hva man vil bli, så gå for det, også kan du ta allmenn påbygning året etter, det året blir nok hardt, men da har du både studiekompetanse og en yrketsrettet utdanning.

5742047[/snapback]

 

Bare for å gi deg et eksempel. Jeg har gått IKT-driftsfag + tatt fagbrev. Hvis jeg skal ta høyere utdannelse innen IT, så holder det ikke å ta bare allmennfaglig påbygging for meg. Skal jeg ta vanlig bachelor må jeg ha mer matte. Skal jeg ta ingeniør må jeg ha mer fysikk, kjemi og matte.

Lenke til kommentar
Det er ikke så smart å ta yrkeslinjelærling og så påbygging. For det første så har du mistet retten til å ta påbygg i det du er ferdg med læretiden. For det andre så får du ikke all den matten, fysikken og kjemien du kanskje trenger dersom du har tenkt til å ta IT-studier eller ingeniørutdannelse på høyere nivå.

5741690[/snapback]

 

Men har du gått yrkeslinje og vil bli ingeniør så velger du gjerne å bli ingeniør i det faget du kan, f.eks elektro-ingeniør

 

Hvis man veit hva man vil bli, så gå for det, også kan du ta allmenn påbygning året etter, det året blir nok hardt, men da har du både studiekompetanse og en yrketsrettet utdanning.

5742047[/snapback]

 

Bare for å gi deg et eksempel. Jeg har gått IKT-driftsfag + tatt fagbrev. Hvis jeg skal ta høyere utdannelse innen IT, så holder det ikke å ta bare allmennfaglig påbygging for meg. Skal jeg ta vanlig bachelor må jeg ha mer matte. Skal jeg ta ingeniør må jeg ha mer fysikk, kjemi og matte.

5742561[/snapback]

'Ok, skjønner hva du mener :)

 

Er det mulig å ta opp noen fag da? som privatist blir det vel

Lenke til kommentar
Det er ikke så smart å ta yrkeslinjelærling og så påbygging. For det første så har du mistet retten til å ta påbygg i det du er ferdg med læretiden. For det andre så får du ikke all den matten, fysikken og kjemien du kanskje trenger dersom du har tenkt til å ta IT-studier eller ingeniørutdannelse på høyere nivå.

5741690[/snapback]

 

Men har du gått yrkeslinje og vil bli ingeniør så velger du gjerne å bli ingeniør i det faget du kan, f.eks elektro-ingeniør

 

Hvis man veit hva man vil bli, så gå for det, også kan du ta allmenn påbygning året etter, det året blir nok hardt, men da har du både studiekompetanse og en yrketsrettet utdanning.

5742047[/snapback]

 

Allmenn året er lett, har du fagbrev er det snakk om 20timer i uken, vanligvis er det 35 (rundt der) ;)

 

Eneste er at det jo blir kjedelig med bare allmennfag.

 

Har forøvrig kommet inn på IT utdannelse ved NITH til høsten, så det er fint mulig å komme seg inn uten å ha masse matte. Ønsker man seg inn på noe som krever matte der tar man matten på første året. (2mx)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...